مركز خريد فروش قيمت پودر پياز و سير ادويه مركز خريد فروش قيمت پودر پياز و سير ادويه .

مركز خريد فروش قيمت پودر پياز و سير ادويه

جزييات ثبت نام كنكور اعلام شد / مهلت ثبت نام از فردا تا ۲ اسفند

مشاور عالي سازمان سنجش آموزش كشور از آغاز ثبت نام كنكور ۹۸ از فردا (چهارشنبه ۲۴ بهمن) خبر داد و گفت: اين مهلت تا پنج شنبه دوم اسفند ادامه دارد. وي با تاكيد بر اينكه پذيرش در هر يك از رشته‌ها بر اساس نمره كنكور و سوابق تحصيلي همانند كنكور سال گذشته انجام مي‌گيرد، گفت: دفترچه راهنماي ثبت نام همزمان با آغاز ثبت نام بر روي سايت سازمان سنجش منتشر مي‌شود. 
 
مشاور عالي سازمان سنجش آموزش كشور از آغاز ثبت نام كنكور ۹۸ از فردا (چهارشنبه ۲۴ بهمن) خبر داد و گفت: اين مهلت تا پنج شنبه دوم اسفند ادامه دارد. 
 
دكتر حسين توكلي ، با بيان اين مطلب اظهار كرد: ثبت نام كنكور سراسري سال ۹۸ جهت پذيرش در رشته‌هاي با آزمون، براي ورود به دوره‌هاي روزانه، شبانه، نيمه حضوري، مجازي، پرديس‌هاي خودگردان دانشگاه‌ها، دانشگاه پيام نور، دانشگاه‌هاي غير دولتي و مؤسسات آموزش عالي غيرانتفاعي، ظرفيت مازاد دانشگاه‌ها، رشته‌هاي تحصيلي با آزمون دانشگاه آزاد اسلامي از فردا (چهارشنبه ۲۴ بهمن) از طريق سايت سازمان سنجش آموزش كشور آغاز مي‌شود و در روز پنجشنبه ۲ اسفند ۹۷ پايان مي‌پذيرد. 
 
وي با تاكيد بر اينكه پذيرش در هر يك از رشته‌ها بر اساس نمره كنكور و سوابق تحصيلي همانند كنكور سال گذشته انجام مي‌گيرد، گفت: دفترچه راهنماي ثبت نام همزمان با آغاز ثبت نام بر روي سايت سازمان سنجش منتشر مي‌شود. كليه داوطلبان علاقمند به تحصيل از فردا مي‌توانند با مراجعه به سايت سازمان سنجش و مطالعه دقيق اطلاعيه ثبت نام و دفترچه راهنماي ثبت نام در صورت واجد شرايط بودن براي ثبت نام در اين آزمون اقدام كنند. همچنين كليه داوطلبان بايد واجد شرايط عمومي و اختصاصي مطابق شرايط مندرج در دفترچه راهنماي ثبت نام كنكور سراسري ۹۸ باشند. 
 
مشاور عالي سازمان سنجش آموزش كشور خاطر نشان كرد: داشتن يكي از مدارك تحصيلي شامل ديپلم نظام آموزشي جديد ۶-۳-۳، ديپلم دوره چهارساله نظام آموزشي قديم، مدرك پيش دانشگاهي، مدرك كارداني (فوق ديپلم) الزامي است. داوطلبان بايد اين مدارك را تا ۳۱ شهريور ۹۸ اخذ كرده باشند. 
 
به گفته وي، كساني كه با مدرك كارداني (پزشكي يا غير پزشكي) در اين آزمون شركت مي‌كنند بايد تعهدات قانوني خود را گذرانده باشند. همچنين كساني كه دو مدرك ديپلم دارند در صورت تمايل براي اعمال سوابق تحصيلي مي‌توانند از ديپلمي كه متناسب با گروه آزمايشي مورد علاقه است استفاده كنند. هر داوطلب بدون در نظر گرفتن نوع مدرك تحصيلي نظام آموزشي (ديپلم نظام آموزشي جديد يا ديپلم نظام آموزشي قديمي يا مدرك پيش دانشگاهي) مي‌تواند در يكي از گروه‌هاي آزمايشي علوم تجربي، علوم انساني، علوم رياضي، زبان و هنر شركت كند. 
 
مشاور عالي سازمان سنجش گفت: هر داوطلب مي‌تواند در صورت تمايل علاوه بر شركت در گروه‌هاي آزمايشي اصلي در يكي از دو گروه‌هاي آزمايشي هنر يا زبان يا هر دو گروه آزمايشي هنر و زبان شركت كند. همچنين هزينه ثبت نام در اين آزمون به صورت اينترنتي و با كارت‌هاي عضو شبكه بانكي شتاب از داوطلب اخذ مي‌شود. هزينه ثبت نام ۲۷۵ هزار ريال (۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان) است كه پس از پرداخت شماره سريال اعتباري ۱۲ رقمي به داوطلب داده مي‌شود. 
 
مشاور عالي سازمان سنجش آموزش كشور تاكيد كرد: در صورتي كه داوطلب در گروه‌هاي آزمايشي دوم يا سوم شركت كند موظف است ۲۷۵ هزار ريال ديگر به عنوان وجه ثبت نام در گروه آزمايشي دوم و ۲۷۵ هزار ريال ديگر به عنوان وجه ثبت نام در گروه آزمايشي سوم پرداخت كند. كساني كه علاقه دارند در زمان انتخاب رشته (پس از اعلام نتيجه اوليه) رشته‌هاي تحصيلي دانشگاه پيام نور و دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي غيردولتي و غيرانتفاعي را انتخاب كنند بايد مبلغ ۱۳۸ هزار ريال ديگر به عنوان هزينه ثبت نام پرداخت كنند و شماره سريال ۱۰ رقمي دريافت كنند. 
 
دكتر توكلي گفت: داوطلبي كه علاقمند به استفاده از خدمات پيامك است مي‌تواند مبلغ ۲۸۱ هزار ريال شامل ۲۷۵ هزار ريال هزينه ثبت نام در گروه آزمايشي اصلي و ۶ هزار ريال هزينه استفاده از خدمات پيامكي را پرداخت كند. 
 
وي ادامه داد: كارت شركت در آزمون سراسري سال ۹۸ از روز ۱۰ تير ۹۸ بر روي سايت سازمان سنجش قرار مي‌گيرد و داوطلبان ضرورت دارد از ۱۰ تير تا ۱۲ تير ۹۸ با مراجعه به سايت سازمان سنجش نسبت به دريافت كارت شركت در آزمون اقدام كنند. براي داوطلباني كه متقاضي ثبت نام در يك، دو يا سه گروه آزمايشي هستند به همان ترتيب دو يا سه كارت ورود به آزمون صادر مي‌شود. 
 
مشاور عالي سازمان سنجش آموزش كشور با بيان اينكه آزمون سراسري سال ۹۸ در روزهاي پنجشنبه و جمعه ۱۳ و ۱۴ تيرماه در حوزه‌هاي امتحاني مربوطه برگزار مي‌شود، گفت: پس از تصحيح اوراق؛ نتايج اوليه آزمون سراسري سال ۹۸ به صورت كارنامه و در دهه دوم مردادماه ۹۸ بر روي سايت سازمان سنجش منتشر مي‌شود. 
 
توكلي در پايان با بيان اينكه نتيجه نهايي كنكور سراسري ۹۸ در نيمه دوم شهريورماه ۹۸ اعلام مي‌شود، گفت: داوطلباني كه بر اساس مندرجات كارنامه مجاز به انتخاب رشته مي‌شوند مي‌توانند در مهلت تعيين شده و با توجه به ظرفيت انتخاب رشته، رشته‌هاي خود را انتخاب كنند.

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۶:۰۵:۲۲ توسط:123 موضوع:

آخرين نوبت وام ضروري بازنشستگان اول اسفند پرداخت مي‌شود

مديرعامل صندوق بازنشستگي گفت: ششمين و آخرين نوبت پرداخت وام ضروري ۵ ميليون توماني مرحله اول اسفندماه پرداخت مي‌شود.

به گزارش ايلنا، جمشيد تقي زاده اظهار داشت: نوبت پنجم وام ضروري براي ۳۳ هزار نفر از بازنشستگان ثبت‌نام‌كننده و واجد شرايط مرحله اول پرداخت شده و نوبت ششم و پاياني اين مرحله اسفندماه پرداخت مي‌شود. 
 
به گفته وي، ۳۵ هزار نفر باقيمانده در اين نوبت وام خود را دريافت خواهند كرد كه به اين ترتيب ۲۰۰ هزار نفر در مرحله اول وام دريافت كرده‌اند. 
 
تقي زاده يادآور شد: در مرحله دوم پرداخت وام كه ثبت نام اينترنتي آن از اول تا پايان بهمن ماه انجام مي شود، ۲۰۰ هزار نفر باقيمانده وام خود را از فروردين تا شهريور ۹۸ در قالب نوبت بندي و براساس اولويت دريافت مي‌كنند. 
 
تقي زاده همچنين درباره بيمه درمان بازنشستگان گفت: ما علاوه بر پيگيري اجراي ماده ۸۵ قانون مديريت خدمات كشوري، در قرارداد بيمه تكميلي امسال حمايت ويژه از بيماران خاص و همچنين مُعسر در دستور كار قرار دارد. 
 
وي اظهار داشت: تمام تلاش صندوق بازنشستگي اجراي عدالت اجتماعي در حوزه بازنشستگي است كه از جمله آرمان‌هاي بلند امام راحل و انقلاب اسلامي است. 
 
مديرعامل صندوق بازنشستگي كشوري دربخش ديگري از سخنان خود درباره خانه‌هاي اميد بازنشستگان گفت: خانه‌هاي اميد بازنشستگان از جمله مراكز فرهنگي و اجتماعي است كه ۴۳ مركز ساخته و بهره‌برداري شده و ۹ مركز ديگر نيز در حال ساخت بوده يا عمليات اجرايي آن به تازگي آغاز شده است. 
 
تقي زاده تاكيد كرد: توجه به نقش‌آفريني بازنشستگان، ايجاد ارتباط اجتماعي موثر و دورهمي‌هاي بازنشستگي، سلامت روان و جسم، اشتغال‌زايي و نشاط و پويايي از جمله اهداف ساخت خانه‌هاي اميد است. 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۶:۰۳:۵۸ توسط:123 موضوع:

دلالان بي‌تعصب ارزش پول كشور را پايين آوردند

وزير امور اقتصاد و دارايي گفت: همواره نمي‌توان دولت را مقصر دانست و نسبت به بقيه موارد بي‌تفاوت بود چرا كه برخي از كاسب‌نماهاي بازار ارز و دلالان بي‌تعصب به وطن، ارزش پول را پايين آورده و كاهش دادند.

به گزارش  روابط عمومي جامعه اسلامي مهندسين به نقل از فارس، فرهاد دژپسند دوشنبه‌شب در جمع مردم شهرستان نكا در مسجد توفيق آيت‌الله كوهستاني اظهار كرد: تلاش براي رفع مشكلات مردم از دغدغه‌هاي مهم دولت بوده و رفع بيكاري و كاهش اين معضل و افزايش اشتغال هم از دغدغه‌هاي جدي دولت است.

وي افزود: با توجه به مشكلات اقتصادي موجود در جامعه كه ناشي از عوامل دروني و بيروني است، نبايد همه مسائل را در سوء مديريت دنبال كرد كه البته شايد بخشي از عوامل در بخش‌هايي ناشي از سوء مديريت باشد اما در مجموع عوامل مختلف دخيل هستند.

وزير امور اقتصاد و دارايي با اعلام اينكه دولت با مديريت لازم در طول سال‌هاي اخير تلاش كرد تا تورم را كاهش دهد، يادآور شد: تورمي با پيش‌بيني ۵۰ تا ۶۰ درصد با مديريت انجام شده، به حدود ۲۰ درصد رسيده است و دولت تلاش دارد تا اين تورم را كاهش دهد.

دژپسند گفت: همواره نمي‌توان دولت را مقصر دانست و نسبت به بقيه موارد بي‌تفاوت بود چرا كه برخي از كاسب‌نماهاي بازار ارز و دلالان بي‌تعصب به وطن، ارزش پول را پايين آورده و كاهش دادند.

وي با اشاره به دوران جنگ و مشكلات اقتصادي در آن زمان تصريح كرد: مشكلات در همه دوران انقلاب وجود داشته و در دوران جنگ ۱۰۰ ميليارد دلار به زيرساخت‌هاي كشور ضربه و خسارت وارد شد و اين ملت با ايستادگي و تحمل در برابر مشكلات از گردنه‎‌ها عبور كرد.

وزير امور اقتصاد و دارايي ادامه داد: اكنون هم در جنگ هستيم و جنگ اقتصادي دشمن سخت‌تر از گذشته بر ما تحميل شده و بايد در برابر دشمنان ايستادگي كنيم.

دژپسند گفت: ملت ما با ايستادگي در برابر مشكلات جنگ هشت‌ساله را پشت سر گذاشته و اكنون وارد دوران شكوفايي و اقتدار شده است.

وي اضافه كرد: رشد علم و فن‌آوري، فرهنگ، آموزش و بهداشت و درمان و افزايش ۲۰ ساله اميد به زندگي و همه و همه در گرو ايستادگي در دوران مختلف انقلاب است و لذا با مقاومت در برابر سختي‌ها و مشكلات مي‌توان به آينده اميدوار بود.

وزير امور اقتصاد و دارايي تصريح كرد: زماني فكر رسيدن به شكوفايي براي ملت ايران قابل باور نبود و روستاييان ما از حداقل‌ها در دوران ستم‌شاهي محروم بودند و نگرش رژيم قبل، نگرش شهرگرايي بود و توجهي به روستاها و محروميت‌زدايي و منطقه‌اي وجود نداشت.

دژپسند ادامه داد: در دوران طاغوت ملت از حداقل‌ها محروم بودند و تعادل درآمدي و افزايش توان ساخت سد و آزادراه‌ها و اتكا به توان داخلي وجود نداست و انقلاب اسلامي تعادل مناسب بين ارائه خدمات به مردم در شهرها و روستاها ايجاد كرد.

وي افزود: امروز به شهرها و روستاها با هم ديده مي‌شوند و دولت براي اشتغال روستايي در سال‌هاي اخير تلاش فراوان انجام داده است تا با ايجاد اشتغال در مناطق روستايي با تسهيلات كم‌بهره، شاهد رشد اقتصادي در روستاها باشيم.

وزير امور اقتصاد و دارايي خاطرنشان كرد: فراهم كردن زيرساخت‌هاي مختلف برق، آب، بهداشت و راه روستايي و آموزش و پرورش روستايي از نگرش‌هاي مهم بعد از انقلاب به روستاها براي توسعه‌يافتگي است.

دژپسند در پايان گفت: امروزه با وجود همه مشكلات اقتصادي كه وجود دارد و دولت هم با برنامه براي برون‌رفت از مشكلات وارد شده است؛ بايد پاي ارزش‌هاي انقلاب بايستيم و با ايستادگي در برابر مشكلات مختلف و از جمله مشكلات اقتصادي و تورم، براي اقتدار و عظمت بيشتر كشورمان و مقابله با دشمن تلاش كنيم.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۶:۰۳:۱۸ توسط:123 موضوع:

اجراي بيمه تكميلي روستاييان و عشاير براي اولين بار از سال آينده

اجراي بيمه تكميلي روستاييان و عشاير براي اولين بار از سال آينده

اجراي بيمه تكميلي روستاييان و عشاير براي اولين بار از سال آينده

مديرعامل صندوق بيمه‌هاي اجتماعي روستايي و عشاير با بيان اينكه براي برخورداري روستاييان و عشاير از بيمه‌هاي تكميلي مذاكراتي انجام شده است، گفت: از سال آينده اين افراد بيمه تكميلي خواهند شد.

به گزارش پايگاه خبري ربيع، به نقل از شهر خبر؛ محمدمهدي واعظ مهدوي درباره بيمه تكميلي افراد تحت پوشش اين صندوق اظهار كرد: تاكنون روستاييان و عشاير مراجعات متعددي براي درخواست بيمه تكميلي داشته‌اند و علاقمند بودند كه از سطح بالاتري از حمايت‌هاي اجتماعي نسبت به سطحي كه بيمه تأمين مي‌كند، برخوردار باشند به همين دليل براي گسترش بيمه‌هاي تكميلي عشاير و روستاييان، اقداماتي را انجام داده‌ايم.

وي ادامه داد: بر اساس اقدامات انجام شده، قصد داريم پوشش بيمه درمان و بازنشستگي روستاييان و عشاير را افزايش دهيم به طوري كه در عرصه بيمه درمان، بسته‌هايي تعريف مي‌شود تا علاوه بر بيمه روستايي كه در حال حاضر توسط سازمان بيمه سلامت اجرايي مي‌شود، از سوي ما نيز بسته‌هايي، تأمين اعتبار و براي پوشش روستاييان و عشاير خريداري شود.

مديرعامل صندوق بيمه‌هاي اجتماعي روستايي و عشاير با اشاره به اينكه در مورد بيمه بازنشستگي نيز مبالغ بالاتري علاوه بر سطح پايه تعريف مي‌شود، گفت: بر اساس اين نوع بسته، حق بيمه‌ها مشخص و افراد مي‌توانند با پرداخت آن، از سطح بالاتري از حقوق در هنگام بازنشستگي خود برخوردار باشند.

واعظ مهدوي در خصوص انجام مذاكره با بنياد بركت اظهار كرد: بيمه بركت توسط اين بنياد براي ارائه خدمات به روستاييان و عشاير طراحي شده و بسته‌هاي پيشنهادي آنها نيز ارائه شده كه قرار است پس از انجام مذاكرات، نتيجه ارائه شود.

وي همچنين از رايزني با بيمه آتيه‌سازان حافظ براي ارائه خدمات بيمه تكميلي به روستاييان و عشاير خبر داد و افزود: با اين شركت نيز مذاكراتي انجام داده‌ايم و بسته‌هاي بيمه‌اي آنها را نيز دريافت كرده‌ايم. همچنين با تعدادي از شركت‌هاي بيمه‌هاي اقتصادي و تجاري نيز مذاكراتي انجام شده كه آنها نيز پيشنهادات خود را ارائه كرده‌اند.

مديرعامل صندوق بيمه‌هاي اجتماعي روستايي و عشاير گفت: تا پايان سال بسته‌هاي پيشنهادي اين شركت‌ها را بررسي و بهترين بسته براي بازنشستگان و روستاييان، انتخاب و اعلام خواهد شد.

واعظ مهدوي تصريح كرد: به احتمال زياد در سال آينده روستاييان و عشاير علاوه بر بيمه‌هاي پايه، از بيمه تكميلي نيز برخوردار خواهند شد.

وي خاطرنشان كرد: نكته‌اي كه وجود دارد اين است كه احتمال تغييرات در قيمت‌ دارو و پروتزها ممكن است از سوي شركت‌هاي ارائه‌ كننده اين بسته‌ها ايجاد شود كه در حال بررسي آنها هستيم و مذاكراتي نيز در اين خصوص انجام مي‌شود. ما با هر كدام از آنها كه آماده و ايده‌آل ما باشند، به تفاهم خواهيم رسيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۶:۰۲:۴۶ توسط:123 موضوع:

اجراي بيمه تكميلي روستاييان و عشاير براي اولين بار از سال آينده

اجراي بيمه تكميلي روستاييان و عشاير براي اولين بار از سال آينده

اجراي بيمه تكميلي روستاييان و عشاير براي اولين بار از سال آينده

مديرعامل صندوق بيمه‌هاي اجتماعي روستايي و عشاير با بيان اينكه براي برخورداري روستاييان و عشاير از بيمه‌هاي تكميلي مذاكراتي انجام شده است، گفت: از سال آينده اين افراد بيمه تكميلي خواهند شد.

به گزارش پايگاه خبري ربيع، به نقل از شهر خبر؛ محمدمهدي واعظ مهدوي درباره بيمه تكميلي افراد تحت پوشش اين صندوق اظهار كرد: تاكنون روستاييان و عشاير مراجعات متعددي براي درخواست بيمه تكميلي داشته‌اند و علاقمند بودند كه از سطح بالاتري از حمايت‌هاي اجتماعي نسبت به سطحي كه بيمه تأمين مي‌كند، برخوردار باشند به همين دليل براي گسترش بيمه‌هاي تكميلي عشاير و روستاييان، اقداماتي را انجام داده‌ايم.

وي ادامه داد: بر اساس اقدامات انجام شده، قصد داريم پوشش بيمه درمان و بازنشستگي روستاييان و عشاير را افزايش دهيم به طوري كه در عرصه بيمه درمان، بسته‌هايي تعريف مي‌شود تا علاوه بر بيمه روستايي كه در حال حاضر توسط سازمان بيمه سلامت اجرايي مي‌شود، از سوي ما نيز بسته‌هايي، تأمين اعتبار و براي پوشش روستاييان و عشاير خريداري شود.

مديرعامل صندوق بيمه‌هاي اجتماعي روستايي و عشاير با اشاره به اينكه در مورد بيمه بازنشستگي نيز مبالغ بالاتري علاوه بر سطح پايه تعريف مي‌شود، گفت: بر اساس اين نوع بسته، حق بيمه‌ها مشخص و افراد مي‌توانند با پرداخت آن، از سطح بالاتري از حقوق در هنگام بازنشستگي خود برخوردار باشند.

واعظ مهدوي در خصوص انجام مذاكره با بنياد بركت اظهار كرد: بيمه بركت توسط اين بنياد براي ارائه خدمات به روستاييان و عشاير طراحي شده و بسته‌هاي پيشنهادي آنها نيز ارائه شده كه قرار است پس از انجام مذاكرات، نتيجه ارائه شود.

وي همچنين از رايزني با بيمه آتيه‌سازان حافظ براي ارائه خدمات بيمه تكميلي به روستاييان و عشاير خبر داد و افزود: با اين شركت نيز مذاكراتي انجام داده‌ايم و بسته‌هاي بيمه‌اي آنها را نيز دريافت كرده‌ايم. همچنين با تعدادي از شركت‌هاي بيمه‌هاي اقتصادي و تجاري نيز مذاكراتي انجام شده كه آنها نيز پيشنهادات خود را ارائه كرده‌اند.

مديرعامل صندوق بيمه‌هاي اجتماعي روستايي و عشاير گفت: تا پايان سال بسته‌هاي پيشنهادي اين شركت‌ها را بررسي و بهترين بسته براي بازنشستگان و روستاييان، انتخاب و اعلام خواهد شد.

واعظ مهدوي تصريح كرد: به احتمال زياد در سال آينده روستاييان و عشاير علاوه بر بيمه‌هاي پايه، از بيمه تكميلي نيز برخوردار خواهند شد.

وي خاطرنشان كرد: نكته‌اي كه وجود دارد اين است كه احتمال تغييرات در قيمت‌ دارو و پروتزها ممكن است از سوي شركت‌هاي ارائه‌ كننده اين بسته‌ها ايجاد شود كه در حال بررسي آنها هستيم و مذاكراتي نيز در اين خصوص انجام مي‌شود. ما با هر كدام از آنها كه آماده و ايده‌آل ما باشند، به تفاهم خواهيم رسيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۶:۰۰:۵۱ توسط:123 موضوع:

مشكل تاخير در ارسال گواهينامه‌ها به كجا رسيد؟

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي گفت: افرادي كه در آزمون راهنمايي و رانندگي قبول مي شوند هيچ مشكلي براي تردد ندارند چون كد گواهينامه‌ آنان در سامانه ثبت مي‌شود.

در حاشيه برگزاري دوره استانداردسازي و تعالي رفتار كاركنان پليس راهور فاتب در جمع خبرنگاران گفت: مشكل ارسال گواهينامه برطرف شده و در كمتر از يك ماه گواهينامه تمام افرادي كه در آزمون قبول شده‌اند به دستشان مي‌رسد.

وي افزود:، اما افرادي كه گواهينامه دريافت نكرده اند مي‌توانند با مراجعه به پايگاه‌هاي پليس يك رسيد براي تردد دريافت و در صورت بروز مشكل از آن استفاده كنند.

وي همچنين ادامه داد: پليس در مراجع قانوني از كاركنانش حمايت‌هاي لازم را به‌عمل مي‌آورد و اگر از سوي مجرمي عليه پليس اقدامي صورت گيرد ما حتما از همكارمان پشتيباني لازم را انجام خواهيم داد.

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي درباره تأثير برگزاري دوره‌هاي استانداردسازي و تعالي رفتار كاركنان پليس راهور و شكايت از نيرو‌هاي پليس راهور گفت: نتايج خوبي از اين دوره‌ها به دست آمده و ما بر اساس دستاورد‌هاي جديد و علمي تكنيك‌هاي رفتاري را براي كاربران آموزش مي‌دهيم.

وي افزود: از زمان برگزاري اين دوره‌ها كمترين شكايات را نسبت به كاركنان پليس راهور داشته‌ايم و با برگزاري اين دوره‌ها براي رفتار بهتر اقدام كرديم.

احتمال افزايش سفر‌هاي نوروزي وجود دارد
مهري با بيان اينكه از اول اسفند خريد‌هاي شب عيد مردم شروع مي‌شود اظهار داشت: پليس طرح ويژه را براي كلان‌شهر‌ها در شب عيد در دست اجرا دارد و براي سفر‌هاي نوروزي نيز تمهيدات لازم در نظر گرفته شده است و همچنين پيش‌بيني مي‌شود كه امسال شاهد افزايش سفر‌هاي نوروزي باشيم.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۵:۵۹:۵۰ توسط:123 موضوع:

توقف واگذاري خانه دولتي بابت پاداش يك مسئول!

به گزارش شهداي ايران؛ خراسان نوشت: پس از اطلاع يك مقام اجرايي از برنامه نهادي دولتي براي واگذاري يك دستگاه خانه سازماني بابت پاداش پايان خدمت يكي از مسئولان خود در غرب كشور، وي با ارسال ابلاغيه اي به مديران مربوط در آن استان، متذكر شده با توجه به اينكه قانون گذار صرفاً حكم به فروش اين منازل سازماني داده و مبالغ به دست آمده از فروش تمامي اموال غيرمنقول نيز بايد به حساب درآمد عمومي كشور واريز شود، اين اقدام فاقد مجوز قانوني است و بايد در هر مرحله اي كه قرار دارد، متوقف شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۵:۵۹:۱۱ توسط:123 موضوع:

واريز يارانه تغذيه براي ۵ هزار زن باردار و شيرده

معاون رفاهي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي از واريز يارانه تغذيه براي ۵ هزار زن باردار و شيرده خبر داد.
واريز يارانه تغذيه براي ۵ هزار زن باردار و شيرده
به گزارش جهان نيوز، احمد ميدري در پنجمين جلسه شوراي هماهنگي كارگروه توانمندسازي زنان سرپرست خانوار گفت: زنان سرپرست خانوار در استان تهران، از طريق اداره پست اطلاعات آنها در اختيار ما قرار داده شده و در برنامه ريزي هاي شهري از آن استفاده مي كنيم.

وي در مورد اجراي برنامه مقابله با فقر زنان باردار و شيرده گفت: وزارت بهداشت ۴۰ هزار زن باردار و شيرده را كه نياز به تغذيه داشتند به ما معرفي كرد اما با توجه به بودجه محدودمان توانستيم فقط به ۵ هزار نفر آنها از طريق سازمان هدفمندي ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان پرداخت كنيم.

وي تاكيد كرد: چنانچه بودجه كافي در اختيار ما داده شود مي توانيم مابقي زنان را پوشش تغذيه مناسبي دهيم.

معاون رفاهي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي در مورد اصلاح قانون مدني در خصوص تابعيت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ايراني با مردان غيرايراني اظهار داشت: دو هفته گذشته آخرين جلسه بررسي اصلاح اين قانون در كميسيون قضايي و حقوقي مجلس برگزار شد و نظر نمايندگان در اين خصوص مثبت بود.

وي گفت: تصويب اين قانون نياز به حمايت نمايندگان دارد كه اميدواريم اين اتفاق رخ دهد.

ميدري در مورد پايگاه اطلاعات وزارت رفاه گفت: در اين پايگاه وضعيت اقتصادي زنان سرپرست خانوار بر اساس برش هاي منطقه اي و شاخص هاي رفاهي تهيه شده كه گزارش آن به زودي ارائه خواهد شد و مي توانيم قول دهيم تا سه ماهه اول سال آينده اين اقدام انجام شود.

معاون رفاهي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي گفت: اين اطلاعات نشان دهنده اين است كه زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزيستي يا كميته امداد هستند و اطلاعات شخصي آنها نيز ديده شده است.

وي به طرح پنجره واحد اشاره كرد و گفت: پنجره واحد در دو بخش بيماران خاص و كارگران ساختماني تدوين شده است كه در قسمت بيماران خاص در گذشته سامانه اي بود كه اطلاعات بيماران خاص از سوي چهار سازمان بيمه گر اعلام مي شد كه هم همپوشاني وجود داشت و هم زمان بر بود و پس از تدوين اين پنجره سازمان هاي بيمه گر قبول كردند با رفع هم پوشاني اطلاعات دقيق تر در اختيارشان قرار مي گيرد.

ميدري با اشاره به اينكه ۱۵۶ هزار بيمار خاص وجود دارد گفت: تا قبل از تغيير نرخ ارز هر كدام از اين افراد دو ميليون تومان يارانه دارو دريافت مي كردند.

معاون رفاهي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي همچنين در مورد پنجره واحد كارگران ساختماني گفت: اين اقدام با كمك تامين اجتماعي انجام شده و پروسه اي كه در گذشته براي بررسي وضعيت و تاييد كارگر ساختماني انجام مي شد پيچيده بود كه در پنجره واحد اين مشكل برطرف شده است.

منبع: مهر


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۵:۵۶:۳۵ توسط:123 موضوع:

فارس بيش از ۱۵ هزار نفر مشمول غائب از خدمت دارد

معاون وظيفه عمومي فرماندهي انتظامي استان فارس با اشاره به اينكه پيش‌بيني مي‌شود ۱۵ هزار نفر مشمول غائب از خدمت در استان وجود داشته باشد، گفت: مشمولاني كه ۸ سال بيشتر غيبت دارند تا پايان امسال فرصت دارند كه تعيين تكليف كنند.

به گزارش شيرازه، معاون وظيفه عمومي استان فارس با تاكيد بر اينكه مشمولاني كه 8 سال بيشتر غيبت دارند تا پايان امسال فرصت دارند كه تعيين تكليف كنند، اظهار داشت: در كشور 17 درصد از آمار جريمه مشمولان غائب مربوط به استان فارس  است و از ابتداي امسال تاكنون 90 هزار معافيت صادر شده كه 17 درصد آن مربوط به استان فارس است.

محمدباقر دهقان ناصرآبادي گفت: براساس آمارها بيشترين افرادي كه در فارس براي خريد غيبت سربازي اقدام كرده‌اند افرادي هستند كه مدرك زير ديپلم دارند و تاكنون كمترين استفاده‌كننده از اين طرح افرادي هستند كه مدرك آنان دكترا يا فوق ليسانس هستند.

وي با اشاره به اينكه امسال چهارمين سال و آخرين سالي است كه قانون خريد غيبت سربازي اجرا شده، افزود: اين فرايند تا پايان امسال ادامه دارد و براي تمديد آن تاكنون زماني اعلام نشده است.

دهقان با بيان اينكه امسال آخرين سال طرح جريمه غيبت سربازي است، گفت: اين طرح شامل كساني مي‌شود كه تا سال 97 هشت سال يا بيشتر غيبت دارند و براي اطلاع از شرايط خريد خدمت سربازي به مراكز پليس+10 مراجعه كرده و براي خريد خدمت سربازي اقدام كنند.

به گفته اين مقام نظامي طبق اعلام رسمي سازمان وظيفه عمومي ناجا، مشمولاني كه توانايي پرداخت هزينه خريد خدمت سربازي را ندارند، مي‌توانند به صورت قسطي اقدام به خريد خدمت كنند. براي اين مهم، متقاضيان در ابتدا بايد يك سوم مبلغ جريمه خدمت سربازي را پرداخت و مابقي را  به صورت قسط‌بندي  مبلغ را پرداخت كنند.

سرهنگ دهقان درباره مبلغ جريمه خريد خدمت سربازي گفت: كساني كه غيبت آنان از هشت سال بيشتر است با مدرك تحصيلي زير ديپلم ده ميليون تومان، ديپلم 15 ميليون تومان، فوق ديپلم بيست ميليون تومان، ليسانس 25 ميليون تومان، فوق ليسانس 30 ميليون تومان، دكتراي عمومي 40 ميليون تومان و دكتراي تخصصي 50 ميليون تومان مشمول اين طرح شده و به ازاي هر سال غيبت بيشتر از هشت سال 10 درصد به مبلغ پايه نيز اضافه مي‌شود.

وي تاكيد كرد: طبق قانون نظام وظيفه براي خريد خدمت سربازي از مجموع جريمه مشمولين متاهل، پنج درصد و مشموليني كه داراي فرزند هستند، به ازاي هر فرزند پنج درصد كسر مي‌شود.

به گفته دهقان مشمولان خارج از كشور نيز مي‌توانند به كنسولگري آن كشور مراجعه كنند و اقدامات قانوني خريد غيبت سربازي را انجام دهند و اين طرح شامل افرادي مي‌شود كه قبل از سال 71 به قبل متولد شده باشند.

دهقان ادامه داد: مشمولاني كه بيش از 3 سال سابقه سكونت در خارج از كشور دارند مي‌توانند با مراجعه به  كنسولگري ايران مهر ويژه در پاسپورت خود ثبت و به ايران سفر و مجددا به آن كشور بازگردند.

معاون وظيفه عمومي فرماندهي انتظامي استان فارس گفت: دانش‌آموزان يا افرادي كه بعد از سن 20 سالگي مدرك ديپلم  و پيش دانشگاهي دريافت كرده‌اند، اجازه تحصيل در دانشگاه را ندارند و بايد به خدمت سربازي اعزم شوند.

دهقان افزود: مشموليني كه به علت اخراج يا ترك تحصيل در دوران دانشجويي، مقطع تحصيلي خود را در دانشگاه به پايان نرسانده‌اند، تاريخ فراغت از تحصيلات آنها در مقطع قبل براي شروع غيبت محاسبه مي‌شود و مشموليني كه بيش از 8 سال غيبت دارند با پرداخت جريمه نقدي يا اقساط، مي‌توانند در اين زمينه اقدام كنند.

معاون وظيفه عمومي فرماندهي انتظامي استان فارس گفت: در حال حاضر به لحاظ قانون متولدين 21 آذر ماه 79 به قبل  مشمول اعزام به خدمت سربازي هستند و تا شش ماه فرصت دارند براي اعزام از طريق پليس +10 اقدام كنند.

تسنيم

انتهاي پيام/ 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۵:۵۵:۳۹ توسط:123 موضوع:

«رها» فقط يك كودك نيست

دادستان ايلام در حكمي رها، كودك 11 ساله‌ را كه هنوز به بلوغ جسمي نرسيده است از همسرش گرفت و به بهزيستي تحويل داد

«رها» فقط يك كودك نيست

گـروه اجتمـاعـي: كودك‌همسري از پديده‌هايي است كه در برخي مناطق كشورمان شايع بوده و سالانه تعداد زيادي كودك زير سن قانوني بدون اينكه ازدواجشان در جايي ثبت شود به عقد مردان بزرگ‌تر از خود درمي‌آيند. براساس آمار سرشماري سال95 حدود 10ميليون و 930هزار دختر زير 18سال در كشور زندگي مي‌كنند كه 373هزار نفر آنها متاهل، 942نفر بيوه و 7هزار نفر از اين تعداد نيز مطلقه هستند. فراكسيون زنان مجلس سال95 طرحي را با عنوان «كودك‌همسري» تدوين كرد كه براساس آن حداقل سن ازدواج دختران به ۱۶سال و پسران به ۱۸سال افزايش پيدا كرده و ازدواج دختران زير 13سال نيز ممنوع شود اما در نهايت اين طرح با مخالفت اعضاي كميسيون قضايي مجلس روبه‌رو شد و علت آن مغاير بودن اين طرح با شرع اعلام شد. اين در حالي است كه فاطمه ذوالقدر، نماينده مجلس كه يكي از نمايندگاني است كه منع ازدواج كودكان زير 13سال را در مجلس پيگيري مي‌كند از 42هزار ازدواج زير 13سال در كشور خبر مي‌دهد كه آمار غيررسمي اين نوع ازدواج‌ها بسيار بيشتر از اين رقم و اعداد است. بعد از رسانه‌اي شدن اين ماجرا روز شنبه معصومه ابتكار، معاون رئيس‌جمهور در امور زنان و خانواده در صفحه توييتر خود نوشت: «امروز با هماهنگي‌هاي به‌عمل‌آمده، مقرر شد لايحه اصلاح ماده۱۰۴۱ قانون مدني براي ممنوعيت ازدواج زير ۱۳سال تا هفته آينده به دولت ارسال شود.»

اما اوايل هفته بود كه جمعيت امداد دانشجويي امام‌علي(ع) در حساب توييتري خود خبر از ازدواج دختربچه 11ساله‌اي با نام مستعار رها با مردي 44ساله در يكي از روستاهاي استان ايلام داد. رها دختر 11ساله‌اي كه ساكن شهريار در استان تهران بوده، به صلاحديد پدر و با مهريه و شيربهاي 15ميليون توماني به ازدواج مردي 44ساله از روستاي هليلان شهرستان چرداول استان ايلام درآمده و 6‌ماه قبل زندگي مشترك خود را با اين مرد كه صاحب همسر و 7فرزند است، آغاز كرده و حالا با حكم دادستاني رها به بهزيستي سپرده شده است. چندي قبل نيز خبر از ازدواج يك كودك در خراسان رضوي داده شد كه با ورود بموقع دادستان خراسان رضوي از ازدواج دختر 9ساله افغان با مرد 36ساله ممانعت شد.
زهرا كهرام، از اعضاي جمعيت امداد دانشجويي مردمي امام‌علي(ع) با بيان اينكه رها يكي از قربانيان پديده كودك‌همسري در كشورمان است، به همشهري گفت: جمعيت امام‌علي(ع) طرحي را با عنوان طرح مادرانه با هدف حمايت از مادران باردار و نوزادان در شرايط فقر و حمايت از زنان و مادران در معرض خطر در استان ايلام در دست اجرا دارد. هدف از اين طرح شناسايي، ويزيت و توزيع پك‌هاي بهداشتي و دارويي به مادران باردار كم‌سن‌وسال، زنان حاشيه‌نشين و يا درگير اعتياد و... با حضور پزشكان و روانشناسان است.
به گفته وي با خواست يكي از اهالي روستاي هليلان قرار شد ويزيت بانوان روستا در خانه وي انجام شود كه مددكاران جمعيت امام‌علي متوجه شدند همسر دوم اين مرد، دختري 11ساله است كه 6‌ماه قبل به ازدواج وي درآمده. كهرام ادامه داد: ‌رها دختري 11ساله است كه تا كلاس چهارم دبستان درس خوانده و پدر، مادر و برادر بزرگش اعتياد دارند. اين دختر هنوز به بلوغ جسمي نرسيده و از 6‌ماه گذشته همسر دوم اين مرد شده است.
به گفته وي با اطلاع از اين مسئله، موضوع به بهزيستي اطلاع داده شد و مسئولان بهزيستي نيز به اين مسئله ورود پيدا كردند. از سوي ديگر خانم طيبه سياوشي، نماينده مردم تهران در مجلس نيز با تماسي كه با جمعيت امام‌علي داشتند موضوع را پيگيري كرده و رئيس بهزيستي و دادستان ايلام نيز دستور پيگيري ماجرا را صادر كردند و در نهايت روز يكشنبه 21بهمن رها تحويل سازمان بهزيستي شد. به گفته كهرام براي همسر و پدر رها نيز پرونده قضايي تشكيل شده و قوه قضاييه در حال پيگيري اين ماجراست.
رضا جعفري، مديركل دفتر آسيب‌ديدگان اجتماعي سازمان بهزيستي كشور نيز با بيان اينكه ورود بهنگام دادستاني ايلام در موضوع ازدواج رها حركتي تأثير‌گذار و نشان‌دهنده دغدغه جامعه نسبت به ازدواج دختران كم‌سن‌وسال است، گفت: ازدواج در سن پايين مشكلات عديده‌اي را براي دختران به همراه خواهد داشت، چراكه بدن اين دختران آمادگي لازم را براي زندگي مشترك و در نهايت فرزنددار شدن ندارد.
جعفري با بيان اينكه اين ازدواج‌ها تحميلي و اجباري است، گفت: در ازدواج‌هايي كه در سنين پايين انجام مي‌شود رد پايي از فقر اقتصادي، فقر فرهنگي، فقر اجتماعي و... ديده مي‌شود و مي‌توان گفت كه ازدواج در سنين پايين به‌نوعي كودك‌آزاري است و برخي آمارهاي خشونت خانگي در خانواده‌هايي ثبت مي‌شود كه ازدواج‌ها در سنين كودكي انجام شده است. اين نوع ازدواج‌ها مانع از تحصيل كودك مي‌شود و باعث مي‌شود كودكي كه ازدواج مي‌كند از بسياري از مزاياي اجتماعي در درازمدت محروم شود.
به گفته وي خرده‌فرهنگ‌هايي در خصوص ازدواج كودكان در سنين پايين در كشور وجود دارد كه اين نوع ازدواج‌ها امري متعارف در فرهنگ آنها تلقي مي‌شود اما بايد راهي را دنبال كنيم كه در نهايت به تغيير باورها و نگرش‌هاي خانواده‌ها نسبت به ازدواج در سنين پايين برسيم.
جعفري با اشاره به ماده1041 قانون مدني گفت: براساس اين ماده قانوني «عقد نكاح دختر قبل از رسيدن به سن 13سال تمام شمسي و پسر قبل از رسيدن به سن 15سال تمام شمسي منوط است به اذن ولي به شرط رعايت مصلحت با تشخيص دادگاه صالح» اما با توجه به فقه پويايي كه داريم هميشه راهكارهايي وجود داشته كه در برخي مسائل به بن‌بست نخوريم. اميدواريم درباره ازدواج كودكان كم‌سن‌وسال نيز به راهكاري منطقي برسيم كه بتواند احقاق حقوق اين كودكان را در پي داشته باشد.

رها به بهزيستي سپرده شده است
زهرا همتي، رئيس بهزيستي استان ايلام نيز با اشاره به اينكه رها اكنون در يكي از مراكز بهزيستي استان ايلام تحت نظر روانشناس و مددكار است، گفت: اقدامات روانشناسي و مددكاري براي رها انجام مي‌شود تا مقداري از فشارهاي روحي و رواني كه در اين مدت به رها وارد شده، كم شود.
رئيس بهزيستي استان ايلام به همشهري گفت: رها با حكم دادستاني تحويل بهزيستي شده و چنانچه قرار باشد به خانواده پدري تحويل داده شود، صلاحيت و شرايط خانواده بررسي مي‌شود اما تا زماني كه خانواده وي صلاحيت نداشته باشند رها به خانواده تحويل داده نمي‌شود.
وي گفت: تا زماني كه رها به سن 13سالگي نرسد، ازدواج وي غيرقانوني تلقي مي‌شود، بنابراين تا زمان صدور حكم دادستاني رها در بهزيستي و تحت نظر روانشناس و مددكار زندگي مي‌كند تا وضعيت وي تعيين تكليف شود. رئيس بهزيستي استان ايلام گفت: روزهاي اولي كه از موضوع ازدواج رها مطلع شده بوديم مردم روستا با ما هيچ‌گونه همكاري نمي‌كردند و اطلاعاتي به ما نمي‌دادند اما كم‌كم توانستيم اطلاعاتي درباره اين واقعه به‌ دست بياوريم.
همتي تصريح كرد: بعد از رسانه‌اي شدن اين ماجرا چندين مورد تماس تلفني داشتيم مبني بر اينكه چندين دختر با سن كم در حال ازدواج هستند و برخي از آنها نامزد كرده‌اند كه كارشناسان بهزيستي در حال بررسي صحت و سقم اين ماجراها بوده و درصورت اثبات سن زير 13سال اين كودكان به اين مسئله با حكم دادستاني ورود پيدا مي‌كنند.
رئيس بهزيستي استان ايلام با بيان اينكه رها فقط يك نفر نيست كه دچار كودك‌همسري شده است، گفت: لازم است كارگروهي در كشور شكل بگيرد و روي مسئله كودك‌همسري فرهنگسازي‌ انجام شود تا در آينده شاهد اين قبيل ازدواج‌ها كه آسيب‌ها و صدمات زيادي را براي كودكان به همراه دارد، نباشيم.

واكنش‌ها به ازدواج كودك ايلامي

محمد شريعتمداري، وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در واكنش به اين ماجرا در صفحه توييتر خود نوشت: «به لطف خدا و همت همكاران و پايمردي دادستان محترم ايلام، دختر 11ساله عزيزم رها، كه بنا به تصميمي غلط، قرار بود نوعروس مردي 5برابر سنش شود، تحت حمايت سازمان بهزيستي قرار گرفت.» همچنين آذر منصوري، فعال حقوق زنان در حساب توييتري خود نوشته است: موافقين ‌كودك‌همسري كه آمار ازدواج ‌‌كودكان را باور ندارند و در جست‌وجوي مصداق عيني هستند، گزارش رها را با دقت بخوانند. چه كساني پاسخگوي ظلمي هستند كه به رها شده است؟ چند نمونه مانند رها بايد قرباني مقاومت در برابر اصلاح قانون سن ازدواج شوند تا شما به اصلاح اين قانون رضايت دهيد؟

كدام استان‌ها بيشترين كودك‌همسري را شاهد هستند؟

آمارهاي ثبت احوال در سال95 نشان مي‌دهد كه استان خراسان رضوي با ثبت بيش از 6هزار مورد ازدواج كودكان در رتبه اول، آذربايجان شرقي با بيش از 4هزار مورد رتبه دوم، خوزستان نيز با ثبت حدود 2هزار و 500مورد رتبه سوم ازدواج كودكان در سنين 10 تا 14سال را به‌خود اختصاص داده‌اند. بيشترين آمار ازدواج و طلاق كودكان هم در استان‌هاي سيستان و بلوچستان، خوزستان، خراسان رضوي، آذربايجان شرقي و غربي، فارس، زنجان، تهران، همدان و مازندران ثبت شده است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۵:۵۴:۲۷ توسط:123 موضوع: