به گزارش پايگاه خبري ربيع، به نقل از شهر خبر؛ محمدمهدي واعظ مهدوي درباره بيمه تكميلي افراد تحت پوشش اين صندوق اظهار كرد: تاكنون روستاييان و عشاير مراجعات متعددي براي درخواست بيمه تكميلي داشته‌اند و علاقمند بودند كه از سطح بالاتري از حمايت‌هاي اجتماعي نسبت به سطحي كه بيمه تأمين مي‌كند، برخوردار باشند به همين دليل براي گسترش بيمه‌هاي تكميلي عشاير و روستاييان، اقداماتي را انجام داده‌ايم.

وي ادامه داد: بر اساس اقدامات انجام شده، قصد داريم پوشش بيمه درمان و بازنشستگي روستاييان و عشاير را افزايش دهيم به طوري كه در عرصه بيمه درمان، بسته‌هايي تعريف مي‌شود تا علاوه بر بيمه روستايي كه در حال حاضر توسط سازمان بيمه سلامت اجرايي مي‌شود، از سوي ما نيز بسته‌هايي، تأمين اعتبار و براي پوشش روستاييان و عشاير خريداري شود.

مديرعامل صندوق بيمه‌هاي اجتماعي روستايي و عشاير با اشاره به اينكه در مورد بيمه بازنشستگي نيز مبالغ بالاتري علاوه بر سطح پايه تعريف مي‌شود، گفت: بر اساس اين نوع بسته، حق بيمه‌ها مشخص و افراد مي‌توانند با پرداخت آن، از سطح بالاتري از حقوق در هنگام بازنشستگي خود برخوردار باشند.

واعظ مهدوي در خصوص انجام مذاكره با بنياد بركت اظهار كرد: بيمه بركت توسط اين بنياد براي ارائه خدمات به روستاييان و عشاير طراحي شده و بسته‌هاي پيشنهادي آنها نيز ارائه شده كه قرار است پس از انجام مذاكرات، نتيجه ارائه شود.

وي همچنين از رايزني با بيمه آتيه‌سازان حافظ براي ارائه خدمات بيمه تكميلي به روستاييان و عشاير خبر داد و افزود: با اين شركت نيز مذاكراتي انجام داده‌ايم و بسته‌هاي بيمه‌اي آنها را نيز دريافت كرده‌ايم. همچنين با تعدادي از شركت‌هاي بيمه‌هاي اقتصادي و تجاري نيز مذاكراتي انجام شده كه آنها نيز پيشنهادات خود را ارائه كرده‌اند.

مديرعامل صندوق بيمه‌هاي اجتماعي روستايي و عشاير گفت: تا پايان سال بسته‌هاي پيشنهادي اين شركت‌ها را بررسي و بهترين بسته براي بازنشستگان و روستاييان، انتخاب و اعلام خواهد شد.

واعظ مهدوي تصريح كرد: به احتمال زياد در سال آينده روستاييان و عشاير علاوه بر بيمه‌هاي پايه، از بيمه تكميلي نيز برخوردار خواهند شد.

وي خاطرنشان كرد: نكته‌اي كه وجود دارد اين است كه احتمال تغييرات در قيمت‌ دارو و پروتزها ممكن است از سوي شركت‌هاي ارائه‌ كننده اين بسته‌ها ايجاد شود كه در حال بررسي آنها هستيم و مذاكراتي نيز در اين خصوص انجام مي‌شود. ما با هر كدام از آنها كه آماده و ايده‌آل ما باشند، به تفاهم خواهيم رسيد.