مركز خريد فروش قيمت پودر پياز و سير ادويه مركز خريد فروش قيمت پودر پياز و سير ادويه .

مركز خريد فروش قيمت پودر پياز و سير ادويه

موعد لب‌ مرزي درباره FATF

ايران تنها تا27 بهمن‎ماه براي پيوستن به FATF فرصت دارد، ولي هنوز لوايح مرتبط با آن در نهاد‌هاي قانونگذاري ايران از جمله مجمع تشخيص مصلحت تعيين تكليف نشده و آن‌گونه كه اعضاي مجمع گفته‌اند،جلسه بعدي مجمع 27 بهمن‌ماه برگزار و در آن، راجع به پالرمو تصميم‌گيري مي‌شود.

آفتاب‌‌نيوز :
تنها دو هفته تا پايان فرصت ايران براي پيوستن به FATF باقي مانده ‎است، اما جدال بر سر دو لايحه سي‌اف‌تي و پالرمو از چهار لايحه موسوم به FATF همچنان ادامه دارد. اين دو لايحه كه از سوي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به تصويب رسيده بود و با مخالفت شوراي نگهبان مواجه شد، حالا براي تصويب نهايي در مجمع تشخيص مصلحت نظام در انتظار تصميم است. 
آخرين جلسه مجمع براي بررسي لايحه پالرمو ششم بهمن‎ماه برگزار شد و قرار بود اين دو لايحه تعيين تكليف شوند. با اين وجود، گزارش‎ها از خروجي اين جلسه از آراي ضد و نقيض اعضاي مجمع حكايت دارد و آن‌طور كه احمد توكلي، عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام به نامه نيوز گفته بود:« فاصله بين نظرات آقايان بيشتر از آن بود كه بتوان امروز به نتيجه رسيد.»
موعد لب مرزي يك جلسه درباره FATF| مجمع تشخيص مصلحت نظام CFT و پالرمو را تصويب خواهد كرد؟
حسين مظفر، ديگر عضو مجمع تشخيص با اشاره به رو به اتمام بودن فرصت ايران براي پيوستن به اين كنوانسيون، به ايرناپلاس گفته بود كه بالاخره دو هفته آينده اين لايحه تعيين تكليف مي‎شود، اما هنوز مشخص نيست. البته مظفر معتقد بود مهلت ايران براي پيوستن به كنوانسيون اف‎اي‎تي‎اف تمديد خواهد شد، زيرا دنيا مي‎داند كه ايران در حال بررسي اين موضوع است.
روز گذشته غلامرضا مصباحي‌مقدم نيز به تسنيم گفته، قرار بود بررسي لايحه پالرمو شنبه دو هفته بعد يعني 20 بهمن ادامه يابد و با توجه به اينكه اين روز تعطيل رسمي است، تا كنون تاريخ جديدي براي برگزاري جلسه به اعضا اعلام نشده است. البته مصباحي‌مقدم صبح امروز در گفت‎وگو با ايرناپلاس خبر داد كه جلسه بعدي مجمع، براي تعيين تكليف لايحه پالرمو، شنبه 27 بهمن‎ماه برگزار خواهد شد.
علاوه بر اين، او در رابطه با تصويب لايحه سي‎اف‎تي در گفت‎وگو با نامه نيوز مطرح كرده بود كه سي‌اف‌تي هنوز به صحن مجمع تشخيص نيامده است و احتمالاً مجمع، براي بررسي سي‌اف‌تي جلسه فوق‌العاده بگذارد.
عليرضا رحيمي، عضو هيأت رئيسه مجلس شوراي اسلامي در جلسه دفتر سياسي حزب اعتماد ملي در اين باره گفته كه 27 بهمن‌ماه مهلت ايران تمام مي‎شود و مشخص نيست مهلت دوباره‎اي به ايران داده شود. همچنين اين دو لايحه براي تصويب در مجمع، دو سوم رأي مي‎خواهد و تصويب نمي‎شود.
اين نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي همچنين معتقد است CFT كه مهم‌ترين ايرادات شوراي نگهبان به آن وارد و مهم‎تر است هنوز مطرح نشده، اما براي پالرمو كه اهميت كم‎تري دارد چنين فضاسازي‎اي ايجاد كرده‎اند كه اصلاً نوبت به CFT نرسد يا اگر رسيد بگويند اينكه مهم‎تر است پس حتماً اين‌ها خائن هستند.
در شرايطي كه همچنان تكليف ايران براي تصويب اين دو لايحه مشخص نيست و بررسي اين لوايح مرتباً به تأخير مي‎افتد، پنج‎شنبه گذشته سه كشور آلمان، فرانسه و بريتانيا به‌عنوان سران اتحاديه اروپا از راه‎اندازي كانال ويژه مالي اروپا با ايران خبر دادند و به‌جاي اصطلاح SPV از اصطلاح INSTEX استفاده كردند كه درواقع بخش مقدماتي و فني SPV يا سازوكار ويژه مالي است.
در بيانيه اينس‎تكس آمده ‎است اينس‎تكس با رعايت دقيق‌ترين استانداردهاي جهاني در زمينه مبارزه عليه پولشويي، تأمين مالي تروريسم و نيز با رعايت تحريم‌هاي اتحاديه اروپا و سازمان ملل عمل خواهد كرد.
همچنين تأكيد شده كه انتظار دارد ايران هر چه سريع‌تر به‌تمامي تعهدات خود در چهارچوب مفاد اف‌اي‌تي‌اف عمل كند.
بنابراين به‌نظر مي‎رسد عدم پيوستن ايران به اف‎اي‎تي‎اف مي‎تواند ساز و كار ويژه اتحاديه اروپا براي تجارت با ايران را با چالش روبه‌رو سازد. حال بايد ديد در حالي كه تنها 14 روز تا پايان مهلت ايران براي پيوستن به اين كنوانسيون فرصت باقي است، آيا لوايح پالرمو و سي‌اف‌تي از دالان مجمع خواهند گذشت و به تصويب مي‎رسند؟
منبع: خبرگزاري ايرنا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۶:۲۷:۰۹ توسط:123 موضوع:

امام جمعه بيله سوار: ازدواج كودكان شبيه به جنايت است

امام جمعه بيله سوار در استان اردبيل گفت: شنيده ام برخي از آقايان در سن بالا از مناطق روستايي و حاشيه و خانواده هاي نيازمند و محروم همسر كم سن و سال اختيار مي كنند. به نظر من اين مساله چيزي شبيه به جنايت است. چون اين بچه بدون شك به بلوغ فكري، جسمي و حتي جنسي نرسيده است.

آفتاب‌‌نيوز :
اصغر جدائي امام جمعه بيله سوار اردبيل يكي از مخالفان كودك همسري است و اين پديده را به شدت منع مي كند.
جدائي گفت: هم از نظر عقل و هم فطرت، كودك همسري خوب نيست. امروزه شرايط زمان و مكان تغيير كرده است و بهتر است قوانين نيز در اين باره اصلاح شود. اگر خودمان را جاي اين كودكان بگذاريم، هيچ كدام از ما حاضر به تحمل اين شرايط نخواهد بود.
وي افزود: روايت داريم يكي از زيباترين بناها، بناي خانواده است. تشكيل زندگي و خانواده مديريت مي خواهد. بدون شك اين بچه ها نمي توانند زندگي شان مديريت كنند و از هر زاويه اي به كودك همسري نگاه كنيد با عقل جور درنمي آيد.
جدائي با اشاره به سن ازدواج تاكيد كرد: من چند سال پيش در تلويزيون بحثي درباره ازدواج داشتم. مجري از من پرسيد چه سني براي ازدواج خوب است. من گفتم اصراري به سن ازدواج ندارم. در واقع باور من اين است كه آيا جوان هاي ما وقت ازدواج شان شده است يا خير؟ ممكن است جواني به سن 25 سالگي هم رسيده باشد اما از لحاظ بلوغ فكري شرايط ازدواج را نداشته باشد. چه برسد به فردي كه در كودكي ازدواج مي كند.
* آمار طلاق بالا رفته است

امام جمعه بيله سوار با بيان اينكه ازدواج و تشكيل خانواده، تشكيل يك كانون مقدس است گفت: متاسفانه در جامعه ما آمار طلاق بالا رفته و اين نگران كننده است. گرچه ممكن است عامل طلاق ها فقط كودك همسري نباشد اما طلاق هايي هم به اين دليل رخ داده است. اين افراد به بلوغ فكري نرسيده اند يا ممكن است تحت تاثير مادر و پدر باشند. به همين دليل نمي تواند مستقل عمل كنند. زندگي شان را مديريت كنند و طلاق رخ مي دهد.
وي ادامه داد: زندگي و تشكيل خانواده به همين راحتي نيست. نياز به مديريت دارد. كودك 10 ساله نمي تواند زندگي را مديريت كند. يك بچه دبستاني كه ذهنش خالي از مسائل مختلف است و تجربه خاصي ندارد چگونه مي شود يك زندگي را مديريت كند.
او گفت: هر كاري كه انسان در زندگي انجام مي دهد بايد نسبت به آن مهارت هاي لازم را كسب كند حتي در يك موضوع پيش پا افتاده مثل مسواك زدن نياز به مهارت داريم چه برسد به بحث مهم ازدواج. ازدواج يا هر كار ديگري قاعده و قانون خودش را دارد. چطور يك دختربچه مي تواند تشكيل زندگي بدهد؟
جدايي بيان كرد: من با مدارس فعاليت و همكاري دارم. در دبيرستان هاي دخترانه حضور دارم و مي بينم كه يكسري از دخترها رشد كرده و اهل فكر و مطالعه هستند. شايد اين افراد بتوانند ازدواج كنند و صاحب زندگي شوند اما يك دختر دبستاني هم مي تواند؟ او كه هنوز فرصتي براي رشد نداشته. با اين حال اعتقاد دارم دختران عزيز ما صبور بوده و حتي دوران دبيرستان را هم پشت سر بگذارند و سپس ازدواج كنند. چرا كه هرچقدر پخته تر شوند بهتر است البته نبايد زياد هم تاخير كنند كه نشاط و شادابي شان برود.
وي افزود: من مي بينم بعضي از خانم ها كه در سن كم مثل 18 سالگي ازدواج كرده اند امروز از انتخاب شان ناراضي و پشيمان هستند. به همين دليل گاهي ازدواج در دوران دبيرستان هم مناسب نيست.
* چيزي شبيه به جنايت

امام جمعه بيله سوار اضافه كرد: برخي آقايان در سن بالا از مناطق روستايي و حاشيه و خانواده هاي نيازمند و محروم همسر كم سن و سال اختيار مي كنند،به نظر من اين چيزي شبيه به جنايت است. چون اين بچه صفر كيلومتر است و بدون شك به بلوغ فكري، جسمي و حتي جنسي نرسيده است. خودش در شوك و ابهام پاي سفره عقد مي نشيند و چه از نظر پزشكي و چه از نظر عقلي ازدواج در سن كم درست نيست.
وي افزود: آنهايي كه فكر مي كنند يك دختربچه مي تواند ازدواج كند، خودشان را در شرايط و سن او قرار بدهند. آيا باز هم حاضر به ازدواج هستند؟ دنياي يك دختربچه دنياي متفاوتي است. وقتي من براي افراد كم سن و سال سخنراني مي كنم سعي مي كنم خودم را مطابق با دنياي فكري آنها و كودك كنم تا بتوانم حرفم را به آنها برسانم. هيچ وقت در سخنراني هايم سعي نمي كنم به زور عقايد و حرف هايم را وارد ذهن آنها كنم.
جدائي تاكيد كرد: وقت ازدواج زماني است كه جوان ما به بلوغ فكري، عاطفي، عقلي، اقتصادي و اجتماعي رسيده باشد. بعضي از بچه هاي ما در سن جواني هنوز سلام كردن بلد نيستند. خوب اين فرد كه هنوز آداب معاشرت بلد نيست چطور مي تواند يك زندگي را مديريت كند؟

*موافقان كودك همسري حاضر نيستند، دختر خودشان در اين شرايط ازدواج كند

وي با اشاره به ضرورت بلوغ اقتصادي نيز گفت: واقعا بلوغ اقتصادي در ازدواج بسيار مهم است. به همين دليل يك دختربچه و پسربچه، تازه آن هم اگر دآامدي داشته باشند چطور مي توانند در زندگي مديريت اقتصادي داشته باشند. چطور خرج و مخارج شان را مي توانند كنترل كنند. اين كارها به اين راحتي نيست. ازدواج هاي اين چنيني شبيه جنايت و خشونت است و بعيد مي دانم كسي زيربار برود و قبول كند. حتي بعيد مي دانم افرادي كه با اين موضوع مخالفت مي كنند حاضر شوند، دخترانشان در اين شرايط ازدواج كنند.
جدائي تاكيد كرد: در استان اردبيل طبق آماري كه به دست من رسيده سه مورد كودك همسري داشتيم. البته نمي دانم اين آمار چقدر دقيق است و ازدواج هاي ثبت نشده هم بايد لحاظ كرد. اما طبق آمار ديگري كه اگر آن هم درست باشد، اطلاع پيدا كرده ام كه در كشور 280 هزار ازدواج داشتيم كه 466 مورد آن كودك همسري بوده كه ثبت شده است. با اين حال اين آمارها زياد و نگران كننده است.

* اجتهاد در زمان و مكان
امام جمعه بيله سوار گفت: اصلاح قوانين در بعضي از موارد كه با جامعه كنوني مطابقت ندارد ضروري است. اهل سنت قائل به انسداد احكام دين هستند و از نظر آنان احكام دين بسته شده و ديگر قابل تغيير نيست اما فقه شيعه قائل به انسداد باب علم نيست و اجتهاد در زمان و مكان را مطرح مي كند. يعني مي شود نسبت به شرايط زمان بعضي از احكام را اصلاح كرد.
وي افزود: در دوران گذشته شايد دختران در سن 9 سالگي ازدواج مي كردند اما بدون شك شرايط شان با دختران امروز فرق داشت. رشد يافته بودند. چطور كه حضرت زهرا(س) نيز در 9 سالگي ازدواج كردند اما ايشان بسيار رشد يافته و دست پرورده پيامبر و از لحاظ همه بلوغ ها رشد يافته بودند. اما امروز شما دختر 12 يا 13 ساله اي را مي بيند كه شبيه يك دختر 9 ساله است. جثه اي ريز دارد و اصلا مضحك است كه اين دختربچه بشود عروس خانم يا مادر.

* كودك همسري را اسلام قبول نمي كند

جدائي بيان كرد: خدا مي داند كه اين بچه پس از ازدواج چه زجري مي كشد. او هنوز نياز به مادر و آغوش مادرانه دارد. بايد صداي تپش قلب مادرش را بشوند. نبايد او را از كانون خانواده اش جدا كرد. من امام جمعه كه 49 سال دارم هنوز به وجود مادرم احساس نياز مي كنم. صداي او به من آرامش مي دهد و به محبت مادرم نياز دارد حالا ما چطور مي توانيم يك دختربچه را از كانون خانواده و پدر و مادرش جدا كنيم و اين موضوع را اسلام هم تاييد نمي كند.
وي با اشاره به مخالفت هاي اخير بعضي از نمايندگان مجلس به طرح منع كودك همسري گفت: در مجلس رأي با اكثريت است و درباره اين موضوع من با چند نفر از نماينده ها صحبت كردم. آنها هم مي گفتند ما نيز اين طرح را قبول داريم و نمي دانيم چه افرادي و به چه دليل مخالف اين طرح هستند. بايد براي سن ازدواج محدوديت هايي در نظر بگيريم كه اين موضوع منجر به سوء استفاده هاي جنسي نشود.

*به بازنگري قوانين نياز داريم

امام جمعه بيله سوار تاكيد كرد: اين پديده آسيب اجتماعي است و اگر در اين قانون بازنگري نشود منجر به خشونت جنسي و آسيب هاي جدي به بچه هاي اين سرزمين خواهد شد.
جدائي اضافه كرد: هنوز نتوانسته ام با نماينده هاي مخالف صحبت كنم اما در مقابل صحبت يكي از نماينده هاي مجلس كه گفته بود موافق كودك همسري است چون مادربزرگش در 9 سالگي ازدواج كرده بايد بگويم مادربزرگ ايشان 100 سال پيش ازدواج كرده اند. ما بحث مان اين است كه زمان و مكان تاثير دارد. تمام مشكلاتي كه داريم به خاطر همين ندانستن ها است. اگر بعضي از قوانين مشكل نداشت كه امروز اين همه مشكل نداشتيم. به شدت مشكل تدبير داريم و بايد در اين باره حرف بزنيم، راهكار بينديشيم تا مشكلات يك به يك برطرف شود. متاسفانه ارتباط دولتمردان ما با رسانه كم است و اي كاش اين مصاحبه صدا و سيما هم درباره اين مسائل مهم شفاف سازي كند و صداي مردم را بشنود.
منبع: ايرنا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۶:۲۶:۲۵ توسط:123 موضوع:

ماجراي «تعطيلي مدارس در روز يكشنبه 21 بهمن» در فضاي مجازي

آفتاب‌‌نيوز :

از صبح امروز موج گسترده‌اي از اخبار در كانال‌هاي مختلف پيام‌رسان‌ها درباره تعطيلي مدارس در روز يكشنبه 21 بهمن ماه منتشر شده است.
برخي افراد با ايجاد خبري دروغين به دنبال وادار كردن وزارت آموزش و پرورش به تعطيلي روز يكشنبه 21 بهمن مدارس هستند.
اميرعلي نعمت‌الهي قائم مقام وزير و رئيس مركز امور هماهنگي، ارتباطات و حوزه وزارتي آموزش‌ و پرورش در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس در خصوص برخي اخبار در فضاي مجازي مبني بر تعطيلي روز يكشنبه ۲۱ بهمن كه بين دو روز تعطيل شنبه (شهادت حضرت فاطمه الزهرا«س») و دوشنبه ۲۲ بهمن قرار دارد، اظهار كرد: وزارت آموزش و پرورش تابع تصميمات دولت است و دولت هم براي تعطيلي روز يكشنبه تصميمي را اتخاذ نكرده است. 
وي ادامه داد: آموزش و پرورش تاكنون تصميمي براي تعطيلي روز يكشنبه ۲۱ بهمن مدارس نگرفته است و بر اين اساس، مدارس كشور در اين روز داير خواهد بود. 
نعمت‌الهي تصريح كرد: در صورتي كه تصميم جديدي گرفته شود، از طريق پورتال رسمي وزارت آموزش و پرورش و رسانه‌هاي رسمي به اطلاع عموم مردم خواهد رسيد. 
آموزش و پرورش: دانش آموزان يكشنبه تعطيل نيستند
امير علي نعمت الهي همپنين در مصاحبه با خبرگزاري صدا و سيما گفت هيچ تصميمي درباره تعطيلي مدارس در روز 21 بهمن اتخاذ نشده و مدارس همانند روزهاي عادي در ساعات مقرر داير خواهند بود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۶:۲۳:۰۶ توسط:123 موضوع:

سلامت قلب خود را با اين توالت فرنگي بسنجيد+عكس

آفتاب‌‌نيوز :

به نقل از مدگجت، بررسي وضعيت سلامت قلب يك نفر همواره به ابزارهايي نيازمند بوده است كه قلب بيمار را زير نظر بگيرند.
اين ابزارها به بدن بيمار متصل مي‌شوند و اطلاعات حاصل از آن‌ها با متخصص مربوط به اشتراك گذاشته مي‌شود.
اين در حالي است كه امروزه بسياري از دستگاه‌ها از قبيل دستگاه فشار خون در بيشتر خانه‌ها وجود دارد ولي برخي مواقع اصول استفاده از آن‌ها توسط بيماران رعايت نمي‌شود.
در اين راستا يك تيم تحقيقاتي از مؤسسه فناوري "راچستر"( Rochester) آمريكا يك توالت فرنگي ساخته است كه مي‌تواند پارامترهاي مهم قلبي عروقي افراد را اندازه‌گيري كند.
سلامت قلب خود را با اين توالت فرنگي بسنجيد
چون هر انساني نيازمند استفاده از سرويس بهداشتي است بنابراين داشتن اين توالت در خانه هركسي مي‌تواند به صاحب آن اين اطمينان را دهد كه وضعيت قلبي وي به طور منظم بررسي مي‌شود.
اين توالت فرنگي جديد فشار سيستول و دياستول ، ميزان سكته قلبي،اكسيژن خون، ضربان قلب، تغييرات ضربان قلب و طول موج QRS قلب را اندازه‌گيري مي‌كند.
محققان پروژه پيش از اين توالت فرنگي ساخت خود را آزمايش كردند و نتايج آن را با دستگاه‌هاي موجود مقايسه كرده و اظهار كردند كه اندازه‌گيري‌هايي كه توسط اين توالت فرنگي انجام شده است، دور از استاندارد نيست.
سلامت قلب خود را با اين توالت فرنگي بسنجيد
ايسنا 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۶:۲۲:۱۱ توسط:123 موضوع:

چشم هاي خشك سيستان تر شد

زاهدان- ايرنا- رئيس اداره حفاظت محيط زيست زابل در شمال سيستان وبلوچستان گفت: در پي سرازير شدن آب از سمت افغانستان به ايران و رسيدن آن به هامون صابوري(تالاب بين المللي هامون) چشم هاي خشك سيستان تر شد.

به گزارش ايرنا از روابط عمومي اداره كل حفاظت محيط زيست سيستان و بلوچستان، مهدي سراواني اول روز شنبه اظهار داشت: در پي سرازير شدن آب از سمت افغانستان به ايران و رسيدن آن به هامون صابوري به منظور بررسي معضلات و مشكلات تالاب بين المللي بازديدي از ورودي آب به تالاب، نحوه مديريت آن و استفاده بهينه از آب انجام شد.
وي گفت: در خصوص مديريت آب تالاب به مشاركت همه اقشار مردم نيازمنديم.
رئيس اداره حفاظت محيط زيست زابل نقش تالاب بين المللي هامون در مهار سيلاب ها، مقابله با كانون ريزگردها و نقش پرندگان تالابي در مبارزه بيولوژيك با آفات كشاورزي را بسيار پر اهميت دانست و افزود: كاركردهاي مختلف تالاب و نقش و اهميت آن در زندگي مردم منطقه بر كسي پوشيده نيست و بدون مشاركت جوامع محلي و مردم، حفظ تالاب امكانپذير نخواهد بود.
وي بيان كرد: آنچه باعث برهم خوردن توازن منابع آبي و تغييرات اقليمي شده بهره وري بيش از ظرفيت طبيعت توسط انسان هاست. 
سراواني اول گفت: سياست هاي نادرست كشاورزي بيشترين آسيب را به محيط زيست وارد كرده است.
به گزارش ايرنا سيلاب حاصل از بارندگي ها در كشور افغانستان بامداد امروز/ شنبه/ وارد منطقه سيستان شده است.
منطقه سيستان با پنج شهرستان زابل، زهك، هيرمند، هامون و نيمروز در شمال سيستان و بلوچستان واقع شده و با ولايت نيمروز افغانستان هم مرز است.
رودخانه هيرمند از كوههاي بابايغما از رشته كوههاي هندوكش سرچشمه گرفته و پس از طي بيش از هزار كيلومتر وارد مرز ايران در سيستان مي شود.
آب اين رودخانه از 19 سال پيش تاكنون به سبب قهر طبيعت و برخي عوامل ديگر قطع شده بود و تنها در زمستان برخي سالها سيلاب هاي جزئي ناشي از بارندگي ها به صورت دشتمال از داخل افغانستان وارد سيستان مي شد كه مدت زمان جريان آب بسيار كوتاه بود و به تالاب بين المللي هامون نمي رسيد.
سيلاب رودخانه هيرمند خارج از كنترل كشور همسايه است و به عنوان حق آبه سيستان محسوب نمي شود.
تالاب بين المللي هامون يكي از تالاب هاي مهم دنيا و بزرگترين درياچه آب شيرين در سراسر فلات ايران محسوب مي شود كه با مساحتي حدود پنج هزار و 700 كيلومتر مربع و دامنه عمقي 1 تا 5 متر در زمان پرآبي در منطقه سيستان واقع در ناحيه كويري و بياباني شرق كشور قرار دارد.
اين تالاب از سه بخش به نام هاي هامون پوزك در شمال شرقي، هامون صابوري در شمال و هامون هيرمند در غرب و جنوب غربي سيستان تشكيل شده است. بخش وسيعي از هامون پوزك و قسمت عمده هامون صابري در خاك افغانستان و بقيه هامون ها در خاك ايران قرار دارد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۶:۲۰:۱۶ توسط:123 موضوع:

هيچ‌ كس دليل گراني‌ها را نمي‌داند

با اينكه چند وقتي است، قيمت ارز در كشور به ثبات نسبي رسيده، همچنان قيمت اجناس در بازار رو به فزوني است، به گونه اي كه گراني‌هاي پي‌درپي در روزهاي آخر سال، شيريني نوروز را در كام مردم تلخ كرده و جالب‌تر اينكه كسي پاسخگوي اين وضعيت نيست.

به گزارش «تابناك»؛ نكته عجيب ديگر آنكه حتي كسي نمي‌داند مشكل موجود از چيست و چه عاملي باعث شده، گراني‌ها در كشور زياد شود و مشخص نيست، متولي اين وضعيت كدام نهاد يا كدام بخش از حاكميت است!

احمد مازني، رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با تابناك در اين باره مي گويد: من مدتي درباره وضعيت اقتصادي پيش ‌آمده در كشور سكوت كردم، تا درباره اينكه عوامل مختلف چقدر در اين اوضاع دخيل هستند، به نتيجه واحدي برسم. ديدگاه هاي مختلفي درباره اين نابساماني‌ها وجود دارد؛ يك نظريه اين كه مداخلات خارجي مؤثرترين عامل است و نظر ديگر آنكه اين موضوع ربطي به دخالت خارجي ندارد و يا ميزان آن خيلي زياد نيست و اين دولت است كه كوتاهي مي‌كند؛ براي مثال، برخي بر اين باورند كه سوءمديريت‌ها باعث شده تا مديريت از دست دولت خارج شود. برخي هم اعتقاد دارند، خود دولت اين كار را انجام مي‌دهد و تعمدي بازار را رها كرده و مي خواهد تا نقدينگي را در بازار جمع كند.

اين نماينده افزود: اما برخي ديگر هم اين موضوع را به روش ديگري بيان مي كنند و اعتقاد دارند، دولت يازدهم روحاني، پاي خود را روي فنر ارز گذشته و پس از انتخابات پاي خود را از روي فنر برداشته و اكنون بازار، قيمت‌هاي واقعي خود را نمايش داده است. جمعي ديگر نيز اعتقاد دارند كه اساس همه تقصيرات به گردن دولت سابق است؛ يعني دولت احمدي نژاد باعث اين اوضاع شده و اين وضعيت آثار همان دولت هاي نهم و دهم است و به اين زودي ها بهبودي نمي يابد.

وي ادامه داد: برخي اقتصاددان‌ها نيز بر اين باورند، اقتصاد كشور زمينه‌اي مشكل دارد و چون اقتصاد ما متكي بر نفت است اين وضعيت ادامه خواهد داشت و مربوط به چهل سال اخير نيست و قبل از آن نيز بوده؛ مانند بدني كه ضعيف بوده و يك ويروس كوچك وارد آن شده و آن را از كار انداخته است. خروج ترامپ از برجام نيز مانند شوكي بود كه به اين بدن بيمار وارد شده و كشور ما را تحت تأثير قرار داده است و عملكردهاي ديگر نيز در كنار اين باعث تشديد اوضاع كشور شده و اكنون به اين مرحله رسيده‌ايم.

اين نماينده مجلس در ادامه يادآور شد: ‌به رئيس جمهور به عنوان رئيس شوراي عالي هماهنگي اقتصادي نامه نوشتيم و از وي خواستيم تا ميزان عوامل مختلف در وضعيت اقتصادي را مشخص كند، چون تا زماني كه مشخص نشود ما از كجا ضربه مي‌خوريم، نمي‌توانيم از خودمان دفاع كنيم. ما هنگامي كه در يك فضاي تاريك هستيم كه مشخص نيست از كدام طرف مورد حمله هستيم و از جناح‌هاي مختلف چقدر خسارت مي‌بينيم، نمي‌توانيم اوضاع را كنترل كنيم؛ اما اگر دولت مشخص كند كه دليل اين وضعيت چه بوده، من به عنوان نماينده مجلس مي‌توانم بهتر تصميم بگيرم و مي‌دانم كه چگونه بايد با آن برخورد شود.
ما نامه را فرستاديم؛ اما تنها واكنش اين بود كه واعظي اين نامه را به جهانگيري ارجاع داده است و مشخص نشد كه سرنوشت نامه چه شد و اساسا معلوم نيست، اراده‌اي براي مشخص شدن عوامل اين وضعيت وجود دارد! ما دنبال تقصير و مقصر نيستيم و نمي‌خواهيم يقه كسي را بگيريم، بلكه مي‌خواهيم بدانيم مشكل كجاست.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۶:۱۹:۳۳ توسط:123 موضوع:

آخرين وضعيت تعطيلي مدارس در ۲۱ بهمن

آخرين وضعيت تعطيلي مدارس در ۲۱ بهمن

فارس نوشت: قائم مقام وزير آموزش و پرورش با تأكيد بر اينكه مدارس كشور فردا داير است، گفت: در مناطقي كه با بارش برف و يخبندان مواجه هستند، مديران آموزش و پرورش درباره وضعيت مدارس تصميم‌گيري مي‌كنند.

اميرعلي نعمت‌الهي قائم مقام وزير و رئيس مركز امور هماهنگي، ارتباطات و حوزه وزارتي آموزش‌ و پرورش درباره وضعيت داير يا تعطيل بودن مدارس در روز آينده گفت: مدارس كشور فردا داير است و آموزش و پرورش تصميمي بر تعطيلي ندارد.

او در خصوص وضعيت مدارسي كه با بارش شديد برف و يخبندان در منطقه مواجه هستند، گفت: در رابطه با بحث نزولات آسماني و سردي هوا تعطيلي مدارس تابع تصميم‌گيري مسؤولان محلي و منطقه‌اي و مديران آموزش و پرورش در سراسر كشور است و به صورت كلي ما در ستاد نمي‌توانيم اظهارنظر كنيم.

نعمت‌الهي اضافه كرد: در صورتي كه در منطقه‌اي به دليل بارش برف و يخبندان مدارس تعطيل شوند از طريق سايت‌هاي آموزش و پرورش در سراسر كشور، خبرگزاري‌ها رسمي، سايت آموزش و پرورش كشور و سينا تي‌وي اطلاع رساني خواهد شد. 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۶:۱۷:۳۱ توسط:123 موضوع:

قديمي‌ترين ايرلاين غيرنظامي ايران به مزايده گذاشته شد

قديمي‌ترين ايرلاين غيرنظامي ايران به مزايده گذاشته شد

شركت هواپيمايي كارون كه از آن به عنوان قديمي‌ترين ايرلاين غيرنظامي ايران نام برده مي‌شود، قرار است از طريق مزايده واگذار شود.

به گزارش خبرنگار مهر، براساس دو نوبت آگهي مزايده اي كه طي روزهاي گذشته در يكي از روزنامه ها منتشر شده، يكي از شركت هاي زيرمجموعه هاي صندوق بازنشستگي صنعت نفت كه در حال حاضر مالكيت شركت هواپيمايي كارون را در اختيار دارد، قصد دارد ۱۰۰ درصد سهام آن را واگذار كند.  

براساس اطلاعات مندرج در آگهي مزايده، مهلت دريافت اسناد مزايده از تاريخ دوشنبه ۱۵ بهمن ماه تا دوشنبه ۲۹بهمن ماه جاري است و پيشنهادات بايد تا ساعت ۱۶ روز سه شنبه ۳۰ بهمن ماه ارائه گردد.

پاكات پيشنهاد قرار است چهارشنبه يكم اسفندماه گشوده شود.

شركت هواپيمايي كارون به عنوان اولين ايرلاين غيرنظامي صنعت هوايي كشور،  ابتدا با هدف پشتيباني از عمليات اكتشاف،  استخراج و توسعة عملياتي در مناطق نفت خيز جنوب فعاليت خود را در سال ۱۳۰۵ با نام «شركت خدمات هوايي» آغاز كرد، سپس از واحدي تحت مديريت مناطق نفت خيز به صورت شركتي مستقل ارتقاء يافت و به عنوان «شركت حمل و نقل هوايي ايران – نفت»، زير مجموعة شركت ملي نفت ايران  قرار گرفت.

در سال ۱۳۷۹ سهام شركت به صندوق بازنشستگي كاركنان صنعت نفت واگذار و به «شركت هواپيمايي نفت ايران» تغيير نام داد، نهايتاً اين شركت درسال ۱۳۹۵ باهدف توسعة ناوگان و معرفي خود به عموم و ارائه خدمات مطلوب تر به تمامي آحاد جامعه نام خود را به  «شركت هواپيمايي كارون» تغيير داد.

ناوگان اين ايرلاين را ۴ فروند فوكر ۱۰۰ به ظرفيت هر كدام ۱۰۰ نفر، ۴ فروند فوكر ۵۰ هر كدام به ظرفيت ۵۰ نفر و يك فروند بوئينگ ۷۳۷ به ظرفيت ۱۴۵ نفر تشكيل مي دهند.

به گفته نورالله رضايي نياركي، مديرعامل كارون ، اين ايرلاين خصولتي-دولتي است. 

بايد اميدوار بود اين واگذاري به سرنوشت برخي واگذاري هاي حاشيه ساز سالهاي گذشته دچار نشود و خريداري صاحب صلاحيت سكان آن را بدست بگيرد. 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۶:۱۴:۰۶ توسط:123 موضوع:

عامل تخليه غيرمجاز نخاله در زاهدان به دادگاه معرفي شد

عامل تخليه غيرمجاز نخاله در زاهدان به دادگاه معرفي شد

زاهدان- مديركل حفاظت محيط زيست سيستان و بلوچستان گفت: عامل تخليه غيرمجاز نخاله در زاهدان به دادگاه معرفي شد.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از روابط عمومي اداره كل حفاظت محيط زيست سيستان و بلوچستان، وحيد پورمردان اظهار داشت: ماموران يگان اين اداره حين گشت و كنترل و پايش حومه زاهدان، متوجه تخليه غير مجاز نخاله ساختماني در محدوده شهر و در ناحيه حاشيه شهرك صنعتي شدند.

وي گفت: طبق بررسي هاي به عمل آمده و مدارك و مستندات مكشوفه از محل دپوي نخاله هاي تخليه شده مشخص شد كه نخاله هاي ساختماني موجود راننده و خودروي متخلف متعلق به يكي از ارگان هاي دولتي زاهدان است.

مديركل حفاظت محيط زيست سيستان و بلوچستان افزود: فرد متخلف كه به صورت غير مجاز نخاله هاي ساختماني را در محل مذكور تخليه و موجبات آلودگي محيط زيست را فراهم آورده بود از طرف اين اداره جهت صدور حكم قضايي به دادگاه معرفي شده است.

وي بيان كرد: اشخاص متخلف در اين زمينه به حكم مراجع قضايي به جزاي نقدي محكوم و خودروهاي تخليه كننده نخاله بويژه در اماكن غيرمجاز، علاوه بر اعمال حداكثر مجازات هاي مذكور، بر اساس قوانين حفاظت و بهسازي محيط زيست و قانون مجازات اسلامي تحت پيگرد حقوقي و قضايي قرار خواهند گرفت.

پورمردان گفت: در همين راستا يك دستگاه كاميون ۱۰ تني از متخلف توقيف شد.

وي افزود: اداره كل حفاظت محيط زيست سيستان و بلوچستان به صورت جدي و مستمر پيگير موضوع نخاله هاي ساختماني و پسماندهاي اطراف شهرستان هاي استان بويژه زاهدان است و از دستگاه هاي متولي مانند شهرداري ها، دهياري ها و مديريت پسماند نيز درخواست داريم در اين رابطه به اداره كل حفاظت محيط زيست سيستان و بلوچستان كمك كنند، چون مبادي ورودي هر شهر مانند ويترين گوياي تلاش و تعهد مسئولان ذيربط است.

مديركل حفاظت محيط زيست سيستان و بلوچستان اظهار داشت: از مردم نيز درخواست داريم در اين پويش و اقدام ما را ياري دهند و در صورت مشاهده موارد تخليه زباله و يا نخاله هاي ساختماني مراتب را از طريق شماره تماس(۳ - 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۶:۱۳:۳۰ توسط:123 موضوع:

منابع عراقي از تحركات خطرناك داعش در استان ديالي عراق خبر دادند.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از النهرين، منابع وابسته به شوراي ناحيه ابي صيدا در استان ديالي عراق امروز شنبه  از تحركات داعش ضد ساكنان اين منطقه خبر دادند.

عواد الربيعي رئيس كميته امينتي در شوراي ناحيه ابي صيدا عراق گفت: داعش بر اساس اطلاعات دريافتي ما مانع از ورود كشاورزان به باغات و بوستانهايشان در روستاي المخيسه در شرق ناحيه ابي صيدا در ۳۰ كيلومتري شمال شرقي بعقوبه مي شود.

وي افزود: داعش به سبب همكاري ساكنان اين منطقه با نيروهاي امنيتي عراقي و گزارش دادن تحركات تكفيري هها در بوستانها به دنبال فشار اقتصادي بر آنهاست و چند روز قبل نيز يك كودك را داعش كشته است.

الربيعي از فرماندهان نيروهاي امنيتي عراق خواست كه سريعا براي پايان دادن به خطر تكفيري ها اقدامي انجام دهند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۶:۱۲:۵۴ توسط:123 موضوع: