مركز خريد فروش قيمت پودر پياز و سير ادويه مركز خريد فروش قيمت پودر پياز و سير ادويه .

مركز خريد فروش قيمت پودر پياز و سير ادويه

بانك جهاني: فقر مطلق در ايران كمتر از انگليس است +جدول

بانك جهاني

بانك جهاني در جديدترين گزارش خود اعلام كرد فقر مطلق در ايران كمتر از كشورهايي مثل انگليس، بلژيك، اسپانيا، كرواسي، يونان و روماني است.

به گزارش مشرق، بانك جهاني در جديدترين گزارش خود موسوم به «چينش پازل فقر» به بررسي وضعيت فقر در كشورهاي جهان از جمله ايران پرداخته است.

بانك جهاني در بخشي از اين گزارش، ۳۶ كشور جهان از نظر فقر مطلق را بررسي كرده و ايران را در بين كشورهايي قرار داده كه فقر مطلق در آنها در مرز صفر قرار دارد.

فقر مطلق بر اساس اين گزارش كه بر پايه آمار سال ۲۰۱۵ تهيه شده است شامل كساني مي‌شود كه درآمد كمتر از ۱.۹ دلار در روز دارند. بر اساس برآورد بانك جهاني فقط ۳۰۰ هزار نفر در ايران با درآمد كمتر از ۱.۹ دلار در روز زندگي مي‌كنند.

بر اين اساس در ميان ۳۶ كشوري كه مورد بررسي قرار گرفته‌اند ۳۱ كشور فقر مطلق بيشتري نسبت به ايران دارند. حتي كشور توسعه يافته‌اي مثل انگليس نيز فقر مطلق بيشتري نسبت به ايران دارد. در حالي كه ميزان فقر مطلق در ايران در حد صفر قرار دارد در انگليس حدود ۰.۱ درصد مردم با فقر مطلق روبرو هستند.

برخي كشورهاي ديگر كه فقر مطلق بيشتري نسبت به ايران دارند عبارتند از: بلژيك، كرواسي، اسپانيا، يونان، روماني، برزيل، ليتواني، مجارستان، اسلواكي، صربستان، بوليوي و بنگلادش.

اين گزارش فقر مطلق در تركيه، فرانسه، اروگوئه و اوكراين را كمتر نسبت به ايران ارزيابي كرده است.

 

منبع: تسني 

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۶:۳۹:۵۳ توسط:123 موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :