مركز خريد فروش قيمت پودر پياز و سير ادويه مركز خريد فروش قيمت پودر پياز و سير ادويه .

مركز خريد فروش قيمت پودر پياز و سير ادويه

سخنگوي سپاه: بعد از دفاع مقدس صحنه‌هايي مانند صف گوشت را نديده بوديم/نوبخت: مردم مانند ‌زمان جنگ ديگر تحمل نمي‌كنند/طلب كارلوس كي‌روش از فدراسيون چقدر است؟

رصد‌خانه «تابناك»، خبر‌هايي براي مخاطبان آماده مي‌كند كه غيررسمي هستند يا اينكه كمتر از اهميت خود، مورد توجه قرار مي‌گيرند. تيتر‌هايي مانند؛وزير اطلاعات: گراني‌ها كار دولت نيست/توضيحات آيت الله نوري همداني درباره علت سلامتي و نشاط كامل خود/قيمت خانه در تهران طي ۱۱ سال نزديك به ۱۰ برابر شده است و ... رصد‌خانه امروز تابناك را تشكيل مي‌دهند.
كد خبر:۸۷۶۶۷۵
تاريخ انتشار:۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۸07 February 2019
تحولات در گذر است و خبر هيچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هايي رسمي و گاه غير رسمي؛ خبر‌هايي كه مورد توجه قرار مي‌گيرد يا ممكن است همه به راحتي از كنار آن بگذرند. رسانه‌هاي خبري هر يك به فراخور وابستگي جناحي خود، خبر‌هايي را برجسته مي‌كنند و در مواردي هم از كنار آن مي‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعيت داشته باشد، وابستگي جناحي نبايد در كمرنگ و پر رنگ منتقل كردن آن تأثيري داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناك»؛ جايي است كه خبر‌هايي گاه غيررسمي و گاه اخباري كه مورد توجه قرار نمي‌گيرد، براي مخاطبان آماده مي‌كند؛ خبر‌هايي كه گاه به ملاحظه جناح‌هاي سياسي مورد توجه قرار نمي‌گيرند و گاه به دليل كم توجهي رسانه‌ها به حاشيه مي‌روند، ولي همين خبر‌ها، اخباري هستند كه مخاطبان را از پشت پرده جريانات سياسي آگاه مي‌كنند. در رصدخانه، تيتر و خلاصه‌اي از مهم‌ترين اخباري كه اطلاع از آن‌ها ممكن است براي مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختيار مخاطبان قرار مي‌گيرد و اينك رصدخانه تابناك را مي‌بينيد.
 
انفجار سيگار‌الكترونيكي جان جوان ۲۴ ساله را گرفت

جان باختن فردي بيست و چهارساله بر اثر انفجار سيگار الكترونيك كه اغلب رسانه‌هاي جهان به انعكاس آن پرداختند فرصتي دوباره براي طرح مسئله قابل اطمينان و ايمن بودن استفاده از اين ابزار جديد مصرف دخانيات ايجاد كرده است. آخرين مورد از خطرات ناشي از به كارگيري سيگار الكترونيك در آمريكا افتاق افتاد، جايي كه يك جوان آمريكايي بر اثر جراحات ناشي از انفجار اين ابزار جديد مصرف دخانيات جان خود را از دست داد. ويليام اريك بروان، يك برق كار حرفه‌اي كه با خودور عازم يك مغازه فروش سيگار الكترونيك در ايالت تگزاس آمريكا بود، درحال متوقف كردن خودرو در نزديكي فروشگاه ياد شده بر اثر انفجار سيگار الكترونيك از ناحيه سرخ رگ‌هاي سر و گردن مجروح و به بيمارستان منتقل شد. بستري شدن ويليام جوان در بخش فوريت‌هاي پزشكي تنها چند روز به طول انجاميد و وي متاسفانه در نهايت بر اثر ضايعه مغزي ناشي از اين انفجار جان خود را از دست داد. در گزارش تيم پزشكي معالج ويليام آمده است كه وي بر اثر سكته مغزي جان باخته است. در اين گزارش همچنين تصريح شده است كه تكه‌اي فلزي از سيگار الكترونيك منفجر شده از داخل گردن وي بيرون آورده شده است. / يورونيوز

قيمت خانه در تهران طي ۱۱ سال نزديك به ۱۰ برابر شده است

از سال ۱۳۸۶ كه طرح مسكن مهر با هدف كاهش قيمت خانه در كلان‌شهر‌ها آغاز شد، قيمت مسكن در تهران ۸۷۸ درصد معادل ۹و ۷دهم برابر افزايش يافته است. تنها در سال ۸۶ همزمان با شروع اين طرح، ميانگين قيمت هر متر مربع مسكن شهر تهران از يك ميليون و ۲۰ هزار تومان در ابتداي بهار به يك ميليون و ۶۹۹ هزار تومان تا انتهاي زمستان افزايش يافت. در سال ۱۳۹۲ در پايان دولت محمود احمدي‌نژاد نيز قيمت خانه در تهران به متري ۳ ميليون و ۹۵۰ هزار تومان رسيد. هم‌اكنون نيز تا دي‌ماه ۱۳۹۷ ميانگين قيمت مسكن در تهران متري ۹ ميليون و ۸۰۰ هزار تومان شده كه رشد ۹۱ درصدي نسبت به دي‌ماه ۱۳۹۶ و رشد ۸۷۸ درصدي نسبت به بهار ۱۳۸۶ را نشان مي‌دهد. تعداد مستأجران نيز در كل كشور از ۲۶ درصد در سال ۱۳۹۰ به ۳۱ درصد در سال ۱۳۹۵ رسيده است. / ايسنا

آمريكا معافيت تحريم‌هاي نفتي ايران را تمديد نمي‌كند

برايان هوك مسئول گروه ويژه اقدام ايران در وزارت امور خارجه آمريكا در مصاحبه با شبكه ان‌اچ‌كي ژاپن گفته است دولت آمريكا ديگر برنامه‌اي براي تمديد معافيت از تحريم‌هاي ايران ندارد. وي همچنين از خريداران نفت ايران خواست كه از اين كشور نفت خريداري نكنند. هوك اضافه كرد: چيزي كه ما گفته‌ايم يك استراتژي به‌منظور صفر كردن واردات نفت از ايران در كمترين زمان بوده است. قصد نداريم در آينده معافيت يا استثنا در خصوص رژيم تحريم‌ها قائل شويم چه اين محدوديت‌ها در زمينه نفت باشد يا موضوعي ديگر. مسئول گروه ويژه اقدام ايران در وزارت خارجه آمريكا همچنين گفت: معافيت‌هايي كه آمريكا به كشور‌ها داد به اين دليل بود كه از افزايش سريع قيمت نفت جلوگيري شود و حالا امسال نفت خام در بازار عرضه به‌ميزان كافي وجود دارد.

همه اقتصاد ايران از جمله خودروسازي را آزاد كنيم

سعيد ليلاز تحليلگر اقتصادي گفت: اين حرف كه خودروسازي را تعطيل كنيم بسيار حرف نادرستي است. من به تمام دوستان اقتصاددان و غيراقتصاددان حق مي‌دهم كه وقتي كنه ماجرا را نمي‌دانند چنين داوري داشته باشند. اگر بخواهيم يك ميليون و ۶۰۰ هزار دستگاه كه اين شركت‌ها توليد مي‌كنند را از خارج بياوريم ۲۰ ميليارد دلار هزينه اضافي به اقتصاد ايران وارد مي‌شود. پيشنهاد من به دولت محترم، ملت ايران، اقتصاددانان محترم، سياستمداران و قانون گذاران اين است كه بياييم همه اقتصاد ايران را از جمله صنعت خودروسازي را آزاد كنيم. چرا اين كار را نمي‌كنيم؟ به شما قول مي‌دهم يا در كنار صنعت نفت و يا بعد از آن، خودروسازي ايران امكان پذيرترين و پيشرفته‌ترين بخش اقتصاد خواهد بود. تنها اتفاقي كه مي‌افتد اين است كه مالكيت خودروسازي‌ها عوض مي‌شود.

عيدي كارگران ساعتي و پاره وقت امسال چقدر است؟

براساس ماده واحده قانون مربوط به تعيين عيدي و پاداش سالانه كارگران شاغل در كارگاه‌هاي مشمول قانون كار مصوب سال، كليه كارفرمايان مكلفند به هر يك از كارگران خود به نسبت يك سال كار معادل ۶۰ روز آخرين مزد به عنوان عيدي و پاداش پرداخت كنند كه مبلغ پرداختي به هر يك از كارگران نبايد از معادل ۹۰ روز حداقل مزد روزانه بيشتر باشد. به علاوه مبلغ پرداختي به كارگراني كه كمتر از يك سال در كارگاه كار كردند، بايد به ماخذ ۶۰ روز مزد و به نسبت ايام كاركرد در سال محاسبه و حداقل دو برابر و حداكثر سه برابر مصوبه دستمزد شوراي عالي كار؛ مبناي تعيين عيدي پايان سال مشمولان قانون كار است. /ميزان

طلب كارلوس كي‌روش از فدراسيون چقدر است؟

كارلوس كي روش به احتمال فراوان امروز قراردادش را با فدراسيون فوتبال كلمبيا امضا مي‌كند، اما به دنبال طلبش از فدراسيون فوتبال ايران هم خواهد بود. خبر‌هاي رسيده حكايت از آن دارد كه ايران رقمي نزديك به ۱.۲ ميليون دلار به اين مربي بدهكار است كه با دلار ۱۲ هزار توماني مبلغ سر به فلك مي‌كشد. فدراسيون ۹۰۰ هزار دلار از قرارداد اين مربي را پرداخت نكرده و ۳۰۰ هزار دلار هم پاداش‌هايي است كه هنوز به او پرداخت نشده است. فدراسيون به احتمال زياد از طريق منابع مالي خود در فيفا پول كي روش را پرداخت مي‌كند. / خبرآنلاين
 
توضيحات آيت الله نوري همداني درباره علت سلامتي و نشاط كامل خود

آيت‌الله نوري همداني با تاكيد بر نسبت سلامت عقل و بدن انسان، ادامه داد: علم طب مربوط به انسان است و اگر تن آدمي سالم نباشد عقل هم سالم نخواهد بود چنانكه در حديثي از امام صادق (ع) آمده‌است، در هر منطقه‌ي مسكوني بايد سه عامل وجود داشته باشد؛ فقيه عالم، طبيب با بصيرت و حاكمي خيرخواه. آيت‌الله نوري همداني ضمن تاكيد بر اهميت طرح پيشگيري از بيماري، تصريح كرد: طرح پيشگيري بايد در كل مملكت به صورت عمومي رواج پيدا كند؛ كسي كه بيمار مي‌شود نبايد هم غصه بيماري و هم غصه هزينه داشته باشد. وي افزود: يكي از مشكلات مردم و جامعه‌ي ما مساله كم تحركي است، بنده خود سعي كردم ورزش را ترك نكنم و به همين دليل در اين سن، سلامت و نشاط كامل دارم و اين در نتيجه تحرك مداوم است.

وزير اطلاعات: گراني‌ها كار دولت نيست

محمود علوي وزير اطلاعات همچنين گفت: دولتمردان شبانه روز در حال تلاش هستند كه از يك سو امنيت كشور را تامين كنند و از سوي ديگر مشكلات مردم را مرتفع كنند. وي با بيان اينكه گراني ها كار دولت نيست تصريح كرد: دولت تا پنج سال توانست قيمت ها را ثابت نگه دارد اما توطئه و فشارهاي دشمن و بي محبتي عده اي در داخل كشور ، باعث اين گراني ها شده است. علوي در ادامه اظهار داشت: خوزستان حق بزرگي بر كشور دارد و خدمتي كه سزاوار اين استان بوده هنوز به مردم ارايه نشده است، البته مسئولان در تلاش براي تحقق آن هستند و در جلسات دولت هميشه اين مساله را متذكر مي شويم.

نوبخت: مردم مانند ‌زمان جنگ ديگر تحمل نمي‌كنند

معاون رئيس‌جمهور با اشاره به روحيه مردم در زمان جنگ هشت‌ ساله گفت: در آن زمان براي سوءاستفاده نكردن دشمن عجز و لابه نمي‌كرديم، اما الان كه در شرايط سخت جنگ اقتصادي نابرابر هستيم كه متاسفانه آن نوع تحمل كردن كم‌رنگ شده است. محمدباقر نوبخت امروز در آيين افتتاح سد لاستيكي پهلوان‌بست به‌عنوان بزرگترين سد لاستيكي كشور در شهرستان لنگرود اظهار داشت: استاندار گيلان با پيروي از مكتب اهل بيت(ع) و با تلاش بي‌وقفه در پي حل مشكلات استان و مردم گيلان است. معاون رئيس‌جمهور با اشاره به دو صفت اهل‌بيت(ع) تصريح كرد: طبق قرآن اگر كسي به آن‌ها بدي مي‌كرد در پاسخ، سلام و ادب مي‌گفتند و اگر كسي به آن‌ها احسان مي‌كرد، آن‌ها نيز به او نيكي مي‌كردند. نوبخت با اشاره به روحيه مردم در زمان جنگ هشت‌ساله افزود: در آن زمان براي سوءاستفاده نكردن دشمن عجز و لابه نمي‌كرديم اما الان كه در شرايط سخت جنگ اقتصادي نابرابر هستيم، متاسفانه آن نوع تحمل كردن كم‌رنگ شده است.

احسان كرمي ممنوع‌التصوير شد

احسان كرمي خواننده، مجري و بازيگر تئاتر كه اين روزها به‌عنوان يكي از مجريان نشست‌هاي جشنواره فيلم فجر در سينماي رسانه حضور دارد درباره شايعاتي مبني‌بر ممنوع التصوير شدنش در رسانه ملي گفت: بله من ممنوع‌التصوير شده‌ام و براي اولين بار خودم با حراست صداوسيما تماس گرفتم تا صحت و سقم اين مساله را پيگير شوم كه به من اطلاع دادند كه در تلويزيون ممنوع‌التصوير هستم. كرمي ادامه داد: متاسفانه طبق بخشنامه اي كه ابلاغ شده تمام آثار موسيقايي من نيز غيرقابل پخش از تلويزيون‌ اعلام شده است.

خنثي سازي چند عمليات تروريستي در آستانه دهه فجر

وزير اطلاعات از شناسايي و دستگيري تعدادي از اعضاي گروه هاي تروريستي كه قصد خرابكاري در دهه فجر را داشتند، خبر داد. سيد محمود علوي پنجشنبه در حاشيه ديدار با عشاير و شيوخ عرب شوش در مصلاي اين شهر، در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: تا كنون تيم هاي بسياري كه تلاش هاي زيادي براي به چالش كشيدن امنيت كشور به ويژه در آستانه دهه فجر داشتند، شناسايي و اعضاي آنها دستگير شده اند. وي افزود: اين افراد با تلاش هاي سربازان گمنان امام زمان و با همراهي همه نيروهاي موثر بر امنيت كشور از جمله سپاه، ارتش، نيروي انتظامي، قوه قضائيه و مديريت سياسي كشور، استانداري ها و فرمانداري ها، دستگير شده اند و اكنون امنيت بي بديلي در كشور حكمفرماست. علوي تعداد تيم هاي دستگير شده و مكان شناسايي آنها را ذكر نكرد.

سخنگوي سپاه: بعد از دفاع مقدس صحنه‌هايي مانند صف گوشت را نديده بوديم

سردار شريف با ابراز تأسف از ايجاد صف گوشت در كشور ابراز داشت: ما بعد از دفاع مقدس چنين صحنه‌هايي را به ياد نداريم كه همه به همه دست دادند و در چهل سالگي انقلاب با بي‌تدبيري در برخي حوزه‌ها اوقات مردم را تلخ كردند ولي مردم ما خيلي بزرگوارتر، فهيم‌تر و آگاه‌تر از آن چيزي است كه دشمن تصور مي‌كند و مطمئن هستيم به بركت خون شهدا به زودي از اين موانع عبور و دشمن بارديگر طعم شكست را جبران ناپذيرتر خواهند چشيد.
 
همسر «سيدامامي» خواستار رفع ممنوع الخروجي شد

«مريم ممبيني» همسر كاووس سيدامامي از متهمان پرونده موسوم به فعالان محيط زيست كه سال گذشته بنابر اعلام مسئولان قضايي در زندان اوين خودكشي كرد، از دادسراي امنيت خواستار رفع ممنوع الخروجي خود شد. ابوذر نصراللهي، وكيل مدافع همسر كاووس سيد امامي روز پنجشنبه در گفت: وگو با خبرنگار قضايي ايرنا با اعلام اين مطلب گفت: به منظور پيگيري وضع ممنوع الخروجي موكلم، چهارشنبه (۱۷ بهمن) به مرجع استعلام كشوري وضعيت ممنوع الخروجي در دادستاني كل كشور كشور مراجعه كرديم كه اعلام كردند دستور ممنوع الخروجي خانم ممبيني، اول دي امسال منقضي شده است، اما چون مرجع صادر كننده و تمديد كننده آن سرپرست دادسراي امنيت است، بايد به صورت مجزا رفع آن را اعلام كند؛ در نتيجه همسر مرحوم سيد امامي هنوز ممنوع الخروج است. اين وكيل دادگستري افزود: در ادامه به صورت حضوري به همراه آقاي درفشان وكيل ديگر همسر سيدامامي به دادسراي امنيت مراجعه و يك نسخه از درخواست رفع ممنوع الخروجي را تحويل دفتر سرپرست دادسرا داديم، اما چون شماره ثبت ندادند براي حفظ سابقه به صورت پستي دو قبضه نيز به صورت پيشتاز تحويل دفتر پست و رسيد دريافت شد.
 
روايت ضرغامي از طبع غيرواقعي فضاي مجازي
 
عضو شوراي عالي فضاي مجازي ادامه داد: دشمنان خيلي تلاش مي‌كنند در بعضي از سايت‌ها حكومت منفور پهلوي و شاه تحقيره شده را با عكس و فيلم به گونه‌اي مقتدر نشان دهند. ضرغامي با اشاره به تصاويري كه در فضاي مجازي منتشر مي‌شود، تصريح كرد: برخي، تصاويري از خاندان پهلوي پخش مي‌كنند كه رژيم طاغوت در منطقه قدرت داشته، اما واقعيت اين است كه سران جهان، محمدرضا پهلوي را عددي حساب نمي‌كردند. وي بيان كرد: امروز را با ۴۰ سال قبل مقايسه كنيد كه چگونه استالين وقت ملاقات به شاه نمي‌داد، اما حالا پوتين رئيس جمهور روسيه براي ملاقات با رهبر ايران از فرودگاه مستقيم به سمت بيت رهبري مي‌رود و قبل از ورود، آداب ملاقات را نيز سؤال مي‌كند.
 
احمد توكلي از اروپا نا اميد شد

احمد توكلي، عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در توئيتر خود نوشت: درباره پذيرش FATF ابهام داشتم اما بيانيه وقيحانه اروپا و شرايط تحقيرآميزش براي تجارت با ايران در اينستكس، نشان داد در مقابل مستكبران، هرچه كوتاه بياييم، طلبكارتر و گستاخ‌تر ميشوند و پاياني هم ندارد. تجربه و منطق ميگويد التماس از متكبر، معيشت را بر مردم تنگ‌تر خواهد كرد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۶:۵۱:۳۸ توسط:123 موضوع:

رصد‌خانه «تابناك»، خبر‌هايي براي مخاطبان

تحولات در گذر است و خبر هيچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هايي رسمي و گاه غير رسمي؛ خبر‌هايي كه مورد توجه قرار مي‌گيرد يا ممكن است همه به راحتي از كنار آن بگذرند. رسانه‌هاي خبري هر يك به فراخور وابستگي جناحي خود، خبر‌هايي را برجسته مي‌كنند و در مواردي هم از كنار آن مي‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعيت داشته باشد، وابستگي جناحي نبايد در كمرنگ و پر رنگ منتقل كردن آن تأثيري داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناك»؛ جايي است كه خبر‌هايي گاه غيررسمي و گاه اخباري كه مورد توجه قرار نمي‌گيرد، براي مخاطبان آماده مي‌كند؛ خبر‌هايي كه گاه به ملاحظه جناح‌هاي سياسي مورد توجه قرار نمي‌گيرند و گاه به دليل كم توجهي رسانه‌ها به حاشيه مي‌روند، ولي همين خبر‌ها، اخباري هستند كه مخاطبان را از پشت پرده جريانات سياسي آگاه مي‌كنند. در رصدخانه، تيتر و خلاصه‌اي از مهم‌ترين اخباري كه اطلاع از آن‌ها ممكن است براي مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختيار مخاطبان قرار مي‌گيرد و اينك رصدخانه تابناك را مي‌بينيد.

رهامي: اعضاي برخي احزاب در يك ميني‌بوس جا مي‌شوند

محسن رهامي فعال سياسي اصلاح‌طلب با اشاره به اين‌كه «اعضاي برخي احزاب در يك ميني‌بوس جا مي‌شوند»، گفت: در حال حاضر فقط دو يا سه حزب در كشور پنج هزار عضو دارند و بنابراين لايحه جامع انتخابات، مسير را براي فعاليت جبهه‌اي تشكل‌هاي سياسي باز مي‌كند.

انتقادات تُند و تيز آيت‌الله يزدي از رئيس جمهور

رئيس شوراي عالي جامعه مدرسين حوزه در واكنش به اظهارنظر‌ها درباره حجاب گفت: كسي كه عليه حجاب حرف مي‌زند، هر كسي مي‌خواهد باشد، بايد مواظب باشد در مورد حجاب چه مي‌گويد، بايد بلد باشد وقتي از اسلام حرف مي‌زند، چه مي‌گويد. ما انقلاب كرديم، تا كسي بي حجاب نباشد، زير گلويش را باز نكند و هرچه دلش خواست عليه اسلام و انقلاب حرف نزند. اگر رئيس جمهور مي‌باشيد، بايد به مردم خدمت كنيد. مشكل مردم را حل كنيد. اگر اسلام را بيان مي‌كنيد، به اندازه علمتان و فهمتان بگويد. نبايد بيش از اين گفت. حجاب از ضروريات دين است و منكرش كافر است.

منزل حسين شريعتمداري كجاي تهران است؟

شريعتمداري در بخش ديگري از سخنانش، استفاده از منابع غربي و رسانه‌هاي ضد انقلاب و امريكايي براي نقد برخي افراد داخل، توضيح داد: وقتي ببينيم كه مستنداتي در داخل وجود دارد و آن خبر‌ها در داخل شاهد مثال دارد، اين اخبار را نقل مي‌كنيم و به آن‌ها استناد مي‌كنيم. وي در پايان گفت وگو و در پاسخ به پرسش مجري برنامه مبني بر اينكه «منزل شما كجاست؟» با مكث گفت: سمت خيابان جمهوري. مجري پرسيد: كجاي جمهوري؟ كه حسين شريعتمداري گفت: سمت استانبول نيست، آن پايين‌هاست! مجري ادامه داد: فقط خواستم بدانم پايين شهر زندگي مي‌كنيد يا بالاي شهر، چون از اتاق فرمان گفتند اين را بپرس! حسين شريعتمداري كه خواست توضيح دهد، گفت: البته اين منزل براي ما نيست؛ من و همسرم آپارتماني داشتيم فروختيم تا با پول آن... مجري حرف‌هاي شريعتمداري را قطع كرد و گفت: نياز به توضيح نيست و وقت برنامه هم تمام شده است كه حسين شريعتمداري گفت: البته ارزش آن پول هم يك سوم شده است!

پاسخ سعيد ليلاز به انتقادات كاربران فضاي مجازي

پاسخ سعيد ليلاز به انتقادات كاربران فضاي مجازي از مصاحبه اخيرش: منظور من از «در نيامدن نفس كسي» اين است كه مردم داوطلبانه خشونت توليد نمي‌كنند/ مردم فهميده اند داشته هايشان و نداشته هايشان چيست. ما چيزي در حوزه اقتصادي نداريم، ولي در امنيت داريم.

رفيق‌دوست عذرخواهي كرد

محسن رفيق‌دوست به دليل ارائه آماري اشتباه از شهداي كربلاي ۴ ضمن عذرخواهي، به بيان توضيحاتي در اين باره پرداخت. محسن رفيق‌دوست وزير سپاه در دوران دفاع مقدس در پي برخي برداشت‌ها از صحبت‌هاي اخيرش درباره عمليات كربلاي ۴ اظهار كرد: در مورد آمار شهداي كربلاي ۴ اشتباهي از طرف بنده رخ داد كه با عرض پوزش اصلاح مي‌كنم؛ ما در سال ۶۵ كه عمليات‌هاي كربلاي ۴ و كربلاي ۵ انجام شد، مجموعاً حدود پنج هزار شهيد داديم، و اگر نه آمار شهداي ما در عمليات كربلاي ۴ كمتر از يك هزار نفر بوده است. انشاءالله خوانندگان اين گفت وگو بنده حقير را ببخشند. رفيق‌دوست در گفت‌وگوي اخير خود با ايسنا درباره تعداد شهداي عمليات كربلاي ۴ گفته بود كه (براي عمليات كربلاي ۴) بيش از ۶۰ هزار نفر نيرو وارد جنگ شدند كه حدود پنج تا شش هزار تن از آن‌ها شهيد و تعداد بيشتري نيز مجروح شدند».

كواكبيان: خبر استعفاي صالحي غيررسمي قابل تأييد است

سه شنبه (۱۶ بهمن ماه) الياس حضرتي نماينده اصلاح‌طلب مجلس در جمع خبرنگاران خبر از استعفاي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي داد، اما به همين بسنده كرد و تمايلي براي توضيحات بيشتر در اين باره نشان نداد. حال كواكبيان ديگر نماينده اصلاح‌طلب مجلس ضمن تأييد تلويحي اين خبر گفت: در اين مورد اخبار غيررسمي زيادي وجود دارد كه البته خبر به طور رسمي اعلام نشده است، اما بر اساس شنيده‌هايي، خبر استعفاي ايشان به صورت غيررسمي قابل تأييد است. نماينده مردم تهران، ري، شميرانات، اسلامشهر و پرديس در مجلس شوراي اسلامي، در بيان علل استعفاي صالحي، ادامه داد: " ايشان گلايه‌اي در مورد انتخاب رئيس ستاد اطلاع‌رساني و تبليغات اقتصادي كشور داشت، چرا كه آقاي رحماني‌فضلي براي اين سمت انتخاب شده است، و اين در حالي است كه وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي معتقد است كه خود مسئوليت ارشاد و اطلاع‌رساني كشور را بر عهده دارد.

انتقاد آيت الله فاضل لنكراني از جشنواره فجر

آيت الله محمد جواد فاضل لنكراني رئيس مركز فقهي ائمه اطهار (ع) گفت: در بحث هنر هنرمندان و اصحاب هنر از حوزه مطالبه گر هستند، اين در حالي است كه جشنواره‌اي را به نام دهه فجر انقلاب مي‌گيرند كه بدترين محرمات در آن انجام مي‌شود و آنگاه مي‌گويند حوزه مقصر است، در حالي كه حوزه خبر ندارد اين جشنواره را چه كساني با چه اهدافي مي‌گيرند و اصلا دخالتي در اجراي آن ندارد؛ رسانه و اصحاب رسانه گاهي كار يك ساله خود را با برگزاري يك جشنواره زير سؤال مي‌برند و يك سال روي حجاب و ارزش‌ها سخن مي‌گويند، اما در جشنواره‌اي همه زحماتشان را بر باد مي‌دهند؛ دهه فجر بايد نشان دهنده شاخص‌هاي نظام و انقلاب باشد.

جعفرزاده: قرار است انقلاب اقتصادي راه بيفتد

غلامعلي جعفرزاده ايمن آبادي، نايب رئيس فراكسيون مستقلين با بيان اينكه اصلاح ساختارها كه رهبري دستور آن را داده اند مي‌تواند انقلاب اقتصادي تعبير شود، گفت: ساختار‌هاي سازماني ما مدت هاست كه پاسخگو نيستند. تشكيلات و رويه‌هاي ما بايد اصلاح شوند. رابطه دولت با نفت بايد مشخص شود و به اصلاحات در روابط بانكي، گمركي و مالي هم نياز داريم. ايمن آبادي در گفت وگو با خبرنگار «انتخاب» درباره اظهارات رئيس مجلس پيرامون دستور رهبري براي اصلاح ساختار كشور ظرف ۴ ماه آينده گفت: اين نياز از قبل نيز احساس مي‌شد و بايد يك حكم حكومتي وارد مي‌شد تا اجرايي شود، زيرا اجماع روي اين نظر، در بين ۳۰۰ نماينده مجلس هم دشوار بود.او با بيان اينكه دولت‌ها يا مجالس ما معمولا وارد ريسك‌هاي بزرگ نمي‌شوند تا در نزد مردم چهره محافظه كارانه‌اي داشته باشند، افزود: در نتيجه اين محافظه كاري، اصلاحات ساختاري و اقتصادي انجام نمي‌شود و هيچ مجلسي به خودش اين جرات و جسارت را نمي‌دهد كه به كار‌هاي بزرگ ورود كند. در نتيجه نياز به اين بود كه يك حكم حكومتي ورود كند كه كار قاطعانه انجام شود.

توضيح مجلس درباره سخنان امروز لاريجاني

مدير روابط عمومي مجلس شوراي اسلامي در توييتي اعلام كرد كه سخنان امروز رئيس مجلس شوراي اسلامي مربوط به اصلاح ساختار نظام بودجه‌ريزي كشور بود. مهدي كيايي در توئيتر خود نوشت: سخنان رئيس مجلس در جلسه امروز شوراي اداري استان قم مربوط به اصلاح ساختار نظام بودجه‌ريزي كشور بود و آن‌چه در رسانه‌ها به اشتباه اصلاحات ساختاري در كشور عنوان شد، دقيق نيست.

پزشكيان: گول پست و مقام را نخوريد

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي عنوان كرد: زماني كه پيامبر همه عربستان را گرفته بود رو به يارانش كرد و گفت: خداوند بيامرزد همه آنهايي را كه اين جهاد اصغر را تمام كردند اما جهاد اكبر را در پيش دارند. ياران به او گفتند يا رسول ما كشته و مجروح داديم، پس آن جهاد اكبر چيست؟ پيامبر گفت جهاد اكبر آن آينده‌اي است كه به اين ارزش‌ها عمل كنيم.وي خاطرنشان كرد: گول پست و مقام را نخوريد و براي خدا كار كنيد، آدم راحت مي‌تواند بميرد اما نمي‌تواند از شهرت و قدرت بگذرد و همه اين دعواها براي همين است. اگر مي‌توانيد كاري كنيد جلو بيايد و دست به كار شويد چرا يكديگر را حذف مي‌كنيد خدمت به مردم كه اين حرف‌ها را ندارد .پزشكيان افزود: اين است كه خون شهدا را هدر مي‌دهد. ما بايد بدانيم بر دوش كساني سوار شديم كه همه زندگي‌شان را براي اين انقلاب دادند ما وظيفه داريم ياور مظلومان باشيم و صداي كساني را بشنويم كه هيچ كس گوشش به آنها بدهكار نيست خدا به ما كمك كند قران را آن گونه عمل كنيم و شرمنده خون شهدا نشويم.

واكنش ظريف به سخنراني ضد ايراني ترامپ

ظريف در تويتر خود نوشت: ما ايراني‌ها، ازجمله هم‌ميهنان يهودي‌مان، علي‌رغم فشار آمريكا، در حال جشن ‌گرفتن چهل سال پيشرفت هستيم. خصومت آمريكا آن را به سمت حمايت از ديكتاتورها، آدم‌كش‌ها و افراط‌گراياني هدايت كرده است كه تنها ويراني براي منطقه ما به بار آورده‌اند.

استاني‌ شدن انتخابات مشكلات را حل نمي‌كند

پزشكيان، نايب‌رئيس مجلس گفت: فرآيند فعلي انتخابات مجلس غير واقعي است و نمي‌توان در برهه‌هاي حساس با وجود سلايق مختلف در مجلس به يك نگاه مشترك رسيد. طرح استاني شدن انتخابات مجلس را يك گام جلو براي ايجاد اشتراكات در مجلس است. يك نماينده ديگر نمي‌تواند برود همه شهرستان‌ها را بگردد و خانه به خانه رأي جمع آوري كند. در نتيجه اين فرآيند در قالب يك تيم مجبور مي‌شود تا نگاه و زبان مشترك‌تري پيدا كند و نهايتاً اين نگاه و زبان مشترك در مجلس مي‌تواند گامي به جلو باشد. / تسنيم

احمدي‌نژاد با شعار‌هاي سوپرچپ منابع مملكت را هدر داد

هاشمي‌طبا كانديداي دوازدهمين انتخابات رياست جمهوري معتقد است: حفظ مملكت چه از شر بي آبي چه از شر دشمنان داخلي و آدم‌هاي نادان و چه از شر بيگانگان، تدبير سنگيني مي‌طلبد ما نبايد چشممان را ببنديم و فقط دهانمان را باز كنيم. انشاءالله كه تدبير شود و ما از اين خطرات نجات پيدا كنيم. آقاي احمدي‌نژاد هم كه آمد با شعار‌هاي سوپرچپ و مردمي و حزب‌الهي وارد شد و منابع مملكت را آن طوري هدر داد، الان هم همان طور است./ايلنا

تاجراني كه قرباني ايميل‌هاي جعلي شدند

سرهنگ حسين رمضاني، سرپرست مركز تشخيص و پيشگيري از جرايم سايبري پليس فتا ناجا گفت: شركت‌هاي تجاري كه معاملات خود با شركت‌هاي خارجي از طريق ايميل پيگيري مي‌كنند، بهترين سوژه هكر‌ها و مجرمان سايبري هستند. در شگرد مجرمانه ايميل‌هاي جعلي (fake mail) عدم توجه به آدرس ايميل دريافتي و عدم دريافت تأييد ايميل در پي تماس تلفني يا ارسال فكس باعث مي‌شود تا فرد، قرباني هكر‌ها و مجرمان سايبري شود و به راحتي در دام آن‌ها بيفتد. /مهر

دادگاه و احضار؛ روزمره‌هاي شوراي شهري‌ها

خبر «بازداشت» يا «شكايت» از يك عضو شوراي شهر در يك سال اخير هرچند وقت يك بار روي خروجي رسانه‌ها قرار مي‌گيرد. به جز افرادي كه به اتهام مالي يا اخلاقي بازداشت شده‌اند، تعداد ديگري به دليل اظهارنظر در فضاي مجازي، شكايت فرد ثالث يا فعاليت سياسي روانه بازداشتگاه شده اند و از حضورشان در جلسات شورا ممانعت شده است. سپنتا نيكنام در يزد، مهدي حاجتي در شيراز، مهدي مقدري در اصفهان، خليل اردكاني در كرج، رضا مهرداد در نيشابور و محمود ميرلوحي در تهران اعضاي پنجمين دوره فعاليت شورا‌هاي اسلامي شهر و روستا هستند كه در يك سال اخير احضاريه دريافت كرده‌اند و براي برخي از آنان نيز حكم حبس نيز صادر شده است. / ايرنا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۶:۵۰:۳۵ توسط:123 موضوع:

پاتوسي: از پيشنهاد استقلال خنده‌ام گرفت/ رانندگي در ايران ديوانه‌وار است

اين بازيكن در مصاحبه اي درباره پيشنهاد استقلال و زندگي در ايران صحبت هاي جالبي بر زبان آورده است.

بازيكن جديد تيم فوتبال استقلال با بيان اينكه قصد دارد بخشي از تاريخ اين باشگاه شود، گفت: زماني كه پيشنهاد استقلال به دستم رسيد به مدير برنامه‌هايم خنديدم.

به گزارش مهر، «آياندا پاتوسي» هفته گذشته به صورت رسمي از تيم كيپ تاون آفريقاي جنوبي به استقلال پيوست ولي به دليل اينكه فدراسيون فوتبال آفريقا هنوز پاسخ استعلام فدراسيون ايران را براي انجام تعداد بازي‌هاي ملي نداده، مجوز اين بازيكن صادر نشده است.

با اين حال اين بازيكن در مصاحبه اي درباره پيشنهاد استقلال و زندگي در ايران صحبت هاي جالبي بر زبان آورده است.

وي گفت: زماني كه مدير برنامه ام با من تماس گرفت و گفت يك باشگاه ايراني (استقلال) برايت سراغ دارم، ابتدا خنديدم و گفتم جدي مي خواهي مرا به ايران ببري؟ مدير برنامه ام پاسخ داد كه اسم باشگاه (استقلال) را در اينترنت جستجو كن. من همين كار را كردم و ديدم استقلال چه باشگاه بلندپروازي است و چه انرژي اي از هوادارانش مي گيرد. با خودم گفتم چه كسي است كه نخواهد مقابل ۱۲۰ هزار تماشاگر بازي كند؟ اين خودش يك انگيزه است.

بازيكن استقلال تاكيد كرد: بعد از آن به مديربرنامه ام گفتم اين پيشنهاد را قبول كن چون مي خواهم بخشي از اين باشگاه باشم و ميراث خودم را بر جاي بگذارم.

پاتوسي همچنين با اشاره به شرايط زندگي در تهران، شگفت زده درباره رانندگي مردم ايران گفت: من اينجا را دوست دارم اما رانندگي ديوانه كننده است. مردم ديوانه وار رانندگي مي كنند. (با خنده) رانندگي اينجا حتي بدتر از رانندگي در حومه «نيانگا» است! اين يك مقدار خنده دار است كه آنها (ايراني ها) مي گويند آمار تصادفات جاده اي اينجا كمتر است اما رانندگي (در ايران) ترسناك است. به هر صورت من روي كاري كه برايش به اينجا آمده ام تمركز كرده ام تا به خوبي از عهده اش بر بيايم.

بازيكن استقلال افزود: با قرارداد قرضي به استقلال آمده ام. اگر بتوانم عملكرد خوبي در اين چند ماه داشته باشم مي توانم در استقلال بمانم. اميدوارم كه مدتي دور از خانه بازي كنم. من كسي هستم كه دوست دارم سفر كنم و با چالش هاي جديد در كشورهاي مختلف روبرو شوم. در خانه، همه چيز برايم مناسب بود. هدفم اين است تا در ليگ قهرمانان آسيا عملكرد خوبي داشته باشم و براي قهرماني در ليگ ايران تلاش خواهم كرد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۶:۴۷:۰۷ توسط:123 موضوع:

فقيرترين كشورها كدامند؟

نيمي از جمعيت فقير جهان در ۵ كشور زندگي مي‌كنند.

به گزارش ايسنا به نقل از بانك جهاني، تا پايان سال ۲۰۱۵ هند فقيرترين كشور جهان بوده است به گونه‌اي كه ۲۴ درصد از كل جمعيت فقير جهان در اين كشور زندگي مي‌كرده‌اند. پس از هند، نيجريه با ۱۲ درصد، جمهوري دموكراتيك كنگو با ۷ درصد، اتيوپي با ۴ درصد و بنگلادش با ۳ درصد، بيشترين شمار جمعيت فقير را در بين كشورهاي جهان داشته‌اند.

از طرف ديگر منطقه صحراي آفريقا با جا دادن ۳۳ درصد كل جمعيت فقير جهان، ركوردار بوده است و جنوب آسيا با ۶ درصد، آمريكاي جنوبي با ۴ درصد و خاورميانه با ۳ درصد در رده‌هاي بعدي قرار گرفته‌اند. اروپا و آسياي مركزي و آمريكاي شمالي با تنها ۱ درصد جمعيت فقير، كمترين ميزان فقر را در بين نقاط مختلف جهان تا پايان سال ۲۰۱۵ داشته‌اند.

به گفته بانك جهاني، اميد زيادي براي رسيدن جمعيت در خط فقر مطلق به ۳ درصد كل جمعيت جهان تا افق ۲۰۳۰ وجود دارد هر چند كه با توجه به وجود ۷۳۶ ميليون نفر در خط مطلق فقر تا پايان سال ۲۰۱۵، كارهاي زيادي براي انجام دادن باقي مانده است.

انتظار مي‌رود به لطف رشد سريع اقتصادي در دو كشور هند و بنگلادش، خط فقر مطلق در اين كشورها تا پايان سال ۲۰۳۰ ميلادي به طرز چشمگيري كاهش يابد اما نگراني‌هاي جدي از توانايي كشورهاي آفريقايي در كاهش فقر و افزايش درآمد شهروندان خود وجود دارد.

طبق تعريف بانك جهاني، هر فردي در جهان كه درآمد روزانه كمتر از ۱.۹۰ دلار داشته باشد، در وضعيت فقر مطلق قرار دارد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۶:۴۶:۲۶ توسط:123 موضوع:

بانك جهاني: فقر مطلق در ايران كمتر از انگليس است +جدول

بانك جهاني

بانك جهاني در جديدترين گزارش خود اعلام كرد فقر مطلق در ايران كمتر از كشورهايي مثل انگليس، بلژيك، اسپانيا، كرواسي، يونان و روماني است.

به گزارش مشرق، بانك جهاني در جديدترين گزارش خود موسوم به «چينش پازل فقر» به بررسي وضعيت فقر در كشورهاي جهان از جمله ايران پرداخته است.

بانك جهاني در بخشي از اين گزارش، ۳۶ كشور جهان از نظر فقر مطلق را بررسي كرده و ايران را در بين كشورهايي قرار داده كه فقر مطلق در آنها در مرز صفر قرار دارد.

فقر مطلق بر اساس اين گزارش كه بر پايه آمار سال ۲۰۱۵ تهيه شده است شامل كساني مي‌شود كه درآمد كمتر از ۱.۹ دلار در روز دارند. بر اساس برآورد بانك جهاني فقط ۳۰۰ هزار نفر در ايران با درآمد كمتر از ۱.۹ دلار در روز زندگي مي‌كنند.

بر اين اساس در ميان ۳۶ كشوري كه مورد بررسي قرار گرفته‌اند ۳۱ كشور فقر مطلق بيشتري نسبت به ايران دارند. حتي كشور توسعه يافته‌اي مثل انگليس نيز فقر مطلق بيشتري نسبت به ايران دارد. در حالي كه ميزان فقر مطلق در ايران در حد صفر قرار دارد در انگليس حدود ۰.۱ درصد مردم با فقر مطلق روبرو هستند.

برخي كشورهاي ديگر كه فقر مطلق بيشتري نسبت به ايران دارند عبارتند از: بلژيك، كرواسي، اسپانيا، يونان، روماني، برزيل، ليتواني، مجارستان، اسلواكي، صربستان، بوليوي و بنگلادش.

اين گزارش فقر مطلق در تركيه، فرانسه، اروگوئه و اوكراين را كمتر نسبت به ايران ارزيابي كرده است.

 

منبع: تسني 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۶:۳۹:۵۳ توسط:123 موضوع:

اعزام نفتكش عربستاني به سمت ونزوئلا در حركتي نادر

يك نفتكش بزرگ از عربستان سعودي در حركتي بسيار نادر به سمت ونزوئلا در حال حركت است.

آفتاب‌‌نيوز :
 يك نفتكش تا نيمه بارگيري شده بزرگ از عربستان سعودي در يك حركت بسيار نادر به سمت ونزوئلا مي رود .
اين نفتكش بسيار بزرگ كه قادر به حمل 2 ميليون بشكه نفت خام، محصولات نفتي پالايش شده يا ميعانات گازي است، متعلق به شركت نفتكش بحري عربستان است. اين سوپر نفتكش بندر يانبوي درياي سرخ را در 20 ژانويه ترك كرد و برنامه ريزي شده در 11 فوريه به پايانه اصلي نفت خام ونزوئلا ،جوز، برسد .
اين يك سفر دريايي بسيار غير عادي براي يك نفتكش سعودي است چون حداقل طي دو سال گذشته هيچ نفتكش متعلق به عربستان سعودي به ونزوئلا سفر نكرده‌است‌. ساير نفتكش‌هاي متعلق به بحري كه اكنون در اقيانوس اطلس قرار دارند، مقصدشان گالف كوست آمريكا است كه مقصد معمول نفتكش هاي سعودي مستقر در اقيانوس اطلس است .
منابع كشتيراني گزارش داده‌اند نفتكش هاي متعلق به بحري منحصرا براي حمل نفت خام يا محصولات پالايش شده نفتي توسط شركت دولتي آرامكوي عربستان مورد استفاده قرار مي گيرند .
تنها بخشي از اين نفتكش بارگيري شده است، بنابراين دو توضيح احتمالي وجود دارد: يكي اينكه اين نفتكش دارد نفت سبك عربستان يا ميعانات گازي را به ونزوئلا مي برد و ديگر اين كه مي‌تواند نفت خام ونزوئلا را بارگيري كند تا بعد به منطقه ديگري بفرستد .
سناريوي تحويل نفت سبك يا ميعانات گازي قابل قبول است چون با تحريم هاي جديد آمريكا بر صنعت نفت ونزوئلا و شركت نفت دولتي اين كشور، ونزوئلا نمي تواند از آمريكا نفتا (بنزين سنگين) وارد كند. ونزوئلا نفتا را به عنوان رقيق‌كننده با نفت خام سنگين مخلوط مي كند تا آماده صادرات شود .
ولي يك توضيح احتمالي ديگر براي اين سفر نادر مي تواند اين باشد كه خدمه كشتي اتفاقي و به اشتباه وارد اين مسير شده باشند .
تسنيم 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۶:۳۸:۰۴ توسط:123 موضوع:

صفر تا صد تغييرات "محدوده زوج‌وفرد در سال ۹۸"

۶چالش طرح ترافيك جديد/حضور ۲ برابري خودروهاي غير مجاز در محدوده

دستيار ويژه معاونت حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري تهران با بيان اينكه در سال آينده "محدوده زوج‌وفرد" به محدوده "كاهش آلودگي هوا" تغيير نام خواهد داد.

به گزارش مشرق، سيد محمدمهدي شريفي با اشاره به تغيير نام محدوده زوج‌وفرد در سال آينده اظهار كرد: اين منطقه در سال ۹۸ با عنوان "محدوده كاهش آلودگي هوا" مشخص خواهد شد كه تغييرات بسيار مناسبي براي ورود به اين محدوده در نظر گرفته شده است.

وي تصريح كرد: در سال ۹۸، براي تشويق بيشتر شهروندان به اخذ معاينه فني برتر، تخفيف ۲۵ درصد براي رانندگاني كه اقدام به اخذ معاينه فني برتر كنند، ارائه مي‌شود؛ در واقع در سال آينده، شهروندان در صورت داشتن معاينه فني برتر تنها ۸ درصد به هزينه‌هاي آنها اضافه مي‌شود.

دستيار ويژه معاونت حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري متذكر شد: امسال نيز با تمهيداتي كه انديشيده شد عملاً از ابتداي سال ۹۷ وانت‌بارها و آژانس‌ها از تخفيف ۷۰ درصدي بهره‌مند شدند.

بيشتر بخوانيد:

بازگشت اجراي طرح ترافيك و زوج و فرد در روزهاي پنجشنبه

شهرداري طرح زوج و فرد را هم پولي مي‌كند؟

 

وي اضافه كرد: اجراي طرح جديد (از ابتداي تابستان) در سال آينده ما را به عدالت نزديك‌تر خواهد كرد چون كه مديريت تردد به خود شهروندان سپرده مي‌شود؛ در ضمن رانندگان در سال آينده مي‌توانند ۸۰ روز به‌صورت رايگان در كل سال (هر فصل ۲۰ روز غيرقابل انتقال به فصل بعد) وارد محدوده كاهش آلودگي هوا شوند.

شريفي تصريح كرد: براي افرادي كه محل سكونتشان در محدوده كاهش آلودگي هوا قرار دارد، بابت يك بار خروج قبل از ساعت ۸:۳۰ و يك بار ورود بعد از ساعت ۱۷ عوارضي دريافت نخواهد شد؛ بين اين ساعات نيز در صورت تردد، براي آنان تخفيف ۵۰ درصدي در نظر گرفته شده است (يعني مبلغي بين ۳ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۱۰ هزار تومان).

وي ضمن برشمردن محاسن اجراي طرح كاهش آلودگي هوا در سال آينده افزود: برخي از شهروندان به‌علت ارزان‌تر بودن جريمه نسبت به عوارض در روزهاي مخالف پلاك، به‌سمت مخدوش كردن پلاك مي‌رفتند كه اين موضوع نيز با توجه به ارزان‌تر شدن نرخ عوارض به جريمه در سال آتي (در روزهاي مخالف پلاك) قطعاً انگيزه‌هاي تخلف را بسيار كاهش خواهد داد.

دستيار ويژه معاونت حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري تهران يادآور شد: عوارض ورود به محدوده كاهش آلودگي هوا بين ۷ تا ۲۰ هزار تومان بر اساس ساعت ورود به محدوده در نظر گرفته شده است كه براي ساكنين اين محدوده تمهيدات ويژه‌اي در نظر گرفته شده است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۶:۳۴:۵۶ توسط:123 موضوع:

اظهارات محسن رفيق‌دوست درباره خودروي لكسوس و حقوق 19 ميليوني‌ در بنياد مستضعفان!| اصلا آن ۱۲۳ ميليارد اختلاس نبود!+فيلم

"محسن رفيق دوست" عضو هيات امناي بنياد مستضعفان در برنامه زنده صدا و سيما از حقوق ۱۹ ميليوني خود دفاع كرد.

آفتاب‌‌نيوز :
 محسن رفيق‌دوست كه مهمان برنامه «شب گشت» بود با انتقاد از مجلس، به مجلس نمره ۱۰ داد، به دولت فعلي نمره ۹. وي در پاسخ به مجري در خصوص نمره به دولت احمدي نژاد نيز گفت: صفر!
به گزارش آفتاب‎نيوز، محسن رفيق دوست امشب ميهمان برنامه «شب گشت» شبكه دوم سيما بود و به سوالات متعدد و متنوع مجري اين برنامه پاسخ داد. وي در توضيح نمره صفر به دولت احمدي نژاد گفت: من يك سوال پرسيدم هنوز جواب ندادن، ۷۰۰ ميليارد دلار ارز حاصل از فروش نفت را چه كردند؟ وي افزود: بسياري از مشكلات دولت فعلي از همين جا نشات مي‌گيرد؛ البته دولت فعلي مي‌تواند وضعيت را درست كند، اما مشكلات زياد است.

 

00:0002:18

spaceplay / pause

 

qunload | stop

 

ffullscreen

shift + slower / faster

volume

 

mmute

seek

 

 . seek to previous

12… 6 seek to 10%, 20% … 60%

 وي توضيح داد: در بحث هدفمندي يارانه‌ها از قديم گفته‌اند ماهي‌گيري ياد بدهيد، اما دولت قبل ماهي دادن را رواج داد.
عضو هيات امناي بنياد مستضعفان در اين برنامه و در پاسخ به سوالات دو گزينه‌اي نيز انتخاب‌هاي جالبي داشت و بين «جهانگيري و قاليباف» و «اصغر فرهادي و ابراهيم حاتمي كيا» گزينه‌هاي دوم را انتخاب كرد.
وي در پاسخ به وضعيت شغلي و حقوقي خودش نيز گفت: من پرونده پرسنلي ندارم، عضو هيات امناي بنياد مستضعفان هستم و حقوق هم نمي‌گيرم. چون حقوق‌بگير نيستم بازنشسته هم نمي‌شوم. از قبل انقلاب در بازار و حوزه ميوه و تره بار بودم الان هم دامداري دارم و توليد شير مي‌كنيم. يك لكسوس دارم كه ده سال قبل حدود ۲۰۰ ميليون تومان خريدم كه به خاطر سفر‌هاي زياد آن را خريدم.
 
رفيقدوست درباره فرزندانش نيز گفت: سه پسر من در شركت‌هاي خصوصي فعاليت مي‌كنند؛ يكي دنبال راه اندازي كارخانه‌اي در جنوب كشور بود كه به خاطر تحريم‌ها به مشكل خورده و فعلا بيكار است. يك پسر ديگرم چند فروشگاه اجاره‌اي لباس ورزشي دارد كه به خاطر مشكلات اقتصادي دارد جمع مي‌كند و فكر كار جديدي است. يك پسر ديگر هم در كارخانه عطر بيك سهامدار است.
وزير سپاه در ابتداي انقلاب، با اشاره به وضعيت مديريتي در كشور تاكيد كرد: ما قحط الرجال نداريم، جهل الرجال داريم.
وي اصطلاح حقوق نجومي را جفا به علم نجوم دانست و همچنين از حقوق ۱۹ ميليون توماني در بنياد مستضعفان دفاع كرد و گفت: به خاطر نوع فعاليت سنگين و سفر‌هاي دائمي براي ماموريت‌هاي منطقه‌اي در كشور، اين حقوق اشكالي ندارد؛ حقوق "غير متعارف و غير شرعي" مشكل دارد؛ البته كه با توجه به شرايط كشور بهتر است حقوق كارمندان و كارگران افزايش يابد نه اينكه اين نوع دريافتي‌ها كم شود.
اظهارات محسن رفيق‌دوست درباره خودروي لكسوس و حقوق 19 ميليوني‌ در بنياد مستضعفان!| اصلا آن ۱۲۳ ميليارد اختلاس نبود!+فيلم
رفيق دوست همچنين، از عملكرد كي‌روش در تيم ملي نيز دفاع كرد و حل كردن جدول را از تفريحات اصلي خود دانست.
وي در خصوص پرونده بردارش نيز توضيح داد: موضوع برادرم اولا به من ارتباطي ندارد؛ در ثاني آن عدد وجود خارجي نداشت و اصلا آن ۱۲۳ ميليارد موضوع اختلاس نبود و گردش چند ماهه پول اين عدد مي‌شد، ثالثا من خودم فاضل خداداد را به كشور برگرداندم و بدهي‌ها را نيز به نوعي پرداخت كرديم كه بانك سود هم داشت.
منبع: خبرآنلاين

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۶:۳۳:۴۹ توسط:123 موضوع:

حمله شديد بهداد سليمي به تيم ملي فوتبال: همه‌تان فاسديد، بي‌غيرت‌ها!+عكس

آفتاب‌‌نيوز :

 انتشار اخباري در مورد پرداخت پاداش به بازيكنان فوتبال در رسانه‌ها واكنش‌هاي متفاوتي به همراه داشت كه بهداد سليمي، قهرمان كشورمان در رشته وزنه‌برداري هم در صفحه شخصي خودش واكنش تندي به اين موضوع داشت.
تصوير| استوري بهداد سليمي در واكنش به پاداش بازيكنان تيم ملي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۶:۲۹:۳۱ توسط:123 موضوع:

شرايط خريد اينترنتي گوشت تنظيم بازاري چيست؟

مديرعامل شركت پشتيباني امور دام كشور گفت: با هدف توزيع عادلانه گوشت قرمز، عرضه اينترنتي اين كالاها كليد خورده است.

آفتاب‌‌نيوز :
حميد ورناصري  با بيان اينكه در اين روش واسطه‌ها حذف خواهند شد، اظهار كرد: در توزيع اينترنتي امكان نظارت دقيق و مستمر براي جلوگيري از گران فروشي وجود دارد.
وي تاكيد كرد: قيمت هاي كه گوشت قرمز عرضه مي شود مصوب دولتي است و اجازه گران فروشي داده نمي شود.
ورناصري همچنين از توزيع همزمان مرغ و تخم مرغ تنظيم بازاري همراه با گوشت قرمز خبر داد و گفت: اين كالا ها نيز در سايت هاي منتخب اينترنتي در دسترس مردم قرار مي گيرند .به گفته وي؛ مردم مي توانند با مراجعه به اين سايت ها پس از ثبت مشخصات هر ۱۵روز يكبار به ميزان مشخص كالاي مورد نياز خود را سفارش داده و درب منزل تحويل بگيرند.
ورناصري از نتايج مثبت ديگر استفاده از توزيع اينترنتي را آسان شدن خريد دانست و گفت: با توسعه توزيع اينترنتي ديگر شاهد صف هاي طولاني براي خريد گوشت قرمز، مرغ و تخم مرغ با نرخ دولتي نخواهيم بود.
وي تاكيد كرد: در حال حاضر توزيع كالاهاي تنظيم بازاري تنها در پايتخت است، اما به زودي به سراسر كشور تعميم مي يابد.
مديرعامل شركت پشتيباني امور دام كشور گفت: در حال حاضر گوشت منجمد، مرغ منجمد و تخم مرغ تنظيم بازاري ارائه مي شود، اما به زودي گوشت گرم نيز به آنها اضافه مي شود.
ورناصري ابراز اميدواري كرد با توسعه توزيع اينترنتي به تمام استان هاي كشور شاهد كاهش قيمت گوشت قرمز، مرغ و تخم مرغ باشيم.
گفتني است؛ مردم پايتخت هم اكنون مي توانند در سايت "به‌روزرسان" پس از ثبت مشخصات شخصي و آدرس؛ گوشت قرمز منجمد، گوشت مرغ منجمد و تخم مرغ تنظيم بازاري با قيمت دولتي را هر دو هفته يكبار با سقف مشخص سفارش و درب منزل تحويل بگيرند.
منبع: اقتصاد آنلاين


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۶:۲۸:۲۲ توسط:123 موضوع: