مركز خريد فروش قيمت پودر پياز و سير ادويه مركز خريد فروش قيمت پودر پياز و سير ادويه .

مركز خريد فروش قيمت پودر پياز و سير ادويه

تضعيف نيروي جنسي در افراد پير

مشاغل نامناسب,مشغله فكري زياد,فرزندپروري مادران مشكلات زندگي,افسردگي و اضطراب و اختلال در رابطه عاطفي

تضعيف نيروي جنسي در افراد پير

تعداد بسيار زيادي از آنها هنگام ورود به مرحله يائسگي حداقل يكي دو بار به متخصصان زنان مراجعه مي كنند. خشكي واژن يكي از مهم ترين دلايلي است كه باعث از دست رفتن تمايل زن به برقراري رابطه زناشويي مي شود. هورمون هاي زنانه ديواره واژن را مرطوب نگه مي دارند و وقتي وجود نداشته باشند، واژن خشك و برقراري رابطه زناشويي دردناك مي شود. تحريك پذيري هنگام اين رابطه هم كمتر خواهد شد. به همين دليل است كه زنان يائسه تمايل چنداني به برقراري روابط زناشويي ندارند.

ميل جنسي در همه انسان ها پديده اي طبيعي است و بايد به اختلال در آن توجه شود. حتي اگر بيمار سالمند باشد. گرچه ارتباط زن و مرد در دوران سالمندي جنبه جنسي ندارد و بيشتر روابط عاطفي و وابستگي بين آنها مطرح است ولي داشتن رابطه عاطفي و زناشويي خوب در تحكيم ارتباط بين زن و مرد و داشتن احساس خوب موثر است.

علت كاهش ميل جنسي زنان سالمند
در خانم ها قطع فعاليت غدد جنسي، روند سريع تري دارد. درواقع، دوران باروري به پايان مي رسد و تخمك گذاري و توليد هورمون هاي زنانه به نام هاي استروژن و پروژسترون كاملا قطع مي شود. يائسگي كامل حدود 1 تا 2 سال طول مي كشد و معمولا در سنين 45 تا 50 سالگي اتفاق مي افتد. تقريبا همه زنان علائم ناشي از يائسگي را با گرگرفتگي، بي حوصلگي و خشكي واژن تجربه مي كنند كه تا مدتي باعث آزار آنها مي شود.

تعداد بسيار زيادي از آنها هنگام ورود به مرحله يائسگي حداقل يكي دو بار به متخصصان زنان مراجعه مي كنند. خشكي واژن يكي از مهم ترين دلايلي است كه باعث از دست رفتن تمايل زن به برقراري رابطه زناشويي مي شود. هورمون هاي زنانه ديواره واژن را مرطوب نگه مي دارند و وقتي وجود نداشته باشند، واژن خشك و برقراري رابطه زناشويي دردناك مي شود. تحريك پذيري هنگام اين رابطه هم كمتر خواهد شد. به همين دليل است كه زنان يائسه تمايل چنداني به برقراري روابط زناشويي ندارند.

علت كاهش ميل جنسي در مردان سالمند
در مردان كاهش ميل جنسي روندي بسيار تدريجي تر دارد و تقريبا از حول و حوش 40 سالگي شروع مي شود و با افزايش سن هم شدت بيشتري پيدا مي كند ولي در مردان امكان باروري همچنان وجود دارد. در مردان نيز مشكلي به نام يائسگي مردانه وجود دارد و سطح هورمون تستوسترون خونشان كاهش مي يابد. قاعدتا اين كاهش بايد خيلي تدريجي و نامحسوس باشد ولي در بعضي از مردان كاهش زياد است و باعث مي شود نتوانند رابطه زناشويي موفقي داشته باشند.

ضعف سالمندان در بيان مشكلات جنسي
سالمندان ممكن است از صحبت درباره كاهش ميل جنسي، احساس شرمساري كنند و درصدد رفع آن برنيايند و حتي به پزشك مراجعه نكنند. در حالي كه آنها هم به برقراري رابطه زناشويي نياز دارند و براي مشكلات پيش آمده مي توان راه حلي پيدا كرد. آموزش هايي وجود دارد كه مي تواند رابطه زناشويي را بهتر كند. رابطه زناشويي در سالمندان نبايد قطع شود زيرا عاملي در حفظ روحيه آنهاست.

چه كار مي توان كرد؟
√ تغذيه سالمندان بايد سالم و مناسب باشد.

√ مردان مي توانند با آموزش هاي خاصي طول مدت نعوظ را بيشتر كنند.
√ خانم ها مي توانند از ژل هاي مخصوص لوبريكانت يا لغزنده كننده و گاهي هم از كرم هاي موضعي هورموني استفاده كنند. اين ژل ها به ميزان زيادي خشكي واژن را كاهش مي دهد.
√ وقتي سالمندي به پزشك مراجعه مي كند، حتما بايد درباره رابطه زناشويي با همسرش سوال هايي پرسيده شود. اين نياز طبيعي را نبايد ناديده گرفت.

√ هرچه ارتباط زناشويي در مردان بيشتر باشد، احتمال اختلالات نعوظ كمتر مي شود.

√ گاهي سالمندان مرد خواهان استفاده از داروهاي تقويت كننده قواي جنسي هستند. استفاده از اين داروها مجاز است ولي سالمنداني كه دچار بيماري هاي زمينه اي مانند قلبي- ريوي هستند، حتما بايد محتاط باشند و به هيچ وجه بدون نظر پزشك از چنين داروهايي استفاده نكنند. مرداني كه ديابت دارند نيز دچار اختلال نعوظ مي شوند. بيماري ديابت احتمال آسيب هاي عصبي و عروقي را بالا مي برد. بازگرداندن قواي جنسي در اين افراد نيازمند كنترل دقيق بيماري ديابت است.

رابطه عاطفي از رابطه زناشويي مهم تر است
داشتن روابط خوب زناشويي ارتباط بين زوجين را قوي تر مي كند ولي نبود رابطه زناشويي در سالمندان، در مقايسه با جوانان، كمتر باعث اختلاف مي شود. عاطفه، احساس نياز و وابستگي است كه دو سالمند را در كنار هم نگه مي دارد و روابط را مستحكم تر مي كند.

تاثير منفي چاقي بر رابطه زناشويي
كمبود مواد غذايي نقش چنداني در كاهش ميل جنسي در جوانان يا سالمندان ندارد. گرچه محققان سلنيوم و روي را موثر دانسته اند ولي چندان ثابت شده نيست. شايد يكي از مهم ترين مشكلات تغذيه اي تاثيرگذار در ميل جنسي، چاقي باشد. چاقي در مردان با تغييرهايي كه در سطح هورمون هاي مردانه ايجاد مي كند، باعث ناتواني جنسي مثل اختلال در نعوظ و انزال زودرس و… مي شود.

البته ناتواني جنسي ناشي از چاقي ارتباطي به سن ندارد و افراد جوان و مسن چاق دير يا زود درگير اين موضوع خواهند شد. وقتي مردان چاق دچار ناتواني جنسي مي شوند، نخست اعتماد به نفس خود را از دست مي دهند و رابطه زناشويي برايشان به يك عامل اضطراب آور تبديل مي شود. اضطراب نيز احتمال شكست را در برقراري روابط زناشويي بالا مي برد.

چاقي در خانم ها نيز باعث بروز اختلالاتي در برقراري روابط زناشويي مي شود. تغييرات فيزيولوژيكي كه باعث كاهش ميل جنسي مي شود، از يك سو و مشكلات طبيعي چاقي در زنان از سوي ديگر تاثير منفي در برقراري رابطه زناشويي مي گذارد. علاوه بر اين، احتمال ابتلا به عفونت هاي واژينال در خانم هاي چاق بيشتر است كه برقراري روابط زناشويي را دشوارتر مي كند.

به همين دليل خانم ها و آقايان بايد از همان دوران جواني نسبت به وزن خود حساس باشند و از چاق شدن جلوگيري كنند. متاسفانه بسياري از اختلالات ايجادشده در بدن به نوعي با وزن افراد در ارتباط هستند. از همان دوران كودكي بايد كودك را به خوردن غذاهاي مفيد عادت داد. غذاهاي خوب گردش خون مناسبي در بدن برقرار مي كند و يادمان باشد برقراري رابطه زناشويي خوب به برقراري جريان گردش خون و سالم بودن سيستم عصبي بستگي دارد.

فعاليت بدني و ورزش در همه سنين و حتي سنين بالا توده ماهيچه اي مطلوبي ايجاد مي كند. توده ماهيچه اي و فيزيك خوب نيز نقش مهمي در سرخوشي و شادي انسان ها دارد. عوامل عصبي و رواني هم نقش مهمي در برقراري رابطه زناشويي موفق دارند.

لينك فايل هاي موجود در متن :

مشاغل نامناسب,مشغله فكري زياد,فرزندپروري مادران مشكلات زندگي,افسردگي و اضطراب و اختلال در رابطه عاطفي

منبع : http://www.hidoctor.ir/




برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۴۶:۱۹ توسط:123 موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :