مركز خريد فروش قيمت پودر پياز و سير ادويه مركز خريد فروش قيمت پودر پياز و سير ادويه .

مركز خريد فروش قيمت پودر پياز و سير ادويه

آموزش تهيه انواع كرم مرطوب كننده خانگي

قويترين مرطوب كننده پوست,مرطوب كننده براي انواع پوست ها,مرطوب كننده لب,مرطوب كننده پاها,كرم مرطوب كننده,كرم مرطوب كننده خانگي

آموزش تهيه انواع كرم مرطوب كننده خانگي مرطوب كننده لب

روش تهيه : درون يك قابلمه آب بريزيد و روي اجاق بگذاريد تا گرم شود سپس در يك قابلمه يا ظرف كوچك تر ۳ قاشق غذاخوري روغن كنجد بريزيد و داخل اين آب بگذاريد تا به طور غيرمستقيم حرارت ببيند، بعد از چند دقيقه كه روغن گرم شد، كمتر از ۲ قاشق غذاخوري موم عسل به آن اضافه كنيد و همچنان به طور ملايم به اين مخلوط حرارت دهيد. صبر كنيد تا موم كاملا درون روغن ذوب شود، سپس از روي حرارت برداريد و چند دقيقه زمان دهيد تا مخلوط كمي خنك شود سپس در يك ظرف دربسته يك قطره اسانس ليموترش و ۱۰قطره اسانس نعناع بريزيد و بعد رويش اين مخلوط را افزوده و شيشه را تكان دهيد تا حسابي با هم مخلوط شوند. اگر پوست شما نرمال است توصيه مي كنيم مقدار كمي از اين مخلوط را قبل از خواب شبانه به پاهاي تان بماليد و بگذاريد تا صبح بماند، اگر پوست شما خيلي خشك است يك لايه ضخيم از اين مخلوط را روي پاها بماليد، جوراب بپوشيد و بگذاريد تمام طول شب روي پاهاي تان بماند.

براي صرفه جويي در هزينه ها مي توانيد كرم هاي مرطوب كننده مورد نياز خود را در خانه تهيه كنيد.

آموزش تهيه انواع كرم مرطوب كننده خانگي مرطوب كننده لب
طرز تهيه مرطوب كننده اول:

لوسيون مرطوب كننده  سبك با روغن نارگيل و ژل آلوئه ورا
براي تهيه اين لوسيون تنها كافيست روغن جامد نارگيل را با ژل آلوئه ورا هم بزنيد و از آن به عنوان لوسيوني مرطوب كننده استفاده كنيد. در مقايسه با روغن نارگيل ساده، اين لوسيون بر روي پوست بسيار سبك خواهد بود.

مواد و وسايل  لازم:
ژل آلوئه ورا تازه
روغن خالص نارگيل
روغن گياهي معطر مثل روغن اسطوخودوس يا روغن نعناع( اختياري)
كاسه براي مخلوط كردن
پيمانه و قاشق اندازه گيري
مخلوط كن يا ميكسر
همزن دستي يا برقي
ظرف مناسبي براي نگهداري لوسيون

مراحل تهيه:
يك برگ كوچك آلوئه ورا را برداشته و با قاشق ژل داخل آن را خالي كنيد و درون مخلوط كن بريزيد و با دور تند چند دقيقه اجازه دهيد تا به خوبي يكدست شود.نصف پيمانه روغن نارگيل جامد خالص را درون كاسه جداگانه اي بريزيد. (طرز  تهيه روغن نارگيل خانگي خالص اين پست را بخوانيد. )

آلوئه وراي همزده و يكدست شده را به روغن نارگيل اضافه كنيد. با استفاده از يك همزن دستي يا برقي اين دو را به مدت ۵ تا ۱۰ دقيقه يا تا وقتي كه مخلوطي نرم و پفي و با غلظتي شبيه به خامه حاصل شد، هم بزنيد.

بطور دلخواه چند قطره روغن گياهي معطر مثل روغن نعناع را به مخلوط هم زده شده بيافزاييد و دوباره هم بزنيد. در انتها لوسيون نارگيل آماده شده را درون ظرف مناسبي مثل ظرف قديمي و تميز يك كرم يا لوسيون ريخته و آن را در يخچال نگهداري كنيد. اين لوسيون براي چندين هفته قابل نگهداري مي باشد.

مي توانيد اين لوسيون را مانند لوسيون ها و كرم هاي ديگر براي پوست تمام نقاط بدن استفاده كنيد. براي افزايش ميزان تاثير اين لوسيون، سعي كنيد هميشه بعد از حمام، زماني كه پوست بدنتان كمي مرطوب است از اين لوسيون استفاده كنيد تا رطوبت را در پوستتان ماندگار كنيد. اين لوسيون همچنين  يك پاك كننده آرايش بسيار خوب به شمار مي رود.

طرز تهيه مرطوب كننده دوم:

مرطوب كننده اي براي انواع پوست ها
مواد لازم :
 ۲ قاشق غذاخوري ماست، يك ونيم قاشق چاي خوري عسل، نصف ليموترش، يك سفيده تخم مرغ

روش تهيه :
آب ليموترش را بگيريد، سپس سفيده تخم مرغ را آنقدر بزنيد تا كاملا پف كند، حالا تمام اين مواد را به خوبي مخلوط كنيد و آنقدر هم بزنيد كه به شكل كرم در بيايد، سپس اين كرم را به صورت و گردن تان بماليد و حدود ۱۰ تا ۱۵ دقيقه صبر كنيد و بعد با آب گرم صورت تان را بشوييد.

 

براي صرفه جويي در هزينه ها مي توانيد كرم مرطوب كننده مورد نياز خود را در خانه تهيه كنيد

 

طرز تهيه مرطوب كننده سوم:

ساخت قويترين مرطوب كننده پوست در منزل
يك شيشه لوسيون خانگي كه با الياف رافيا تزيين شده باشد، هديه اي ارزان و در عين حال شيك است.ممكن است از اينكه بفهميد چقدر درست كردن يك لوسيون مرطوب كننده قوي و عمقي در خانه راحت است، تعجب كنيد. بعضي از مواد لازم براي اين كار در آشپزخانه پيدا مي شوند و باقي را مي توان از يك فروشگاه مواد غذايي آلي تهيه كنيد. لوسيون را مي توانيد به دلخواه خود با اسانس هاي مختلف مانند اسطوخودوس براي تمدد اعصاب يا نعناع براي انرژي گرفتن درست كنيد.

 

مواد و وسايل لازم
- دو قابلمه كه بتوان آنها را روي هم گذاشت (براي ايجاد حرارت بن ماري)
- ۰۱۷ گرم روغن مايع (زيتون، بادام، جوجوبا)
- ۸۵ گرم روغن جامد (روغن نارگيل، كره كاكائو يا كره روغن درخت قلم)

 

طرز تهيه:
مقداري آب را روي حرارت متوسط در يكي از قابلمه ها گرم كنيد. در قابلمه دوم كه آن را روي قابلمه اول قرار داده ايد روغن هاي مايع و جامد را با موم رنده شده مخلوط كنيد. مواد را هم بزنيد تا همه ذوب شوند و با هم تركيب شوند. اطمينان حاصل كنيد كه آب در تماس با قابلمه بالايي نباشد چون مخلوط تان بيش از حد گرم مي شود.

قابلمه بالايي را برداريد و اجازه دهيد محتويات آن خنك شود و حدوداً به دماي بدن برسد. مرتب آن را هم بزنيد تا صاف و يكدست شود. از يك دماسنج استفاده كنيد تا ببينيد كي دماي آن بين ۹۵ تا ۱۰۰ درجه است.تا زماني كه مخلوط روغن ها سرد شود، آب مقطر را گرم كنيد تا به دماي بدن برسد.

آب مقطر گرم را در يك كاسه بريزيد، سپس از يك مخلوط كن استفاده كنيد و در حالي كه به آرامي مخلوط روغن ها را داخل آب مقطر مي ريزيد، آن را هم بزنيد. بعد از چند دقيقه مخلوط كردن، آب و روغن بايد به حالت پايداري در بيايند و ظاهر مخلوط بايد شبيه لوسيون شود. اگر به نظر مي رسد دلمه بسته اند، قابلمه را مجدداً روي قابلمه پر آب قرار دهيد تا چند درجه گرم شود و مخلوط كردن را ادامه دهيد.

بعد از اينكه مخلوط شبيه لوسيون شد، اسانس مورد نظرتان را به آن اضافه كنيد. هر دفعه چند قطره اضافه كنيد و هم بزنيد تا به ميزاني كه مي خواهيد معطر شود.
لوسيون را در يك ظرف دردار تميز بريزيد و در مكاني خنك و تاريك نگه داريد.

طرز تهيه مرطوب كننده چهارم:
مرطوب كننده لب
مواد لازم :
موم عسل، روغن نارگيل، اسانس هاي معطر، يك كپسول ويتامين E و عسل
روش تهيه :
استفاده از اين مرطوب كننده مي تواند باعث براق شدن لب هاي شما شود و رطوبت مورد نياز آنها را نيز تامين كند. در يك كاسه كوچك يك قاشق غذاخوري موم عسل بريزيد و سپس مواد درون يك كپسول ويتامين E و ۲ قاشق غذاخوري روغن نارگيل را به آن اضافه كنيد و ابتدا حدود ۲۵ تا ۳۰ ثانيه در مايكروفر حرارت دهيد تا ذوب شود، اگر در اين مدت ذوب نشد مي توانيد يك بار ديگر ۲۵ تا ۳۰ ثانيه درون مايكروفر بگذاريد، بعد از ذوب و يكدست شدن اين مخلوط ۲ قطره از اسانس مورد علاقه تان مثل اسانس نعناع يا ليموي ترش يا اسطوخودوس را به آن اضافه كنيد و در نهايت يك قاشق غذاخوري هم عسل افزوده و خوب مخلوط را به هم بزنيد تا كاملا خنك شود. حالا مرطوب كننده شما آماده است و مي توانيد در يك ظرف دربسته آن را نگهداري كنيد.

طرز تهيه مرطوب كننده پنجم:

نرم كننده و مرطوب كننده پاها
مواد لازم :
روغن كنجد، موم عسل، اسانس نعناع، اسانس ليموترش

روش تهيه :
درون يك قابلمه آب بريزيد و روي اجاق بگذاريد تا گرم شود سپس در يك قابلمه يا ظرف كوچك تر ۳ قاشق غذاخوري روغن كنجد بريزيد و داخل اين آب بگذاريد تا به طور غيرمستقيم حرارت ببيند، بعد از چند دقيقه كه روغن گرم شد، كمتر از ۲ قاشق غذاخوري موم عسل به آن اضافه كنيد و همچنان به طور ملايم به اين مخلوط حرارت دهيد. صبر كنيد تا موم كاملا درون روغن ذوب شود، سپس از روي حرارت برداريد و چند دقيقه زمان دهيد تا مخلوط كمي خنك شود سپس در يك ظرف دربسته يك قطره اسانس ليموترش و ۱۰قطره اسانس نعناع بريزيد و بعد رويش اين مخلوط را افزوده و شيشه را تكان دهيد تا حسابي با هم مخلوط شوند. اگر پوست شما نرمال است توصيه مي كنيم مقدار كمي از اين مخلوط را قبل از خواب شبانه به پاهاي تان بماليد و بگذاريد تا صبح بماند، اگر پوست شما خيلي خشك است يك لايه ضخيم از اين مخلوط را روي پاها بماليد، جوراب بپوشيد و بگذاريد تمام طول شب روي پاهاي تان بماند.

 

لينك فايل هاي موجود در متن :

قويترين مرطوب كننده پوست,مرطوب كننده براي انواع پوست ها,مرطوب كننده لب,مرطوب كننده پاها,كرم مرطوب كننده,كرم مرطوب كننده خانگي

منبع : http://www.nazkhatoon.net/




برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۴۶:۲۰ توسط:123 موضوع:

دانستني هايي در مورد واژه ارگانيك

درباره واژه ارگانيك,واژه ارگانيك

دانستني هايي در مورد واژه ارگانيك واژه ارگانيك

درباره محصولات حيواني و گوشت ارگانيك، دام‌ها بايد در محيطي طبيعي پرورش داده شوند. اين امر به معناي آن است كه كشاورزان به حيوانات غذاي ارگانيك، طويله تميز و امكان دسترسي به فضاي آزاد را مي‌دهند. براي پرورش اين حيوانات هورمون رشد يا آنتي‌بيوتيك‌ها كه اغلب براي دام‌هاي غيرارگانيك استفاده مي‌شود، به‌كاربرده نمي‌شود. با اينكه غذاهاي ارگانيك را گاهي سالم‌تر توصيف مي‌كنند، اين غذا معمولا گران‌قيمت‌تر هستند. بنابراين، آيا واقعا پرداخت اين هزينه اضافي ارزشش را دارد؟ براي تصميم‌گيري در اين مورد به اين نكات توجه كنيد:

دانستني هايي در مورد واژه ارگانيك واژه ارگانيك

معناي واژه ارگانيك چيست و چرا اين واژه را در مورد برخي محصولات غذايي به كار مي برند؟اين اصطلاح از كجا مي  آيد و  غذاهايي كه اين نام را دارند چه مزايايي نسبت به نوع مشابه خودشان دارند؟پزشكان و متخصصين چه نظري در اين مورد دارند؟

كشاورزان بايد از مواد طبيعي براي كنترل حشرات و علف‌هاي هرز استفاده كنند. فقط كودهاي طبيعي مانند كمپوست به كار مي‌روند. پس از برداشت محصول، مواد غذايي ارگانيك را نمي‌توان با مواد نگهدارنده مانند واكس آغشته كرد. اصطلاح ارگانيك همچنين مواد غذايي را كه به‌وسيله دانشمندان دستكاري شده‌اند، مانند هندوانه بي‌تخمه را كنار مي‌گذارد.

درباره محصولات حيواني و گوشت ارگانيك، دام‌ها بايد در محيطي طبيعي پرورش داده شوند. اين امر به معناي آن است كه كشاورزان به حيوانات غذاي ارگانيك، طويله تميز و امكان دسترسي به فضاي آزاد را مي‌دهند. براي پرورش اين حيوانات هورمون رشد يا آنتي‌بيوتيك‌ها كه اغلب براي دام‌هاي غيرارگانيك استفاده مي‌شود، به‌كاربرده نمي‌شود. با اينكه غذاهاي ارگانيك را گاهي سالم‌تر توصيف مي‌كنند، اين غذا معمولا گران‌قيمت‌تر هستند. بنابراين، آيا واقعا پرداخت اين هزينه اضافي ارزشش را دارد؟ براي تصميم‌گيري در اين مورد به اين نكات توجه كنيد:

v بسياري از غذاهاي ارگانيك داراي ارزش تغذيه‌اي همسان با مشابه‌هاي غيرارگانيك‌شان هستند. اما، برخي از توليدكنندگان غذاهاي ارگانيك ممكن است محصولاتي را توليد كنند كه مغذي‌تر باشند كه صرفا به خاطر شيوه كشت و كار آنها است.

v غذاهاي ارگانيك داراي مواد افزودني نيستند، و ممكن است به‌طور محلي توليد شده باشند، و طعم تازه‌تري دارند. اما در مقابل، مواد غذايي ارگانيك ممكن است سريع‌تر هم فاسد شوند.

v شيوه توليد غذاهاي ارگانيك طوري طراحي شده است كه به اصطلاح «دوستدار محيط‌زيست» باشند.HealthDay

لينك فايل هاي موجود در متن :

درباره واژه ارگانيك,واژه ارگانيك

منبع : http://www.hidoctor.ir/




برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۴۶:۱۹ توسط:123 موضوع:

پيشنهادهايي براي چادري ها

بانوان و چادر,چادر و پوشش‌هاي جانبي آن,حجاب,خوش‌تيپ بودن با چادر

پيشنهادهايي براي چادري ها

لينك فايل هاي موجود در متن : خانم هاي چادري مي توانند براي ايجاد تنوع و تازگي البته با حفظ حجابشان از يك سري نكات مفيد و ارزنده بهره بگيرند و با استفاده از رنگ ها ومتدهاي متنوع به روز باشند و با كمي ذوق و سليقه به حجابشان زيبايي ببخشند! چادري‌ها به هيچ وجه افراد بداخلاق، گوشه‌گير و اخمو نيستند. آنها اين توانايي را دارند كه ضمن احترام به عرف و قانون، با تركيب رنگ‌‌هاي ملايم در كنار چادر، آرامش و انرژي مثبت را به اطرافيان خود هديه كنند.  تعريف حجاب و پوشش در هر زمان نسبت به زمان‌هاي قبل داراي تفاوت‌هايي است. اين تفاوت مي‌تواند در

لينك فايل هاي موجود در متن :

بانوان و چادر,چادر و پوشش‌هاي جانبي آن,حجاب,خوش‌تيپ بودن با چادر

منبع : http://www.hidoctor.ir/




برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۴۶:۱۹ توسط:123 موضوع:

تضعيف نيروي جنسي در افراد پير

مشاغل نامناسب,مشغله فكري زياد,فرزندپروري مادران مشكلات زندگي,افسردگي و اضطراب و اختلال در رابطه عاطفي

تضعيف نيروي جنسي در افراد پير

تعداد بسيار زيادي از آنها هنگام ورود به مرحله يائسگي حداقل يكي دو بار به متخصصان زنان مراجعه مي كنند. خشكي واژن يكي از مهم ترين دلايلي است كه باعث از دست رفتن تمايل زن به برقراري رابطه زناشويي مي شود. هورمون هاي زنانه ديواره واژن را مرطوب نگه مي دارند و وقتي وجود نداشته باشند، واژن خشك و برقراري رابطه زناشويي دردناك مي شود. تحريك پذيري هنگام اين رابطه هم كمتر خواهد شد. به همين دليل است كه زنان يائسه تمايل چنداني به برقراري روابط زناشويي ندارند.

ميل جنسي در همه انسان ها پديده اي طبيعي است و بايد به اختلال در آن توجه شود. حتي اگر بيمار سالمند باشد. گرچه ارتباط زن و مرد در دوران سالمندي جنبه جنسي ندارد و بيشتر روابط عاطفي و وابستگي بين آنها مطرح است ولي داشتن رابطه عاطفي و زناشويي خوب در تحكيم ارتباط بين زن و مرد و داشتن احساس خوب موثر است.

علت كاهش ميل جنسي زنان سالمند
در خانم ها قطع فعاليت غدد جنسي، روند سريع تري دارد. درواقع، دوران باروري به پايان مي رسد و تخمك گذاري و توليد هورمون هاي زنانه به نام هاي استروژن و پروژسترون كاملا قطع مي شود. يائسگي كامل حدود 1 تا 2 سال طول مي كشد و معمولا در سنين 45 تا 50 سالگي اتفاق مي افتد. تقريبا همه زنان علائم ناشي از يائسگي را با گرگرفتگي، بي حوصلگي و خشكي واژن تجربه مي كنند كه تا مدتي باعث آزار آنها مي شود.

تعداد بسيار زيادي از آنها هنگام ورود به مرحله يائسگي حداقل يكي دو بار به متخصصان زنان مراجعه مي كنند. خشكي واژن يكي از مهم ترين دلايلي است كه باعث از دست رفتن تمايل زن به برقراري رابطه زناشويي مي شود. هورمون هاي زنانه ديواره واژن را مرطوب نگه مي دارند و وقتي وجود نداشته باشند، واژن خشك و برقراري رابطه زناشويي دردناك مي شود. تحريك پذيري هنگام اين رابطه هم كمتر خواهد شد. به همين دليل است كه زنان يائسه تمايل چنداني به برقراري روابط زناشويي ندارند.

علت كاهش ميل جنسي در مردان سالمند
در مردان كاهش ميل جنسي روندي بسيار تدريجي تر دارد و تقريبا از حول و حوش 40 سالگي شروع مي شود و با افزايش سن هم شدت بيشتري پيدا مي كند ولي در مردان امكان باروري همچنان وجود دارد. در مردان نيز مشكلي به نام يائسگي مردانه وجود دارد و سطح هورمون تستوسترون خونشان كاهش مي يابد. قاعدتا اين كاهش بايد خيلي تدريجي و نامحسوس باشد ولي در بعضي از مردان كاهش زياد است و باعث مي شود نتوانند رابطه زناشويي موفقي داشته باشند.

ضعف سالمندان در بيان مشكلات جنسي
سالمندان ممكن است از صحبت درباره كاهش ميل جنسي، احساس شرمساري كنند و درصدد رفع آن برنيايند و حتي به پزشك مراجعه نكنند. در حالي كه آنها هم به برقراري رابطه زناشويي نياز دارند و براي مشكلات پيش آمده مي توان راه حلي پيدا كرد. آموزش هايي وجود دارد كه مي تواند رابطه زناشويي را بهتر كند. رابطه زناشويي در سالمندان نبايد قطع شود زيرا عاملي در حفظ روحيه آنهاست.

چه كار مي توان كرد؟
√ تغذيه سالمندان بايد سالم و مناسب باشد.

√ مردان مي توانند با آموزش هاي خاصي طول مدت نعوظ را بيشتر كنند.
√ خانم ها مي توانند از ژل هاي مخصوص لوبريكانت يا لغزنده كننده و گاهي هم از كرم هاي موضعي هورموني استفاده كنند. اين ژل ها به ميزان زيادي خشكي واژن را كاهش مي دهد.
√ وقتي سالمندي به پزشك مراجعه مي كند، حتما بايد درباره رابطه زناشويي با همسرش سوال هايي پرسيده شود. اين نياز طبيعي را نبايد ناديده گرفت.

√ هرچه ارتباط زناشويي در مردان بيشتر باشد، احتمال اختلالات نعوظ كمتر مي شود.

√ گاهي سالمندان مرد خواهان استفاده از داروهاي تقويت كننده قواي جنسي هستند. استفاده از اين داروها مجاز است ولي سالمنداني كه دچار بيماري هاي زمينه اي مانند قلبي- ريوي هستند، حتما بايد محتاط باشند و به هيچ وجه بدون نظر پزشك از چنين داروهايي استفاده نكنند. مرداني كه ديابت دارند نيز دچار اختلال نعوظ مي شوند. بيماري ديابت احتمال آسيب هاي عصبي و عروقي را بالا مي برد. بازگرداندن قواي جنسي در اين افراد نيازمند كنترل دقيق بيماري ديابت است.

رابطه عاطفي از رابطه زناشويي مهم تر است
داشتن روابط خوب زناشويي ارتباط بين زوجين را قوي تر مي كند ولي نبود رابطه زناشويي در سالمندان، در مقايسه با جوانان، كمتر باعث اختلاف مي شود. عاطفه، احساس نياز و وابستگي است كه دو سالمند را در كنار هم نگه مي دارد و روابط را مستحكم تر مي كند.

تاثير منفي چاقي بر رابطه زناشويي
كمبود مواد غذايي نقش چنداني در كاهش ميل جنسي در جوانان يا سالمندان ندارد. گرچه محققان سلنيوم و روي را موثر دانسته اند ولي چندان ثابت شده نيست. شايد يكي از مهم ترين مشكلات تغذيه اي تاثيرگذار در ميل جنسي، چاقي باشد. چاقي در مردان با تغييرهايي كه در سطح هورمون هاي مردانه ايجاد مي كند، باعث ناتواني جنسي مثل اختلال در نعوظ و انزال زودرس و… مي شود.

البته ناتواني جنسي ناشي از چاقي ارتباطي به سن ندارد و افراد جوان و مسن چاق دير يا زود درگير اين موضوع خواهند شد. وقتي مردان چاق دچار ناتواني جنسي مي شوند، نخست اعتماد به نفس خود را از دست مي دهند و رابطه زناشويي برايشان به يك عامل اضطراب آور تبديل مي شود. اضطراب نيز احتمال شكست را در برقراري روابط زناشويي بالا مي برد.

چاقي در خانم ها نيز باعث بروز اختلالاتي در برقراري روابط زناشويي مي شود. تغييرات فيزيولوژيكي كه باعث كاهش ميل جنسي مي شود، از يك سو و مشكلات طبيعي چاقي در زنان از سوي ديگر تاثير منفي در برقراري رابطه زناشويي مي گذارد. علاوه بر اين، احتمال ابتلا به عفونت هاي واژينال در خانم هاي چاق بيشتر است كه برقراري روابط زناشويي را دشوارتر مي كند.

به همين دليل خانم ها و آقايان بايد از همان دوران جواني نسبت به وزن خود حساس باشند و از چاق شدن جلوگيري كنند. متاسفانه بسياري از اختلالات ايجادشده در بدن به نوعي با وزن افراد در ارتباط هستند. از همان دوران كودكي بايد كودك را به خوردن غذاهاي مفيد عادت داد. غذاهاي خوب گردش خون مناسبي در بدن برقرار مي كند و يادمان باشد برقراري رابطه زناشويي خوب به برقراري جريان گردش خون و سالم بودن سيستم عصبي بستگي دارد.

فعاليت بدني و ورزش در همه سنين و حتي سنين بالا توده ماهيچه اي مطلوبي ايجاد مي كند. توده ماهيچه اي و فيزيك خوب نيز نقش مهمي در سرخوشي و شادي انسان ها دارد. عوامل عصبي و رواني هم نقش مهمي در برقراري رابطه زناشويي موفق دارند.

لينك فايل هاي موجود در متن :

مشاغل نامناسب,مشغله فكري زياد,فرزندپروري مادران مشكلات زندگي,افسردگي و اضطراب و اختلال در رابطه عاطفي

منبع : http://www.hidoctor.ir/




برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۴۶:۱۹ توسط:123 موضوع:

ارتباط ژنتيك با صبر و طاقت

,ارتباط ژنتيك با صبر و طاقت ,ارتباط ژنتيك با صبر و طاقت ,ارتباط ژنتيك با صبر و طاقت ,ارتباط ژنتيك با صبر و طاقت كرختگي فرد,كم حوصلگي,فرد كم طاقت و كم حوصله,مدام كار كردن,داشتن صبر و حوصله,ماشيني زندگي كردن

ارتباط ژنتيك با صبر و طاقت

وي خاطر نشان كرد: صبر و بردباري افراد نيز به هدفمندي آنها ارتباط دارد به عبارتي افرادي كه براي خود اهداف و برنامه ريزي معيني دارند صبور بوده و براي رسيدن به اهدف خود از ناملايمات زندگي مي‌گذرند. آيا مي دانستيد صبر و تحمل افراد نيز زمينه ژنتيكي دارد و از والدين افراد الگوبرداري مي شود و به آن ها به ارث مي رسد؟از روي ميزان بردباري والدين مي توانيد صبر و طاقت داشتن فرزندان را حدس بزنيد ربابه‌ غفار تبريزي روان شناس باليني اظهار كرد: ميزان صبر و تحمل افراد با يكديگر متفاوت بوده و به آستانه تحريك پذيري آنها بستگي دارد. وي افزود: افرادي كه داراي آستانه تحريك پذيري بالايي هستند صبر و تحمل آنها بيشتر بوده اما بلعكس اشخاصي كه آستانه تحريك پذيري آنها كمتر است با كوچكترين محرك عصبي به جوش آمده و عصباني مي‌شوند. غفار

ارتباط ژنتيك با صبر و طاقت

آيا مي دانستيد صبر و تحمل افراد نيز زمينه ژنتيكي دارد و از والدين افراد الگوبرداري مي شود و به آن ها به ارث مي رسد؟از روي ميزان بردباري والدين مي توانيد صبر و طاقت داشتن فرزندان را حدس بزنيد

ربابه‌ غفار تبريزي روان شناس باليني اظهار كرد: ميزان صبر و تحمل افراد با يكديگر متفاوت بوده و به آستانه تحريك پذيري آنها بستگي دارد.

وي افزود: افرادي كه داراي آستانه تحريك پذيري بالايي هستند صبر و تحمل آنها بيشتر بوده اما بلعكس اشخاصي كه آستانه تحريك پذيري آنها كمتر است با كوچكترين محرك عصبي به جوش آمده و عصباني مي‌شوند.

غفار تبريزي عنوان كرد: داشتن آستانه تحريك پذيري زمينه ژنتيكي دارد اما يادگيري از والدين و الگو برداري مي‌تواند در ايجاد صبر و تحمل فرزندان تاثير بسزايي داشته باشد.

وي خاطر نشان كرد: صبر و بردباري افراد نيز به هدفمندي آنها ارتباط دارد به عبارتي افرادي كه براي خود اهداف و برنامه ريزي معيني دارند صبور بوده و براي رسيدن به اهدف خود از ناملايمات زندگي مي‌گذرند.

اين روان شناس تاكيد كرد: صبوري به اندازه لازم و معين مفيد است.

وي خاطر نشان كرد: صبوري بيش از حد و افراطي فرد منفعل شده و هيچ گونه واكنشي در برابر ناملايمات نشان نخواهد داد كه در نهايت منجر به افسردگي در وي مي‌شود. yjc

لينك فايل هاي موجود در متن :

,ارتباط ژنتيك با صبر و طاقت ,ارتباط ژنتيك با صبر و طاقت ,ارتباط ژنتيك با صبر و طاقت ,ارتباط ژنتيك با صبر و طاقت كرختگي فرد,كم حوصلگي,فرد كم طاقت و كم حوصله,مدام كار كردن,داشتن صبر و حوصله,ماشيني زندگي كردن

منبع : http://www.hidoctor.ir/




برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۴۶:۱۹ توسط:123 موضوع:

چگونه مي توان عادات غذايي را در زندگي عوض كرد؟

عادات غذايي,زندگي,سلامتي,عادات بد غذايي

چگونه مي توان عادات غذايي را در زندگي عوض كرد؟ عادات بد غذايي

برخي از عادات غذايي در زندگي ما وجود دارد كه بايد آن را كنار بگذاريم زيرا به سلامتي ما آسيب مي رساند پس با هم اين مشكل را حل كنيم.متخصصان تغذيه، توصيه هاي زيادي براي اصلاح خوردن ارائه كرده اند و مهمترين چيزي كه در آن رعايت شده اين است كه انجام اين كارها باعث گيج شدن فرد نشود. در اين ميان توصيه هايي هست كه در طول زمان بسيار مورد آزمايش قرار گرفته اند و خوده متخصصين تغذيه نيز از آنها پيروي مي كنند.در ادامه چند مورد از اين عادات را به شما معرفي مي كنيم تا بتوانيد با استفاده از آنها زندگي خود را تغيير دهيد.

چگونه مي توان عادات غذايي را در زندگي عوض كرد؟ عادات بد غذايي

برخي از عادات غذايي در زندگي ما وجود دارد كه بايد آن را كنار بگذاريم زيرا به سلامتي ما آسيب مي رساند پس با هم اين مشكل را حل كنيم.متخصصان تغذيه، توصيه هاي زيادي براي اصلاح خوردن ارائه كرده اند و مهمترين چيزي كه در آن رعايت شده اين است كه انجام اين كارها باعث گيج شدن فرد نشود. در اين ميان توصيه هايي هست كه در طول زمان بسيار مورد آزمايش قرار گرفته اند و خوده متخصصين تغذيه نيز از آنها پيروي مي كنند.در ادامه چند مورد از اين عادات را به شما معرفي مي كنيم تا بتوانيد با استفاده از آنها زندگي خود را تغيير دهيد.

چيزي را فدا نكنيد

لينك فايل هاي موجود در متن :

عادات غذايي,زندگي,سلامتي,عادات بد غذايي

منبع : http://www.hidoctor.ir/




برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۴۶:۱۸ توسط:123 موضوع:

علت اينكه زياد گرسنه مي شويم چيست؟

گرسنگي,علت اينكه زياد گرسنه مي شويم چيست؟,علت اينكه زياد گرسنه مي شويم چيست؟,علت اينكه زياد گرسنه مي شويم چيست؟,علت اينكه زياد گرسنه مي شويم چيست؟گرسنگي,گرسنه شدن,چاقي,اضافه وزن,علت اضافه وزن,علت چاق شدن,دليل گرسنگي كادب

علت اينكه زياد گرسنه مي شويم چيست؟

ديگر حتما مشكلي وجود دارد.دكتر مرگان مون، متخصص تغذيه در لس آنجلس و دارنده موسسه (Everyday Healthy Eating ) مي گويد:احساس گرسنگي به صورت فيزيولوژيكي نياز به كالري، آب، و نمك است، و توسط تركيبي از عوامل هدايت مي شود، از جمله رژيم غذايي كه داريد، هورمون هاي اشتها، و عوامل احساسي از جمله استرس. دريافتن اينكه چرا نمي توانيد اشتهاي خود را كنترل كنيد بسيار مهم است، چون اين گرسنگي اضافي مي تواند از نظر جسماني و رواني به شما آسيب برساند و BMI بدنتان را به جايي بفرستد كه ديگر سلامت نيست.اين 11 دليل كمك تان مي كند متوجه شويد چرا شكمتان هميشه قار و قور مي كند.

علت اينكه زياد گرسنه مي شويم چيست؟

براي شما پيش آماده كه كلي غذا مي خوريد ولي طولي نميدهد كه كه باز گرسنه مي شويد و به سراغ يخچال مي رويد و باز شروع به غذا خوردن مي كنيد.اشتها تنها در زمان هايي كه ورزش سنگين كرده ايد، باردار هستيد و يا سندروم پيش قاعدگي داريد به صورت طبيعي بالا است. اما اگر بيشتر مواقع بدون دليل واضحي احساس كنيد شكمتان خالي است،

ديگر حتما مشكلي وجود دارد.دكتر مرگان مون، متخصص تغذيه در لس آنجلس و دارنده موسسه (Everyday Healthy Eating ) مي گويد:احساس گرسنگي به صورت فيزيولوژيكي نياز به كالري، آب، و نمك است، و توسط تركيبي از عوامل هدايت مي شود، از جمله رژيم غذايي كه داريد، هورمون هاي اشتها، و عوامل احساسي از جمله استرس. دريافتن اينكه چرا نمي توانيد اشتهاي خود را كنترل كنيد بسيار مهم است، چون اين گرسنگي اضافي مي تواند از نظر جسماني و رواني به شما آسيب برساند و BMI بدنتان را به جايي بفرستد كه ديگر سلامت نيست.اين 11 دليل كمك تان مي كند متوجه شويد چرا شكمتان هميشه قار و قور مي كند.

لينك فايل هاي موجود در متن :

گرسنگي,علت اينكه زياد گرسنه مي شويم چيست؟,علت اينكه زياد گرسنه مي شويم چيست؟,علت اينكه زياد گرسنه مي شويم چيست؟,علت اينكه زياد گرسنه مي شويم چيست؟گرسنگي,گرسنه شدن,چاقي,اضافه وزن,علت اضافه وزن,علت چاق شدن,دليل گرسنگي كادب

منبع : http://www.hidoctor.ir/




برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۴۶:۱۸ توسط:123 موضوع:

چه غذاهايي را روزانه اشتباه مصرف ميكنيم؟

غذا,وعده هاي غذا

چه غذاهايي را روزانه اشتباه مصرف ميكنيم؟ غذا

برخي از غذاها هستند كه ما روزانه  آن را اشتباه مصرف ميكنيم و يا اين كه وعده ها را جا به جا استفاده ميكنيم ولي بايد اين روش كاملا اصلاح باشد زيرا خوب نيست. برخي از غذاها هستند كه ما روزانه  آن را اشتباه مصرف ميكنيم و يا اين كه وعده ها را جا به جا استفاده ميكنيم ولي بايد اين روش كاملا اصلاح باشد زيرا خوب نيست.

چه غذاهايي را روزانه اشتباه مصرف ميكنيم؟ غذا

برخي از غذاها هستند كه ما روزانه  آن را اشتباه مصرف ميكنيم و يا اين كه وعده ها را جا به جا استفاده ميكنيم ولي بايد اين روش كاملا اصلاح باشد زيرا خوب نيست.

لينك فايل هاي موجود در متن :

غذا,وعده هاي غذا

منبع : http://www.hidoctor.ir/




برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۴۶:۱۸ توسط:123 موضوع:

اگر با لبنيات مشكل داريد اين مطلب را بخوانيد!!

لبنيات,حساسيت به لبنيات,شير

اگر با لبنيات مشكل داريد اين مطلب را بخوانيد!! لبنيات

گياه خواري، يا ديگر مشكلات سلامتي باشد بسياري از مردم مصرف لبنياتي كه از شير گاو درست شده است را متوقف كرده اند.آلرژي و عدم تحمل لاكتوز دلايل اصلي استفاده از برنامه اي بدون لبنيات است، به خصوص كه با توجه به آمار آلرژي، آلرژي به شير گاو در شيرخواران و كودكان در صدر انواع حساسيت قرار دارد.با اين وجود افراد دلايل ديگري نيز براي عدم استفاده از لبنيات دارند.اين مقاله راجب به اين مشكل بحث مي كند و طيف گسترده اي از غذاهاي غير لبني را معرفي مي كند كه بتوانيد با استفاده از آنها مواد مغذي مورد نياز خود را تامين كنيد.

اگر با لبنيات مشكل داريد اين مطلب را بخوانيد!! لبنيات

اگر شما از آن دسته افراد هستيد كه با لبنيات مشكل دارند مي توانيد اين متن را به طور كامل بخوانيد و از دستوراتي كه در متن نوشته شده پيروي كنيد.كساني كه از برنامه غذايي خالي از لبنيات استفاده مي كنند تعداد بيشماري انتخاب ديگر دارند تا بدون قرباني كردن طعم مواد مغذي مورد نياز خود را از ديگر منابع تامين كنند. اين مشكل چه آلرژي،

گياه خواري، يا ديگر مشكلات سلامتي باشد بسياري از مردم مصرف لبنياتي كه از شير گاو درست شده است را متوقف كرده اند.آلرژي و عدم تحمل لاكتوز دلايل اصلي استفاده از برنامه اي بدون لبنيات است، به خصوص كه با توجه به آمار آلرژي، آلرژي به شير گاو در شيرخواران و كودكان در صدر انواع حساسيت قرار دارد.با اين وجود افراد دلايل ديگري نيز براي عدم استفاده از لبنيات دارند.اين مقاله راجب به اين مشكل بحث مي كند و طيف گسترده اي از غذاهاي غير لبني را معرفي مي كند كه بتوانيد با استفاده از آنها مواد مغذي مورد نياز خود را تامين كنيد.

لينك فايل هاي موجود در متن :

لبنيات,حساسيت به لبنيات,شير

منبع : http://www.hidoctor.ir/




برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۴۶:۱۸ توسط:123 موضوع:

چه خانواده اي از نظر عادات غذايي سالم هستند؟

غذا,نوع غذا خوردن,خانواده سالم,توجه به غذا,عادات سالم زندگي

چه خانواده اي از نظر عادات غذايي سالم هستند؟ خانواده سالم

براي كودك كم سنتان مي توانيد داستان يا شعر بخوانيد و با بزرگترها مي توانيد درباره روزشان صحبت كنيد. بچه ها وقتي خسته اند و مي خواهند بخوابند گارد خود را پايين مي آورند و راحت تر مي شود با آنها صحبت كرد، و اين زماني است كه مي توانيد بفهميد در ذهنشان چه مي گذرد و سعي كنيد مقداري از دانسته هاي خود را به او انتقال دهيد.براي وقت خواب يك روتين درست كنيد، خواب خوب شبانه مي تواند جوان نگهتان دارد، بسياري از مرد اين روزها قابليت خواب را از دست داده اند، و خواب كمتر از 7 ساعت در طول شب باعث بالا رفتن آمار حملات قلبي و سكته هاي مغزي شده است. اتاق خواب خود را خنك و تاريك نگه داريد، و ابزار تكنولوژي را وارد آن نكنيد. اگر بعد از 15 دقيقه نتوانستيد به خواب برويد به خود فشار نياوريد، از رخت خواب بيرون بياييد كمي مديتيشن انجام دهيد يا كتاب بخوانيد تا كمكتان كند بخوابيد.

چه خانواده اي از نظر عادات غذايي سالم هستند؟ خانواده سالم

برخي از خانواده ها هستند كه اصلا توجهي به غذايشان و عادات غذايي خود نميكنند ولي برخي از خانواده ها هستند كه نوع غذا خوردن و عادات غذايي برايشانبسيار مهم مي باشد.

تا به حال با خود فكر كرده ايد چطور بعضي از خانواده ها همه شان سالم و خوش اندام هستند؟ ما از دكتر OZ پرسيديم كه چگونه مي توان خانواده اي شاد و سالم ساخت. دكتر OZ مي گويد اعضاي خانواده با هم مرتبط هستند و روي هم تاثير دارند، با هم سبك زندگي سالم را انتخاب مي كنند، و با هم نيز سالم مي مانند.

گرسنه نشويد

براي ماندن در وزن سالم بايد غذا بخوريد نه اينكه به خود گرسنگي بدهيد. اگر به صورت منظم و با برنامه غذا نخوريد، به شكل سيري ناپذيري گرسنه مي شويد. دليلش هورمون گرسنگي يعني گرلين است كه بالا مي رود. دكتر OZ مي گويد: مشكل اين است كه وقتي شروع به خوردن مي كنيد نيم ساعت وقت مي برد تا اين هورمون به حالت اول خود بازگردد، اما در اين نيم ساعت شما بيش از آنچه نياز داريد كالري مصرف مي كنيد چون قبل از آن چيزي نخورديد و شكمتان خالي است. توصيه ما اين است كه متعادل پيش برويد وعده ها سر جاي خود و ميان وعده هاي سالم نيز در اين بين استفاده شود تا دچار چنين مشكلاتي نشويد.

صبحانه و ناهار

برنامه داشتن براي اين دو بسيار مهم است، چون اگر هر كدام از اعضاي خانواده اين وعده ها را در خانه از دست بدهد مجبور مي شود رو به وعده هاي نا سالم خارج از خانه بياورد. پس برنامه ريزي كنيد اول هفته يا اول ماه به خريد برويد و خود را مجهز كنيد. حتي مي توانيد برنامه ريزي كنيد تا صبحانه و ناهار هاي سريع اما سالم داشته باشيد. اين وعده ها مي تواند غذاهايي از قبل آماده باشند مانند غذاهاي منجمد يا مي تواند سوپي خوش طعم يا ساندويچ باشد. پس هواي خود و خانواده خود را داشته باشيد.

روزي 20 دقيقه در خانه ورزش كنيد

 چرا سر جاي خود نشسته ايد؟ اگر قرار باشد كه به جاي ديگري براي ورزش برويد به مدت زماني بيش از 20 دقيقه نياز داريد و ممكن است برنامه هايتان بهم بخورد. يك ساعت زمان زيادي است اما 20 دقيقه هيچ چيزي نيست. فعاليت ورزشي روزانه خود را مي توانيد كوتاه اما با كيفيت انجام دهيد. مثلا مي توانيد تركيبي از طناب زدن شنا رفتن و دراز و نشست را انجام دهيد، مي توانيد از ويدئو هاي ورزشي استفاده كنيد و بسياري كارهاي ديگر كه به راحتي در خانه قابل انجام است.

در خانه درباره غذاها تصميم بگيريد

براي والدين اين بسيار مهم است كه خودشان غذاها را انتخاب كنند مخصوصا زماني كه به فروشگاه مي روند. اگر از فروشگاه چيپس و پفك به خانه بياوريد مشخص است كه خود و كودكانتان نيز بيشتر به خوردن چنين غذاهايي متمايل مي شويد. اما اگر هم بخواهيد بسيار محدودشان كنيد آنها بيشتر هوس خوردن چنين غذاهايي را مي كنند. اگر از ابتدا با خريد چنين چيزهايي شروع نكنيد بچه ها نيز اصلا دلتنگ آنها نخواهند شد. طوري در خانه فرهنگ سازي كنيد كه همه آجيل، ميوه، سبزيجات و در كل غذاهاي سالم را به عنوان ميان وعده بشناسند. كودكان وقتي ببينند شما اينگونه غذا مي خوريد خود نيز از شما الگو مي گيرند.

هر شب با هم شام بخوريد

مي توانم تمام روز درباره اهميت مواد مغذي صحبت كنم، اما تحقيقات محققان نشان داده اگر مي خواهيد كودكانتان قدر دان اينكه چقدر بدنشان با ارزش است باشند، بايد با آنها سر يك ميز غذا بخوريد همين مراسم ساده ي خانوادگي نه تنها عادات خوب غذايي را در كودك رشد مي دهد بلكه اعتماد و تمايل كودك به شما بيشتر خواهد شد. وقتي خانواده براي غذا خوردن دور هم جمع مي شوند، يك هماهنگي عاطفي مي سازند كه به نظر من براي سلامتي طولاني مدت بسيار مقدس است. اگر شبها نمي توانيد اين كار را انجام دهيد مي توانيد اين كار را در وعده هاي ديگر امتحان كنيد.

هر روز با هم بازي كنيد

من هر روز با بچه هايم بازي ميكنم حالا اين بازي ميتواند توپ بازي باشد يا ميتواند يك رقص دسته جمعي باشد! درست مانند 20 دقيقه ورزش در خانه، مهم اين است كه بتوانيد نهايت استفاده از زمان را ببريد و در حال بازي خانواده را فعال نگه داريد. بازي با يكديگر به عنوان يك فعاليت ضد پيري نيز به حساب مي آيد: در حال بازي از ذهنتان استفاده مي كنيد تا عضلاتتان را فعال كنيد و اين بهترين حركت براي جوان ماندن است.كودك را پليس خود كنيد، با كودك خود درباره اهداف هوشمندانه غذا خوردن صحبت كنيد و به او بگوييد اگر به سراغ غذاي بي ارزشي رفتيد به شما تذكر دهد، كودكان عاشق اين هستند كه بهشان قدرت داده شود. اين كار به آنها كمك مي كند فكر كنند قسمتي از راه حل هستند و تنها شخصي نيستند كه به او گفته مي شود چكار كن.

براي كوچولو ها وقت خواب داستان بگوييد

براي كودك كم سنتان مي توانيد داستان يا شعر بخوانيد و با بزرگترها مي توانيد درباره روزشان صحبت كنيد. بچه ها وقتي خسته اند و مي خواهند بخوابند گارد خود را پايين مي آورند و راحت تر مي شود با آنها صحبت كرد، و اين زماني است كه مي توانيد بفهميد در ذهنشان چه مي گذرد و سعي كنيد مقداري از دانسته هاي خود را به او انتقال دهيد.براي وقت خواب يك روتين درست كنيد، خواب خوب شبانه مي تواند جوان نگهتان دارد، بسياري از مرد اين روزها قابليت خواب را از دست داده اند، و خواب كمتر از 7 ساعت در طول شب باعث بالا رفتن آمار حملات قلبي و سكته هاي مغزي شده است. اتاق خواب خود را خنك و تاريك نگه داريد، و ابزار تكنولوژي را وارد آن نكنيد. اگر بعد از 15 دقيقه نتوانستيد به خواب برويد به خود فشار نياوريد، از رخت خواب بيرون بياييد كمي مديتيشن انجام دهيد يا كتاب بخوانيد تا كمكتان كند بخوابيد.

لينك فايل هاي موجود در متن :

غذا,نوع غذا خوردن,خانواده سالم,توجه به غذا,عادات سالم زندگي

منبع : http://www.hidoctor.ir/




برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۴۶:۱۸ توسط:123 موضوع: