مركز خريد فروش قيمت پودر پياز و سير ادويه مركز خريد فروش قيمت پودر پياز و سير ادويه .

مركز خريد فروش قيمت پودر پياز و سير ادويه

هيچ‌ كس دليل گراني‌ها را نمي‌داند

با اينكه چند وقتي است، قيمت ارز در كشور به ثبات نسبي رسيده، همچنان قيمت اجناس در بازار رو به فزوني است، به گونه اي كه گراني‌هاي پي‌درپي در روزهاي آخر سال، شيريني نوروز را در كام مردم تلخ كرده و جالب‌تر اينكه كسي پاسخگوي اين وضعيت نيست.

به گزارش «تابناك»؛ نكته عجيب ديگر آنكه حتي كسي نمي‌داند مشكل موجود از چيست و چه عاملي باعث شده، گراني‌ها در كشور زياد شود و مشخص نيست، متولي اين وضعيت كدام نهاد يا كدام بخش از حاكميت است!

احمد مازني، رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با تابناك در اين باره مي گويد: من مدتي درباره وضعيت اقتصادي پيش ‌آمده در كشور سكوت كردم، تا درباره اينكه عوامل مختلف چقدر در اين اوضاع دخيل هستند، به نتيجه واحدي برسم. ديدگاه هاي مختلفي درباره اين نابساماني‌ها وجود دارد؛ يك نظريه اين كه مداخلات خارجي مؤثرترين عامل است و نظر ديگر آنكه اين موضوع ربطي به دخالت خارجي ندارد و يا ميزان آن خيلي زياد نيست و اين دولت است كه كوتاهي مي‌كند؛ براي مثال، برخي بر اين باورند كه سوءمديريت‌ها باعث شده تا مديريت از دست دولت خارج شود. برخي هم اعتقاد دارند، خود دولت اين كار را انجام مي‌دهد و تعمدي بازار را رها كرده و مي خواهد تا نقدينگي را در بازار جمع كند.

اين نماينده افزود: اما برخي ديگر هم اين موضوع را به روش ديگري بيان مي كنند و اعتقاد دارند، دولت يازدهم روحاني، پاي خود را روي فنر ارز گذشته و پس از انتخابات پاي خود را از روي فنر برداشته و اكنون بازار، قيمت‌هاي واقعي خود را نمايش داده است. جمعي ديگر نيز اعتقاد دارند كه اساس همه تقصيرات به گردن دولت سابق است؛ يعني دولت احمدي نژاد باعث اين اوضاع شده و اين وضعيت آثار همان دولت هاي نهم و دهم است و به اين زودي ها بهبودي نمي يابد.

وي ادامه داد: برخي اقتصاددان‌ها نيز بر اين باورند، اقتصاد كشور زمينه‌اي مشكل دارد و چون اقتصاد ما متكي بر نفت است اين وضعيت ادامه خواهد داشت و مربوط به چهل سال اخير نيست و قبل از آن نيز بوده؛ مانند بدني كه ضعيف بوده و يك ويروس كوچك وارد آن شده و آن را از كار انداخته است. خروج ترامپ از برجام نيز مانند شوكي بود كه به اين بدن بيمار وارد شده و كشور ما را تحت تأثير قرار داده است و عملكردهاي ديگر نيز در كنار اين باعث تشديد اوضاع كشور شده و اكنون به اين مرحله رسيده‌ايم.

اين نماينده مجلس در ادامه يادآور شد: ‌به رئيس جمهور به عنوان رئيس شوراي عالي هماهنگي اقتصادي نامه نوشتيم و از وي خواستيم تا ميزان عوامل مختلف در وضعيت اقتصادي را مشخص كند، چون تا زماني كه مشخص نشود ما از كجا ضربه مي‌خوريم، نمي‌توانيم از خودمان دفاع كنيم. ما هنگامي كه در يك فضاي تاريك هستيم كه مشخص نيست از كدام طرف مورد حمله هستيم و از جناح‌هاي مختلف چقدر خسارت مي‌بينيم، نمي‌توانيم اوضاع را كنترل كنيم؛ اما اگر دولت مشخص كند كه دليل اين وضعيت چه بوده، من به عنوان نماينده مجلس مي‌توانم بهتر تصميم بگيرم و مي‌دانم كه چگونه بايد با آن برخورد شود.
ما نامه را فرستاديم؛ اما تنها واكنش اين بود كه واعظي اين نامه را به جهانگيري ارجاع داده است و مشخص نشد كه سرنوشت نامه چه شد و اساسا معلوم نيست، اراده‌اي براي مشخص شدن عوامل اين وضعيت وجود دارد! ما دنبال تقصير و مقصر نيستيم و نمي‌خواهيم يقه كسي را بگيريم، بلكه مي‌خواهيم بدانيم مشكل كجاست.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۶:۱۹:۳۳ توسط:123 موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :