مركز خريد فروش قيمت پودر پياز و سير ادويه مركز خريد فروش قيمت پودر پياز و سير ادويه .

مركز خريد فروش قيمت پودر پياز و سير ادويه

طرز تهيه ترشي مخلوط خانگي

ترشي,ترشي خانگي,طرز تهيه ترشي,طرز تهيه ترشي مخلوط,طرز تهيه ترشي خانگي,نكات تهيه ترشي,نكات ترشي مخلوط

طرز تهيه ترشي مخلوط خانگي ترشي

۷- سر فرصت كمي كرفس و خيار و سبزي معطر مثل ترخون و نعنا و گشنيز و جعفري و مرزه و شويد و …. و نيز سير و پياز خرد كنين و توي شيشه ريخته و روش نمك وسركه بريزين و نگهداري كنين . همه اينها رو لازم نيست حتما توي يكروز انجام بدين , هروقت فرصت بود . ۸ – نكته مهم اينه كه كم كم و به تدريج شما تعدادي شيشه پر از مواد لازم براي ترشي دارين كه توي سركه و نمك نگهداري شده  , حالا فقط كافيه توي يك ظرف بزرگ همه رو مخلوط كنين و كمي ادويه ترشي و نعنا خشك و مرزه خشك و پودر آويشن بهش اضافه كنين و توي ظرف بزرگتر استريل بريزين و با سركه پر كنين .

طرز تهيه ترشي مخلوط خانگي ترشي

ترشي ها در سراسز ايران به روش هاي مختلف تهيه مي شود. اما نكته مشترك بين همه ترشي ها خاصيت اشتها آور بودن آن هاست.
‎ مواد لازم براي ادويه ترشي :
پودر گلپر     ۱۰۰ گرم
پودر تخم گشنيز     ۵۰ گرم
پودر زيره سبز     ۵۰ گرم
ريشه جوز بويا ( پودر شده)     ۲۵ گرم
جوز رنده شده     ۲ عدد
دارچين     يك قاشق سوپخوري
فلفل سياه     يك قاشق سوپخوري
فلفل سبز     يك قاشق سوپخوري
پودر رازيانه     ۵۰ گرم

مواد لازم براي ترشي مخلوط :
گل كلم     ۱/۵ كيلوگرم
برگ كلم      ۰/۵ كيلوگرم
سبزي معطر پاك كرده      ۰/۵ كيلوگرم
فلفل دلمه اي متوسط     ۳ عدد
كرفس خرد شده     ۰/۵ كيلوگرم
لوبيا سبز خرد شده     ۲۵۰ گرم
هويج خرد شده     ۰/۵ كيلوگرم
سير     ۲ بوته
فلفل سبز تند     ۳ يا ۴ عدد
بادمجان     ۱ كيلوگرم
پياز ريز     ۰/۵ كيلوگرم
موسير خشك     ۱۰۰ گرم
سيب زميني ترشي     ۰/۵ كيلوگرم
نعناي خشك     ۱ قاشق غذاخوري
نمك و فلفل     به اندازه لازم
زردچوبه     ۱ قاشق غذاخوري
ادويه ترشي     ۲ قاشق غذاخوري
سركه     به اندازه لازم

طرز تهيه ترشي مخلوط خانگي :
استفاده از همه ي سبزيجاتي كه به عنوان مواد لازم در ابتدا آورده ايم يا كم و زياد كردن هر كدام به سليقه و ذائقه ي شما بستگي دارد. مثلا شايد شما از سيب زميني ترشي، فلفل دلمه اي، لوبيا سبز يا برگ كلم در ترشي استفاده نكنيد و دوست داشته باشيد مقدار بادمجان و هويج در ترشي شما بيشتر باشد. البته توصيه ي ما براي استفاده از كرفس نيز براي اين مقدار مواد در حد يكي دو ساقه و صرفا براي دادن عطر به ترشي است.

‎ همه ي موادي را كه براي استفاده در ترشي تدارك ديده ايد تميز بشوييد.
در شستن گل كلم دقت و وسواس كافي به خرج دهيد چون ممكن است لا به لاي ساقه ها و زير گلهاي زيباي آن كرم وجود داشته باشد.
همه ي مواد را كه شسته ايد در سبد قرار دهيد تا آب اضافه ي آن برود.

‎ اگر نتوانستيد پياز ريز تهيه كنيد مي توانيد پياز هاي معمولي را خرد كرده و در ترشي استفاده كنيد اما پياز ريز ترشي شما را زيباتر مي كند. براي اينكه پوست پيازهاي ريز راحتتر كنده شود آنها را مدت كوتاهي در آب بخيسانيد.

‎ تمام مواد جز پياز ريز را در اندازه هاي دلخواه خرد كنيد. هر قدر اندازه ها كوچكتر باشند ترشي سريعتر مي رسد.
مواد را در دستمالهاي تميز و در مكان مناسب كه دور از گرد و غبار و ديگر آلودگي ها باشد كاملا پهن كنيد تا خشك شوند.

‎ از آنجايي كه بادمجان طعمي تلخي دارد براي اينكه طعم ترشي شما بهتر شود بعد از خرد كردن بادمجانها (نيازي به كندن پوست بادمجان نيست) آنها را در سركه بجوشانيد. نيازي به استفاده از سركه ي طبيعي نيست چون بعد از جوشاندن بادمجان ها بايد سركه را دور بريزيد. يادتان باشد يكي دو جوش كافي است و گرنه بادمجانها متلاشي شده و خراب مي شوند. بادمجانها را پس از جوشاندن در سبدي كه كاملا خشك و تميز باشد ريخته و روي آن سيني و وسيله ي نسبتا سنگيني قرار دهيد تا طي حدود ۱۲ تا ۲۴ ساعت آب اضافي آن خارج شود.

استفاده از سير را در ترشي توصيه نمي كنيم اما موسير عطر بهتري دارد.
براي استفاده از موسير، موسيرها را در مقدار زيادي آب خيس كنيد و طي ۲۴ ساعت حداقل ۳ مرتبه آب آن را عوض كنيد و اگر نياز به پاك كردن دارند آنها را پاك كنيد. وقتي آب موسيرها در آبكش رفت آنها را در پارچه ي تميزي پهن كنيد تا خشك شوند.

اگر سبزي خشك در دسترس داريد استفاده از آن ايده آل است و بهتر نيز در ترشي پخش مي شود ولي اگر از سبزي تازه استفاده مي كنيد دقت كنيد كاملا تميز و خشك باشند.
سبزي ترشي معمولا سبزيجات معطري مانند ترخان، مرزه و نعناع مي باشد.

وقتي همه ي مواد كاملا خشك شدند زمان ريختن ترشي فرا رسيده است.
براي اينكه همه ي مواد مخلوط شوند از يك ظرف يا پارچه ي تميز و بزرگ استفاده كنيد. يا به تدريج و لايه لايه مواد را داخل ظرف مورد نظرتان بريزيد.

وقتي مواد را در ظروف مورد نظرتان ريختيد شروع به ريختن سركه كنيد تا جايي كه سركه كامل روي مواد را بگيرد.
توجه كنيد در روزها و دو هفته ي اول به ترشي سر بزنيد و اگر روي آن خالي شده بود دوباره سركه بريزيد تا مواد رويي خشك نمانند زيرا سركه جذب سبزيجات مي شود و سطح آن در ظرف پايين مي آيد.

اگر سركه ي طبيعي در اختيار داريد به خاطر خواص درماني و طعم خوب آن حتما استفاده كنيد اما توصيه مي شود قبل از مصرف آن را بجوشانيد تا مطمئن شويد آب ندارد.

نكات تهيه ترشي:
۱ – از اين به بعد ، هروقت كرفس ميخرين , برگهاي سبزش رو بشورين و بذارين آبش بره و توي يك ابكش گوشه آشپزخونه بذارين تا خشك بشن . بعد با دست كمي نرمش كنين و نگهدارين وقتي ترشي ميذارين ازش استفاده كنين .
۲– شيشه هاي قابل استفاده رو دور نريزين . نگهدارين و به موقع توي قابلمه پر از آبجوش چند دقيقه بجوشانين تا كاملا استريل بشن . بعد خشك كنين و سرد كنين و توش مواد ترشي رو بريزين . ( جسم شيشه اگه سرد باشه توي آبجوش ميتركه .. مراقب باشين .)

۳- سركه هميشه آماده تو خونه دم دسترس داشته باشين . ته يخچالي هاي هويج و بادنجان رو خرد كنين و با سركه بجوشانين و بريزين توي شيشه استريل و نگهداري كنين .

۴ –بهتره كه گل كلم قبل باسركه پخته نشه كه كاملا داخل سركه و ترشي ترد و سفيد بمونه .
۵ – معمولا اينها رو چند روز جاي گرم مثل توي كابينت آشپزخونه بذارين  و بعد حتما توي جاي خنك مثل بالكن ( زمستانها كه افتاب نميگيره ) و يا يخچال قرار بدين .

۶- از ميوه جات ته يخچالي ( البته سالم ! ) مثل سيب و خيار و به و ……خرد كنين و توي سركه نگهدارين .

۷- سر فرصت كمي كرفس و خيار و سبزي معطر مثل ترخون و نعنا و گشنيز و جعفري و مرزه و شويد و …. و نيز سير و پياز خرد كنين و توي شيشه ريخته و روش نمك وسركه بريزين و نگهداري كنين . همه اينها رو لازم نيست حتما توي يكروز انجام بدين , هروقت فرصت بود .
۸ – نكته مهم اينه كه كم كم و به تدريج شما تعدادي شيشه پر از مواد لازم براي ترشي دارين كه توي سركه و نمك نگهداري شده  , حالا فقط كافيه توي يك ظرف بزرگ همه رو مخلوط كنين و كمي ادويه ترشي و نعنا خشك و مرزه خشك و پودر آويشن بهش اضافه كنين و توي ظرف بزرگتر استريل بريزين و با سركه پر كنين .

۹ – ضمنا باقي مواد دلخواه مثل سيب زميني ترشي و كلم برگ و لوبيا سبز ور هم مي تونين با همين روش توي سركه نگهداري كنين .

۱۰ – تا فراموش نشده بگم كه هركدوم از اين مواد هم خودشون به تنهايي يك ترشي خوشمزه بشمار ميره و ميتونين مقداري رو هم بدون اينكه مخلوط كنين نگهدارين و سر ميز جداگانه ببرين .

لينك فايل هاي موجود در متن :

ترشي,ترشي خانگي,طرز تهيه ترشي,طرز تهيه ترشي مخلوط,طرز تهيه ترشي خانگي,نكات تهيه ترشي,نكات ترشي مخلوط

منبع : http://www.wikijavan.com/




برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۴۶:۲۵ توسط:123 موضوع:

آموزش دو غذاي خوشمزه با ميوه

اشكنه,طرز تهيه اشكنه,آموزش پخت اشكنه,غذا با ميوه,طرز تهيه غذا با ميوه,غذا با گوجه سبز,غذا با انار,طرز تهيه غذا با انار,

آموزش دو غذاي خوشمزه با ميوه غذا با ميوه

گوجه سبز ۵۰۰ گرم شكر قدري پياز ۳ عدد روغن ۱۵۰ گرم فلفل قدري نمك قدري طرز تهيه : پياز را خرد كرده با روغن در حرارت ملايم سرخ ميكنيم تا طلائي شود آرد و شنبليله را در پياز سرخ كرده كمي سرخ ميكنيم در صورت مصرف زرد چوبه آنرا اضافه مي نمائيم ، بعد ۳ تا ۴ ليوان آب داخل آن ميريزيم ميگذاريم مايه چند جوش بزند باندازه كافي بآن نمك و فلفل ميزنيم تخم مرغها را در ظرفي ميشكنيم و با كمي نمك مخلوط ميكنيم و كم كم در مايه اشكنه ميريزيم ، مرتب بهم ميزنيم تا تخم مرغها يكجا بسته نشوند بعد از ۲ تا ۳ جوش اشكنه را در ظرف ميشكنيم . بعد يك كيلو گوجه را پس از گرفتن هسته داخل اشكنه ميريزيم بعد از پختن گوجه ۲ تا ۳ قاشق شكر بآن اضافه مي نمائيم بطور كلي در تمام اشكنه ها ميتوانيم بعد از ريختن تخم مرغ و پختن آن ۳ تا ۴ عدد تخم مرغ را درسته در آن بشكنيم و بدون بهم زدن بگذاريم تخم مرغها بسته و پخته شود.

آموزش دو غذاي خوشمزه با ميوه غذا با ميوه

در اين قسمت با آموزش دو غذاي سريع و لذيذ ايراني با شما عزيزان هستيم.درست كردن اشكنه با اين ميوه ها را تجربه كنيد.

اشكنه گوجه سبز:

مواد لازم:
شنبليله ۱ قاشق سوپخوري
تخم مرغ ۴ عدد
آرد سفيد ۲ قاشق سوپخوري
زردچوبه ۱ قاشق سوپخوري

گوجه سبز ۵۰۰ گرم
شكر قدري
پياز ۳ عدد
روغن ۱۵۰ گرم
فلفل قدري
نمك قدري
طرز تهيه :
پياز را خرد كرده با روغن در حرارت ملايم سرخ ميكنيم تا طلائي شود آرد و شنبليله را در پياز سرخ كرده كمي سرخ ميكنيم در صورت مصرف زرد چوبه آنرا اضافه مي نمائيم ، بعد ۳ تا ۴ ليوان آب داخل آن ميريزيم ميگذاريم مايه چند جوش بزند باندازه كافي بآن نمك و فلفل ميزنيم تخم مرغها را در ظرفي ميشكنيم و با كمي نمك مخلوط ميكنيم و كم كم در مايه اشكنه ميريزيم ، مرتب بهم ميزنيم تا تخم مرغها يكجا بسته نشوند بعد از ۲ تا ۳ جوش اشكنه را در ظرف ميشكنيم .
بعد يك كيلو گوجه را پس از گرفتن هسته داخل اشكنه ميريزيم بعد از پختن گوجه ۲ تا ۳ قاشق شكر بآن اضافه مي نمائيم بطور كلي در تمام اشكنه ها ميتوانيم بعد از ريختن تخم مرغ و پختن آن ۳ تا ۴ عدد تخم مرغ را درسته در آن بشكنيم و بدون بهم زدن بگذاريم تخم مرغها بسته و پخته شود.

 

اشكنه انار:

مواد لازم:
دانه انار قدري
شكر قدري
پياز ۳ عدد
روغن ۱۵۰ گرم
شنبليله ۱ قاشق سوپخوري
تخم مرغ ۴ عدد
آرد سفيد ۲ قاشق سوپخوري
زردچوبه ۱ قاشق سوپخوري
فلفل قدري
نمك قدري
روش تهيه :
پياز را خرد كرده با روغن در حرارت ملايم سرخ ميكنيم تا طلائي شود آرد و شنبليله را در پياز سرخ كرده كمي سرخ ميكنيم در صورت مصرف زرد چوبه آنرا اضافه مي نمائيم ، بعد ۳ تا ۴ ليوان آب داخل آن ميريزيم ميگذاريم مايه چند جوش بزند باندازه كافي بآن نمك و فلفل ميزنيم تخم مرغها را در ظرفي ميشكنيم . با كمي نمك مخلوط ميكنيم و كم كم در مايه اشكنه ميريزيم ، مرتب بهم ميزنيم تا تخم مرغها يكجا بسته نشوند بعد از ۲ تا ۳ جوش اشكنه را در ظرف ميشكنيم .
بعد به آن كمي دانه انار يا آب انار اضافه ميكنيم ، باين اشكنه هم ميشود كمي شكر اضافه كرد .

نوش جان.

لينك فايل هاي موجود در متن :

اشكنه,طرز تهيه اشكنه,آموزش پخت اشكنه,غذا با ميوه,طرز تهيه غذا با ميوه,غذا با گوجه سبز,غذا با انار,طرز تهيه غذا با انار,

منبع : http://www.wikijavan.com/




برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۴۶:۲۵ توسط:123 موضوع:

ناز خاتون خورشت خوشمزه ايراني

خورشت ناز خاتون,ناز خاتون,طرز تهيه ناز خاتون,آموزش نازخاتون,آموزش پخت ناز خاتون

ناز خاتون خورشت خوشمزه ايراني ناز خاتون

گوشت مغز ران                                  ۱كيلو نعناع و جعفري                             نيم كيلو بادنجان قلمى ريز                              ۶ عدد آبغوره                           ۳ قاشق سوپخورى نمك و فلفل                          به اندازه كافى

ناز خاتون خورشت خوشمزه ايراني ناز خاتون

ناز خاتون يكي از خورشت هايي است كه كمتر به آن پرداخته مي شود و معمولا جايگاهي در برنامه غذايي خانواده ها ندارد. شما را با آموزش اين غذاي متنوع آشنا مي كنيم.

مواد لازم

گوشت مغز ران                                  ۱كيلو
نعناع و جعفري                             نيم كيلو
بادنجان قلمى ريز                              ۶ عدد
آبغوره                           ۳ قاشق سوپخورى
نمك و فلفل                          به اندازه كافى

 

طرز تهيه:

گوشت را قطعه قطعه كرده و بعد از شستن با آب مي پزيم.

سپس سبزي هاي پاك شده و خرد شده را سرخ مي كنيم و به گوشت اضافه مي كنيم و منتظر مي مانيم تا آن هم بپزد.

نمك و فلفل و آبغوره را اضافه مي كنيم و صبر مي كنيم خورشت آرام بجوشد.

با دمجان ها را پوست مي كنيم و سرخ مي كنيم.

بعد از پختن خورشت ، بادمجانها را روي خورشت مي چينيم و نيم ساعت صبر ميكنيم تا خورشت جا بيفتد.

 

 

لينك فايل هاي موجود در متن :

خورشت ناز خاتون,ناز خاتون,طرز تهيه ناز خاتون,آموزش نازخاتون,آموزش پخت ناز خاتون

منبع : http://www.wikijavan.com/




برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۴۶:۲۵ توسط:123 موضوع:

گوجه فرنگي يكي از موردنيازترين سبزيجات

گوجه فرنگي,خواص گوجه فرنگي,آشنايي با خواص گوجه فرنگي,گوجه فرنگي خام,انواع سبزيجات

گوجه فرنگي يكي از موردنيازترين سبزيجات گوجه فرنگي خام

گاهي اوقات پختن مواد غذايي، باعث كاهش ويتامين‌ها يا ساير مواد مغذي موجود در آنها مي‌شود ولي در مورد گوجه فرنگي اين مطلب صدق نمي‌كند و گوجه فرنگي پخته بهتر از گوجه فرنگي خام است. بسياري از رنگدانه‌هاي گياهي مفيد موجود در ميوه ها وسبزي ها، (آنتي اكسيدانها) مي‌باشند كه بدن ما براي ترميم سلولهاي تخريب شده توسط راديكالهاي آزاد، به اين مواد نياز دارد. ليكوپن موجود در گوجه فرنگي، يك آنتي كسيدان قوي مي‌باشد كه خطر ابتلاء به سرطان را كاهش مي‌دهد. همچنين از تبديلLDL كلسترول مضر در بدن بهLDL اكسيده ( در سرخرگ‌ها پلاكت ايجاد مي كند)، جلوگيري كرده و بدينوسيله از حملات قلبي پيشگيري مي‌كند. خواص آنتي اكسيداني ليكوپن از آفتاب سوختگي نيز جلوگيري مي كند. اگر شما گوجه فرنگي را به صورت خام مصرف كنيد، قسمت اعظم ليكوپن آن، به دليل هضم نشدن از بدن دفع مي‌شود. عمل پختن، ديواره سلولي گوجه فرنگي را شكسته و باعث مي شود ليكوپن در دسترس بدن قرار گيرد و بيشتر جذب شود. بهترين اين منابع شامل، سس گوجه فرنگي، رب گوجه فرنگي و گوجه فرنگي كنسرو شده مي باشد. ليكوپن در ساير سبزيجات و ميوه‌هاي رنگ روشن مثل هندوانه و گريپ فروت سرخ نيز وجود دارد. البته گوجه فرنگي خام نيز منبع خوبي از ويتامين هاي A وB، فيبر و املاح است. بنابراين توصيه مي شود؛ انواع مختلفي از ميوه‌ها و سبزي‌ها مصرف شود. زيرا منابع خوبي از ويتامين‌ها و املاح هستند و جهت تنظيم اعمال بدن، مفيد و ضروري هستند. دشمن سرطان

 

گوجه فرنگي يكي از موردنيازترين سبزيجات گوجه فرنگي خام

آشنايي با خواص گوجه فرنگي و اطلاعات در مورد مصرف آن باعث مي شود  بيشتر به مصرف اين ماده غذايي مفيد بپردازيم.

گاهي اوقات پختن مواد غذايي، باعث كاهش ويتامين‌ها يا ساير مواد مغذي موجود در آنها مي‌شود ولي در مورد گوجه فرنگي اين مطلب صدق نمي‌كند و گوجه فرنگي پخته بهتر از گوجه فرنگي خام است.
بسياري از رنگدانه‌هاي گياهي مفيد موجود در ميوه ها وسبزي ها، (آنتي اكسيدانها) مي‌باشند كه بدن ما براي ترميم سلولهاي تخريب شده توسط راديكالهاي آزاد، به اين مواد نياز دارد.
ليكوپن موجود در گوجه فرنگي، يك آنتي كسيدان قوي مي‌باشد كه خطر ابتلاء به سرطان را كاهش مي‌دهد. همچنين از تبديلLDL كلسترول مضر در بدن بهLDL اكسيده ( در سرخرگ‌ها پلاكت ايجاد مي كند)، جلوگيري كرده و بدينوسيله از حملات قلبي پيشگيري مي‌كند.
خواص آنتي اكسيداني ليكوپن از آفتاب سوختگي نيز جلوگيري مي كند.
اگر شما گوجه فرنگي را به صورت خام مصرف كنيد، قسمت اعظم ليكوپن آن، به دليل هضم نشدن از بدن دفع مي‌شود. عمل پختن، ديواره سلولي گوجه فرنگي را شكسته و باعث مي شود ليكوپن در دسترس بدن قرار گيرد و بيشتر جذب شود. بهترين اين منابع شامل، سس گوجه فرنگي، رب گوجه فرنگي و گوجه فرنگي كنسرو شده مي باشد.
ليكوپن در ساير سبزيجات و ميوه‌هاي رنگ روشن مثل هندوانه و گريپ فروت سرخ نيز وجود دارد. البته گوجه فرنگي خام نيز منبع خوبي از ويتامين هاي A وB، فيبر و املاح است.
بنابراين توصيه مي شود؛ انواع مختلفي از ميوه‌ها و سبزي‌ها مصرف شود. زيرا منابع خوبي از ويتامين‌ها و املاح هستند و جهت تنظيم اعمال بدن، مفيد و ضروري هستند.
دشمن سرطان

خواص گوجه فرنگي:

تقويت‌كننده استخوان‌ها

گوجه‌فرنگي مقدار قابل توجهي فسفر، كلسيم و ويتامين K دارد كه همگي‌شان براي حفظ استقامت استخوان‌ها ضروري هستند.

مناسب براي سيگاري‌ها

خوردن گوجه‌فرنگي به ترك سيگار هيچ كمكي نمي‌كند اما مي‌تواند عوارض ناشي از سيگار كشيدن را تا حدودي جبران كند و تركيبات موجود در آن از تشكيل تومور‌هاي سرطاني جلوگيري مي‌كند. اگر سيگاري هستيد، حتما گوجه‌فرنگيزياد بخوريد.

تامين آنتي‌اكسيدان‌هاي ضروري

گوجه‌فرنگي حاوي مقادير زيادي ويتامين A، ويتامين C و بتاكاروتن است كه همگي اثرات مضر راديكال‌هاي آزاد خون را خنثي مي‌كنند. وجود راديكال‌هاي آزاد در رگ‌هاي خوني خطرناك است چون به تخريب سلول‌ها منجر مي‌شود. گوجه‌فرنگي‌هايي كه رنگ قرمز‌تري دارند، مقدار بتاكاروتن‌شان بيشتر است. از سوي ديگر بهتر است بدانيد پخت گوجه‌فرنگي سبب نابودي ويتامين C موجود در آن مي‌شود پس اگر مي‌خواهيد در رژيم غذايي‌تان براي تامين ويتامين C از گوجه‌فرنگي استفاده كنيد بايد آن را خام بخوريد.

سلامت موها و چشم‌ها

ويتامين A موجود در گوجه‌فرنگي براي تقويت و براق نگه داشتن موها يك تركيب عالي است؛ ضمن اينكه ويتامين A در بهتر شدن قدرت بينايي شما هم تاثير دارد و يكي از سبزيجاتي است كه از پيشرفت بيماري شب‌كوري پيشگيري مي‌كند.

كاهش خطر ايجاد سنگ كليه

گروهي از تحقيقات پژوهشگران نشان مي‌دهد افزودن گوجه‌فرنگي بدون دانه به رژيم غذايي خطر ايجاد سنگ كليه را كاهش مي‌دهد.

ماسك گوجه‌فرنگي شما را زيباتر مي‌كند

گوجه‌فرنگي سرشار از ليكوپن است. اين ماده در تركيب بعضي از تميزكننده‌هاي صورت ديده مي‌شود كه قيمت بالايي دارند. اگر مي‌خواهيد از گوجه‌فرنگي براي سلامت پوست‌تان استفاده كنيد ابتدا بايد تعدادي گوجه‌فرنگي‌ برداريد. بعد آنها را مانند سيب پوست بكنيد و پوست‌ها را از قسمت گوشتي روي صورت‌تان قرار دهيد. اجازه دهيد گوجه‌فرنگي‌ها ۱۰ دقيقه روي پوست‌تان بمانند سپس صورت‌تان را با آب ولرم بشوييد. حالا جلوي آينه برويد و ببينيد كه پوست‌تان چقدر شفاف و درخشان شده است. ممكن است صورت‌تان كمي هم قرمز شود ولي خيلي زود برطرف مي‌شود.

مزاياي گوجه‌هاي گيلاسي

شايد يكي از مهم‌ترين ويژگي‌هاي گوجه‌هاي گيلاسي اين باشد كه با داشتن آنتي‌اكسيدان‌هايي مانند ويتامين C به تقويت سيستم ايمني بدن كمك مي‌كند. گوجه گيلاسي مانند گوجه‌فرنگي براي قلب و عروق مفيد است و در پيشگيري از سرطان روده نقش دارد. مرداني كه در رژيم غذايي‌شان به‌طور مرتب گوجه گيلاسي مصرف مي‌كنند، خطر ابتلا به سرطان پروستات در آنها به‌طور قابل توجهي كاهش مي‌يابد. گوجه‌هاي گيلاسي با كم خوني هم مبارزه مي‌كنند. ميگرن هم از جمله امراضي است كه با مصرف اين گوجه‌ها علائم و شدت آن كم مي‌شود. نشانه‌هاي عفونت، استرس و قند خون بالا هم با مصرف گوجه گيلاسي به حداقل مي‌رسد.
انتخاب و نگهداري

گوجه‌هايي كه رنگ قرمز‌تري دارند، مغذي و خوشمزه‌تر هستند پس با چشم‌هاي‌تان فقط دنبال اين گوجه‌فرنگي‌ها باشيد. پوست چروكيده، ترك خورده يا له شده از نامرغوب بودن گوجه‌فرنگي‌ها خبر مي‌دهد. گوجه‌فرنگي‌ها بر مبناي ميزان رسيدگي‌شان تا يك هفته در يخچال سالم مي‌مانند. شما مي‌توانيد گوجه‌فرنگي درسته يا خرد شده را در فريزر ذخيره كرده، هنگام پخت و پز به غذاها اضافه كنيد.

گوجه‌هايي شبيه گيلاس

گوجه‌فرنگي‌هاي بزرگ و درشت در تابستان به سرعت فاسد مي‌شوند. همين موضوع دليلي شد تا دو دانشمند روي گوجه‌فرنگي كار كرده، از لحاظ ژنتيكي آنها را دستكاري كنند. نتيجه‌اش توليد گوجه‌فرنگي‌هايي شد كه بسيار كوچك و به اندازه گيلاس بودند كه به اين نام مشهور شدند. اين گوجه‌فرنگي‌ها براي تهيه انواع پيش‌غذا و سالاد عالي هستند حتي مي‌توانيد آنها را كبابي كرده و همراه با فلفل قرمز نوش جان كنيد كه در اين صورت از مزاياي آنها براي سلامتي هم بهره‌مند مي‌شويد.

لينك فايل هاي موجود در متن :

گوجه فرنگي,خواص گوجه فرنگي,آشنايي با خواص گوجه فرنگي,گوجه فرنگي خام,انواع سبزيجات

منبع : http://www.wikijavan.com/




برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۴۶:۲۵ توسط:123 موضوع:

تيراميسوي كدو حلوايي را چطور تهيه كنيم

تيراميسو,طرز تهيه تيراميسو كدو حلوايي,دسر,طرز تهيه دسر,دسر با كدو حلوايي,طرز تهيه دسر با كدو حلوايي

تيراميسوي كدو حلوايي را چطور تهيه كنيم دسر با كدو حلوايي

۲٫ فر را با دماي ۳۷۵ درجه فارنهايت گرم كنيد. در يك كاسه بزرگ، تخم مرغ ها را با همزن برقي و سرعت بالا به مدت ۵ دقيقه هم بزنيد تا به رنگ ليمويي در بيايد. به تدريج شكر را اضافه كنيد و با سرعت متوسط هم بزنيد تا سبك شود و پف كند. سپس كدوحلوايي و آب ليمو را اضافه كنيد و در انتها نيز مخلوط آرد را به تريج اضافه كنيد و با سرعت پايين هم بزنيد تا كاملا با هم مخلوط شوند. مواد را داخل ظرف از پيش آماده شده بريزيد و روي آن خرده هاي فندق بپاشيد.

تيراميسوي كدو حلوايي را چطور تهيه كنيم دسر با كدو حلوايي

تيراميسو از دسرهاي ايتاليايي است كه با ذائقه ما ايراني ها هم خواني دارد.در اين بخش طرز تهيه اين دسر خوشمزه را با كدو حلوايي به شما نشان مي دهيم.

مواد لازم

يك قاشق چايخوري بيكينگ پودر
يك قاشق چايخوري پودر زنجبيل
۳ عدد تخم مرغ درشت
¾ پيمانه آرد كامل
دو قاشق چايخوري پودر دارچين
نصف قاشق چايخوري نمك
نصف قاشق چايخوري پودر جوز هندي
يك پيمانه شكر
۲/۳ پيمانه كنسرو كدو حلوايي
يك قاشق چايخوري آب ليموترش
يك پيمانه فندق خرد شده
خاكه قند
شربت قهوه*
كرم ماسكارپونه*
فندق خرد شده (براي تزئين)
شكلات ۵۰ درصد رنده شده (براي تزئين)

طرز تهيه

۱٫ تخم مرغ ها را ۳۰ دقيقه در دماي اتاق قرار دهيد. يك ظرف مستطيلي را به خوبي با روغن چرب كنيد و داخل آن يك لايه كاغذ روغني قرار دهيد. كاغذ را نيز چرب كنيد و ظرف را كنار بگذاريد. در يك كاسه كوچك، آرد، دارچين، بيكينگ پودر، زنجبيل، نمك و جوز هندي را با هم مخلوط كنيد و كنار بگذاريد.

۲٫ فر را با دماي ۳۷۵ درجه فارنهايت گرم كنيد. در يك كاسه بزرگ، تخم مرغ ها را با همزن برقي و سرعت بالا به مدت ۵ دقيقه هم بزنيد تا به رنگ ليمويي در بيايد. به تدريج شكر را اضافه كنيد و با سرعت متوسط هم بزنيد تا سبك شود و پف كند. سپس كدوحلوايي و آب ليمو را اضافه كنيد و در انتها نيز مخلوط آرد را به تريج اضافه كنيد و با سرعت پايين هم بزنيد تا كاملا با هم مخلوط شوند. مواد را داخل ظرف از پيش آماده شده بريزيد و روي آن خرده هاي فندق بپاشيد.

۳٫ آن را ۱۵ دقيقه داخل فر بپزيد. كيك در اين مرحله بايد حالت ارتجاعي داشته باشد. لبه هاي آن را از ظرف جدا و كيك را روي دستمالي كه پودر قند پاشيده ايد، برگردانيد. كاغذ روغني را از آن جدا كنيد و بگذاريد خنك شود.

۴٫ براي تهيه تيراميسو، كيك را از عرض به سه قسمت مساوي تقسيم كنيد.

۵٫ در ظرفي كه مي خواهيد تيراميسو را سرو كنيد، يك لايه كيك و يك لايه فندق بگذاريد. يك‌سوم شربت قهوه را روي آنها بريزيد. روي آن ¾ پيمانه كرم ماسكارپونه بريزيد. همين ترتيب لايه ها را تا بالا تكرار كنيد.

۶٫ روي كيك را بپوشانيد و به مدت ۲ تا ۲۴ ساعت در يخچال نگهداريد. در صورت تمايل، روي تيراميسو را با فندق خرد شده و شكلات رنده شده تزئين كنيد.

ماسكارپونه چيست؟

ماسكارپونه يك پنير ايتاليايي پرچربي و داراي خامهٔ سه لايه مي‌باشد. اين پنير از خامهٔ تازه كه با اسيد تارتاريك واسرشت شده‌است، ساخته مي‌شود. پس از واسرشتن، آب آن را بدون فشار دادن از آن مي‌گيرند. ماسكارپونه داراي رنگ شيري مي‌باشد و در منطقهٔ لومباردي ايتاليا بسيار استفاده مي‌شود.

ماسكارپونه را مي‌توان با استفاده از خامه و اسيد سيتريك يا آب ليمو هم توليد كرد. گاهي پس از تهيه به آن آب كره يا همان آب‌دوغ را اضافه مي‌كنند. ماسكارپونه جزو مواد اصلي تهيهٔ تيراميسو مي‌باشد.

نوش جان.

لينك فايل هاي موجود در متن :

تيراميسو,طرز تهيه تيراميسو كدو حلوايي,دسر,طرز تهيه دسر,دسر با كدو حلوايي,طرز تهيه دسر با كدو حلوايي

منبع : http://www.wikijavan.com/




برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۴۶:۲۵ توسط:123 موضوع:

با يك ماده مثل چغندر هم ترشي درست كنيد هم مربا

طرز تهيه ترشي لبو,طرز تهيه مرباي لبو,طرز تهيه ترشي با چغندر,طرز تهيه مربا با چغندر,ترشي لبو,ترشي چغندر,مرباي لبو,مرباي چغندر

با يك ماده مثل چغندر هم ترشي درست كنيد هم مربا ترشي چغندر

طرز تهيه مرباي چغندر : چغندرها را در آب پخته و حبه حبه مي‌كنيم يا به سليقه خود با قالب هاي گل يا غيره قالب مي‌زنيم. شكر و آب را در قابلمه‌اي جداگانه جوشانده و پس از آنكه غليظ شد، چغندرها را به همراه يك استكان از آب چغندر داخل شربت ريخته و پس از ۲ ‏- ۳ ‏جوش، گلاب و بيدمشك و آبليمو را به آن مي‌افزاييم و هم مي‌زنيم. پس از آنكه آب مربا قوام آمد از روي حرارت برداشته و مي‌گذاريم تا سرد شود.

با يك ماده مثل چغندر هم ترشي درست كنيد هم مربا ترشي چغندر

چغندر قند از جمله مواد غذايي مفيدي است كه مي توان هم با آن ترشي درست كرد هم مربا. در اين بخش آموزش ترشي و مربا با چغندر را ببينيد.

ترشي:

لبو آماده و ارغواني تيره را با پوست بخريد پوست بكنيد و به اندازه دلخواه خرد كنيد يا قالب ريز يا درشت بزنيد و در ظرف بريزيد سركه و كمي نمك و كمي شكر ( براي گرفتن تيزي سركه ) روي آن بريزيد و ۴ روز در آشپزخانه داخل كابينت بگذاريد و بعد داخل يخچال نگهداري كنيد .

مربا:
مواد لازم براي مرباي چغندر :
چغندر قرمز      ۱ ‏كيلو
شكر     ۱/۵ ‏كيلو
گلاب و عرق بيدمشك     نصف استكان
آبليمو     ۱ ‏قاشق غذاخوري
آب     ۴ ‏ليوان

طرز تهيه مرباي چغندر :
چغندرها را در آب پخته و حبه حبه مي‌كنيم يا به سليقه خود با قالب هاي گل يا غيره قالب مي‌زنيم. شكر و آب را در قابلمه‌اي جداگانه جوشانده و پس از آنكه غليظ شد، چغندرها را به همراه يك استكان از آب چغندر داخل شربت ريخته و پس از ۲ ‏- ۳ ‏جوش، گلاب و بيدمشك و آبليمو را به آن مي‌افزاييم و هم مي‌زنيم. پس از آنكه آب مربا قوام آمد از روي حرارت برداشته و مي‌گذاريم تا سرد شود.

لينك فايل هاي موجود در متن :

طرز تهيه ترشي لبو,طرز تهيه مرباي لبو,طرز تهيه ترشي با چغندر,طرز تهيه مربا با چغندر,ترشي لبو,ترشي چغندر,مرباي لبو,مرباي چغندر

منبع : http://www.wikijavan.com/




برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۴۶:۲۴ توسط:123 موضوع:

كوله پشتي دو كاره همراه چهارپايه

كوله پشتي دو كاره,كوله پشتي,كوله پشتي سفر

كوله پشتي دو كاره همراه چهارپايه كوله پشتي

كوله پشتي يكي از لوازم سفر مي باشد كه وسايل مورد نياز و شخصي سفر در ان قرار بگيرند . با اين كوله پشتي  دوكاره وقتي از سنگيني ان خسته شديد مي توانيد روي چهارپايه ان استراحت كنيد.     كوله پشتي يكي از لوازم سفر مي باشد كه وسايل مورد نياز و شخصي سفر در ان قرار بگيرند . با اين كوله پشتي  دوكاره وقتي از سنگيني ان خسته شديد مي توانيد روي چهارپايه ان استراحت كنيد. «باگوباگو» نام يك كوله پشتي دوكاره است و كاربر در صورت خستگي مي‌تواند از آن به عنوان چهارپايه استفاده كند. BAGOBAGO «باگوباگو» يك كوله پشتي است كه در هنگام خستگي مي‌توان روي آن نشست؛ اين كيف در جمهوري چك ساخته شده است. در واقع اين كوله پشتي به عنوان يك چهارپايه نيز استفاده مي‌شود و بدون هيچ نگراني از صدمه زدن به اشياء داخل

كوله پشتي  دو كاره  همراه چهارپايه كوله پشتي

 

 

كوله پشتي يكي از لوازم سفر مي باشد كه وسايل مورد نياز و شخصي سفر در ان قرار بگيرند . با اين كوله پشتي  دوكاره وقتي از سنگيني ان خسته شديد مي توانيد روي چهارپايه ان استراحت كنيد.

BAGOBAGO «باگوباگو» يك كوله پشتي است كه در هنگام خستگي مي‌توان روي آن نشست؛ اين كيف در جمهوري چك ساخته شده است.

در واقع اين كوله پشتي به عنوان يك چهارپايه نيز استفاده مي‌شود و بدون هيچ نگراني از صدمه زدن به اشياء داخل كيف مي‌توان روي آن نشست و استراحت كرد.

 

كوله پشتي  دو كاره  همراه چهارپايه كوله پشتي

لينك فايل هاي موجود در متن :

كوله پشتي دو كاره,كوله پشتي,كوله پشتي سفر

منبع : http://www.wikijavan.com/




برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۴۶:۲۴ توسط:123 موضوع:

مدل پرده خوشگل سال 94 براي خانه شما

پرده,مدل پرده,پرده خانه,پرده سال 94,پرده جديد

مدل پرده خوشگل سال 94 براي خانه شما پرده

مدل پرده خوشگل سال 94 براي خانه شما پرده

مدل پرده خوشگل سال 94 براي خانه شما پرده

مدل پرده خوشگل سال 94 براي خانه شما پرده

مدل پرده خوشگل سال 94 براي خانه شما پرده

مدل پرده خوشگل سال 94 براي خانه شما پرده

مدل پرده خوشگل سال 94 براي خانه شما پرده

مدل پرده خوشگل سال 94 براي خانه شما پرده

مدل پرده خوشگل سال 94 براي خانه شما پرده

مدل پرده خوشگل سال 94 براي خانه شما پرده

مدل پرده خوشگل سال 94 براي خانه شما پرده

مدل پرده خوشگل سال 94 براي خانه شما پرده

مدل پرده خوشگل سال 94 براي خانه شما پرده

مدل پرده خوشگل سال 94 براي خانه شما پرده

مدل پرده خوشگل سال 94 براي خانه شما پرده

مدل پرده خوشگل سال 94 براي خانه شما پرده

مدل پرده خوشگل سال 94 براي خانه شما پرده

مدل پرده خوشگل سال 94 براي خانه شما پرده

پرده,مدل پرده,پرده خانه,پرده سال 94,پرده جديد

منبع : http://www.wikijavan.com/




برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۴۶:۲۴ توسط:123 موضوع:

به پيشنهاد اين مجله يك پيراهن تابستاني زيبا بخريد.

پيراهن,پيراهن زنانه,پيراهن تابستاني,پيراهن سال 94,پيراهن 2015,پيراهن مجله elle

به پيشنهاد اين مجله يك پيراهن تابستاني زيبا بخريد. پيراهن سال 94

به پيشنهاد اين مجله يك پيراهن تابستاني زيبا بخريد. پيراهن سال 94

به پيشنهاد اين مجله يك پيراهن تابستاني زيبا بخريد. پيراهن سال 94

به پيشنهاد اين مجله يك پيراهن تابستاني زيبا بخريد. پيراهن سال 94

به پيشنهاد اين مجله يك پيراهن تابستاني زيبا بخريد. پيراهن سال 94

به پيشنهاد اين مجله يك پيراهن تابستاني زيبا بخريد. پيراهن سال 94

به پيشنهاد اين مجله يك پيراهن تابستاني زيبا بخريد. پيراهن سال 94

به پيشنهاد اين مجله يك پيراهن تابستاني زيبا بخريد. پيراهن سال 94

به پيشنهاد اين مجله يك پيراهن تابستاني زيبا بخريد. پيراهن سال 94

به پيشنهاد اين مجله يك پيراهن تابستاني زيبا بخريد. پيراهن سال 94

به پيشنهاد اين مجله يك پيراهن تابستاني زيبا بخريد. پيراهن سال 94

به پيشنهاد اين مجله يك پيراهن تابستاني زيبا بخريد. پيراهن سال 94

پيراهن,پيراهن زنانه,پيراهن تابستاني,پيراهن سال 94,پيراهن 2015,پيراهن مجله elle

منبع : http://www.wikijavan.com/




برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۴۶:۲۴ توسط:123 موضوع:

با اين مدل هاي سارافون در خانه هم جذاب باشيد

مدل سارافون,مدل,مدل لباس,مدل لباس تابستاني,مدل لباس زنانه,مدل سارافون شيك

با اين مدل هاي سارافون در خانه هم جذاب باشيد مدل سارافون

با اين مدل هاي سارافون در خانه هم جذاب باشيد مدل سارافون

با اين مدل هاي سارافون در خانه هم جذاب باشيد مدل سارافون

با اين مدل هاي سارافون در خانه هم جذاب باشيد مدل سارافون

با اين مدل هاي سارافون در خانه هم جذاب باشيد مدل سارافون

با اين مدل هاي سارافون در خانه هم جذاب باشيد مدل سارافون

با اين مدل هاي سارافون در خانه هم جذاب باشيد مدل سارافون

با اين مدل هاي سارافون در خانه هم جذاب باشيد مدل سارافون

با اين مدل هاي سارافون در خانه هم جذاب باشيد مدل سارافون

با اين مدل هاي سارافون در خانه هم جذاب باشيد مدل سارافون

با اين مدل هاي سارافون در خانه هم جذاب باشيد مدل سارافون

با اين مدل هاي سارافون در خانه هم جذاب باشيد مدل سارافون

با اين مدل هاي سارافون در خانه هم جذاب باشيد مدل سارافون

با اين مدل هاي سارافون در خانه هم جذاب باشيد مدل سارافون

با اين مدل هاي سارافون در خانه هم جذاب باشيد مدل سارافون

با اين مدل هاي سارافون در خانه هم جذاب باشيد مدل سارافون

با اين مدل هاي سارافون در خانه هم جذاب باشيد مدل سارافون

با اين مدل هاي سارافون در خانه هم جذاب باشيد مدل سارافون

مدل سارافون,مدل,مدل لباس,مدل لباس تابستاني,مدل لباس زنانه,مدل سارافون شيك

منبع : http://www.wikijavan.com/




برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۴۶:۲۴ توسط:123 موضوع: