مركز خريد فروش قيمت پودر پياز و سير ادويه مركز خريد فروش قيمت پودر پياز و سير ادويه .

مركز خريد فروش قيمت پودر پياز و سير ادويه

فقيرترين كشورها كدامند؟

نيمي از جمعيت فقير جهان در ۵ كشور زندگي مي‌كنند.

به گزارش ايسنا به نقل از بانك جهاني، تا پايان سال ۲۰۱۵ هند فقيرترين كشور جهان بوده است به گونه‌اي كه ۲۴ درصد از كل جمعيت فقير جهان در اين كشور زندگي مي‌كرده‌اند. پس از هند، نيجريه با ۱۲ درصد، جمهوري دموكراتيك كنگو با ۷ درصد، اتيوپي با ۴ درصد و بنگلادش با ۳ درصد، بيشترين شمار جمعيت فقير را در بين كشورهاي جهان داشته‌اند.

از طرف ديگر منطقه صحراي آفريقا با جا دادن ۳۳ درصد كل جمعيت فقير جهان، ركوردار بوده است و جنوب آسيا با ۶ درصد، آمريكاي جنوبي با ۴ درصد و خاورميانه با ۳ درصد در رده‌هاي بعدي قرار گرفته‌اند. اروپا و آسياي مركزي و آمريكاي شمالي با تنها ۱ درصد جمعيت فقير، كمترين ميزان فقر را در بين نقاط مختلف جهان تا پايان سال ۲۰۱۵ داشته‌اند.

به گفته بانك جهاني، اميد زيادي براي رسيدن جمعيت در خط فقر مطلق به ۳ درصد كل جمعيت جهان تا افق ۲۰۳۰ وجود دارد هر چند كه با توجه به وجود ۷۳۶ ميليون نفر در خط مطلق فقر تا پايان سال ۲۰۱۵، كارهاي زيادي براي انجام دادن باقي مانده است.

انتظار مي‌رود به لطف رشد سريع اقتصادي در دو كشور هند و بنگلادش، خط فقر مطلق در اين كشورها تا پايان سال ۲۰۳۰ ميلادي به طرز چشمگيري كاهش يابد اما نگراني‌هاي جدي از توانايي كشورهاي آفريقايي در كاهش فقر و افزايش درآمد شهروندان خود وجود دارد.

طبق تعريف بانك جهاني، هر فردي در جهان كه درآمد روزانه كمتر از ۱.۹۰ دلار داشته باشد، در وضعيت فقر مطلق قرار دارد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۶:۴۶:۲۶ توسط:123 موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :