مركز خريد فروش قيمت پودر پياز و سير ادويه مركز خريد فروش قيمت پودر پياز و سير ادويه .

مركز خريد فروش قيمت پودر پياز و سير ادويه

گوجه فرنگي يكي از موردنيازترين سبزيجات

گوجه فرنگي,خواص گوجه فرنگي,آشنايي با خواص گوجه فرنگي,گوجه فرنگي خام,انواع سبزيجات

گوجه فرنگي يكي از موردنيازترين سبزيجات گوجه فرنگي خام

گاهي اوقات پختن مواد غذايي، باعث كاهش ويتامين‌ها يا ساير مواد مغذي موجود در آنها مي‌شود ولي در مورد گوجه فرنگي اين مطلب صدق نمي‌كند و گوجه فرنگي پخته بهتر از گوجه فرنگي خام است. بسياري از رنگدانه‌هاي گياهي مفيد موجود در ميوه ها وسبزي ها، (آنتي اكسيدانها) مي‌باشند كه بدن ما براي ترميم سلولهاي تخريب شده توسط راديكالهاي آزاد، به اين مواد نياز دارد. ليكوپن موجود در گوجه فرنگي، يك آنتي كسيدان قوي مي‌باشد كه خطر ابتلاء به سرطان را كاهش مي‌دهد. همچنين از تبديلLDL كلسترول مضر در بدن بهLDL اكسيده ( در سرخرگ‌ها پلاكت ايجاد مي كند)، جلوگيري كرده و بدينوسيله از حملات قلبي پيشگيري مي‌كند. خواص آنتي اكسيداني ليكوپن از آفتاب سوختگي نيز جلوگيري مي كند. اگر شما گوجه فرنگي را به صورت خام مصرف كنيد، قسمت اعظم ليكوپن آن، به دليل هضم نشدن از بدن دفع مي‌شود. عمل پختن، ديواره سلولي گوجه فرنگي را شكسته و باعث مي شود ليكوپن در دسترس بدن قرار گيرد و بيشتر جذب شود. بهترين اين منابع شامل، سس گوجه فرنگي، رب گوجه فرنگي و گوجه فرنگي كنسرو شده مي باشد. ليكوپن در ساير سبزيجات و ميوه‌هاي رنگ روشن مثل هندوانه و گريپ فروت سرخ نيز وجود دارد. البته گوجه فرنگي خام نيز منبع خوبي از ويتامين هاي A وB، فيبر و املاح است. بنابراين توصيه مي شود؛ انواع مختلفي از ميوه‌ها و سبزي‌ها مصرف شود. زيرا منابع خوبي از ويتامين‌ها و املاح هستند و جهت تنظيم اعمال بدن، مفيد و ضروري هستند. دشمن سرطان

 

گوجه فرنگي يكي از موردنيازترين سبزيجات گوجه فرنگي خام

آشنايي با خواص گوجه فرنگي و اطلاعات در مورد مصرف آن باعث مي شود  بيشتر به مصرف اين ماده غذايي مفيد بپردازيم.

گاهي اوقات پختن مواد غذايي، باعث كاهش ويتامين‌ها يا ساير مواد مغذي موجود در آنها مي‌شود ولي در مورد گوجه فرنگي اين مطلب صدق نمي‌كند و گوجه فرنگي پخته بهتر از گوجه فرنگي خام است.
بسياري از رنگدانه‌هاي گياهي مفيد موجود در ميوه ها وسبزي ها، (آنتي اكسيدانها) مي‌باشند كه بدن ما براي ترميم سلولهاي تخريب شده توسط راديكالهاي آزاد، به اين مواد نياز دارد.
ليكوپن موجود در گوجه فرنگي، يك آنتي كسيدان قوي مي‌باشد كه خطر ابتلاء به سرطان را كاهش مي‌دهد. همچنين از تبديلLDL كلسترول مضر در بدن بهLDL اكسيده ( در سرخرگ‌ها پلاكت ايجاد مي كند)، جلوگيري كرده و بدينوسيله از حملات قلبي پيشگيري مي‌كند.
خواص آنتي اكسيداني ليكوپن از آفتاب سوختگي نيز جلوگيري مي كند.
اگر شما گوجه فرنگي را به صورت خام مصرف كنيد، قسمت اعظم ليكوپن آن، به دليل هضم نشدن از بدن دفع مي‌شود. عمل پختن، ديواره سلولي گوجه فرنگي را شكسته و باعث مي شود ليكوپن در دسترس بدن قرار گيرد و بيشتر جذب شود. بهترين اين منابع شامل، سس گوجه فرنگي، رب گوجه فرنگي و گوجه فرنگي كنسرو شده مي باشد.
ليكوپن در ساير سبزيجات و ميوه‌هاي رنگ روشن مثل هندوانه و گريپ فروت سرخ نيز وجود دارد. البته گوجه فرنگي خام نيز منبع خوبي از ويتامين هاي A وB، فيبر و املاح است.
بنابراين توصيه مي شود؛ انواع مختلفي از ميوه‌ها و سبزي‌ها مصرف شود. زيرا منابع خوبي از ويتامين‌ها و املاح هستند و جهت تنظيم اعمال بدن، مفيد و ضروري هستند.
دشمن سرطان

خواص گوجه فرنگي:

تقويت‌كننده استخوان‌ها

گوجه‌فرنگي مقدار قابل توجهي فسفر، كلسيم و ويتامين K دارد كه همگي‌شان براي حفظ استقامت استخوان‌ها ضروري هستند.

مناسب براي سيگاري‌ها

خوردن گوجه‌فرنگي به ترك سيگار هيچ كمكي نمي‌كند اما مي‌تواند عوارض ناشي از سيگار كشيدن را تا حدودي جبران كند و تركيبات موجود در آن از تشكيل تومور‌هاي سرطاني جلوگيري مي‌كند. اگر سيگاري هستيد، حتما گوجه‌فرنگيزياد بخوريد.

تامين آنتي‌اكسيدان‌هاي ضروري

گوجه‌فرنگي حاوي مقادير زيادي ويتامين A، ويتامين C و بتاكاروتن است كه همگي اثرات مضر راديكال‌هاي آزاد خون را خنثي مي‌كنند. وجود راديكال‌هاي آزاد در رگ‌هاي خوني خطرناك است چون به تخريب سلول‌ها منجر مي‌شود. گوجه‌فرنگي‌هايي كه رنگ قرمز‌تري دارند، مقدار بتاكاروتن‌شان بيشتر است. از سوي ديگر بهتر است بدانيد پخت گوجه‌فرنگي سبب نابودي ويتامين C موجود در آن مي‌شود پس اگر مي‌خواهيد در رژيم غذايي‌تان براي تامين ويتامين C از گوجه‌فرنگي استفاده كنيد بايد آن را خام بخوريد.

سلامت موها و چشم‌ها

ويتامين A موجود در گوجه‌فرنگي براي تقويت و براق نگه داشتن موها يك تركيب عالي است؛ ضمن اينكه ويتامين A در بهتر شدن قدرت بينايي شما هم تاثير دارد و يكي از سبزيجاتي است كه از پيشرفت بيماري شب‌كوري پيشگيري مي‌كند.

كاهش خطر ايجاد سنگ كليه

گروهي از تحقيقات پژوهشگران نشان مي‌دهد افزودن گوجه‌فرنگي بدون دانه به رژيم غذايي خطر ايجاد سنگ كليه را كاهش مي‌دهد.

ماسك گوجه‌فرنگي شما را زيباتر مي‌كند

گوجه‌فرنگي سرشار از ليكوپن است. اين ماده در تركيب بعضي از تميزكننده‌هاي صورت ديده مي‌شود كه قيمت بالايي دارند. اگر مي‌خواهيد از گوجه‌فرنگي براي سلامت پوست‌تان استفاده كنيد ابتدا بايد تعدادي گوجه‌فرنگي‌ برداريد. بعد آنها را مانند سيب پوست بكنيد و پوست‌ها را از قسمت گوشتي روي صورت‌تان قرار دهيد. اجازه دهيد گوجه‌فرنگي‌ها ۱۰ دقيقه روي پوست‌تان بمانند سپس صورت‌تان را با آب ولرم بشوييد. حالا جلوي آينه برويد و ببينيد كه پوست‌تان چقدر شفاف و درخشان شده است. ممكن است صورت‌تان كمي هم قرمز شود ولي خيلي زود برطرف مي‌شود.

مزاياي گوجه‌هاي گيلاسي

شايد يكي از مهم‌ترين ويژگي‌هاي گوجه‌هاي گيلاسي اين باشد كه با داشتن آنتي‌اكسيدان‌هايي مانند ويتامين C به تقويت سيستم ايمني بدن كمك مي‌كند. گوجه گيلاسي مانند گوجه‌فرنگي براي قلب و عروق مفيد است و در پيشگيري از سرطان روده نقش دارد. مرداني كه در رژيم غذايي‌شان به‌طور مرتب گوجه گيلاسي مصرف مي‌كنند، خطر ابتلا به سرطان پروستات در آنها به‌طور قابل توجهي كاهش مي‌يابد. گوجه‌هاي گيلاسي با كم خوني هم مبارزه مي‌كنند. ميگرن هم از جمله امراضي است كه با مصرف اين گوجه‌ها علائم و شدت آن كم مي‌شود. نشانه‌هاي عفونت، استرس و قند خون بالا هم با مصرف گوجه گيلاسي به حداقل مي‌رسد.
انتخاب و نگهداري

گوجه‌هايي كه رنگ قرمز‌تري دارند، مغذي و خوشمزه‌تر هستند پس با چشم‌هاي‌تان فقط دنبال اين گوجه‌فرنگي‌ها باشيد. پوست چروكيده، ترك خورده يا له شده از نامرغوب بودن گوجه‌فرنگي‌ها خبر مي‌دهد. گوجه‌فرنگي‌ها بر مبناي ميزان رسيدگي‌شان تا يك هفته در يخچال سالم مي‌مانند. شما مي‌توانيد گوجه‌فرنگي درسته يا خرد شده را در فريزر ذخيره كرده، هنگام پخت و پز به غذاها اضافه كنيد.

گوجه‌هايي شبيه گيلاس

گوجه‌فرنگي‌هاي بزرگ و درشت در تابستان به سرعت فاسد مي‌شوند. همين موضوع دليلي شد تا دو دانشمند روي گوجه‌فرنگي كار كرده، از لحاظ ژنتيكي آنها را دستكاري كنند. نتيجه‌اش توليد گوجه‌فرنگي‌هايي شد كه بسيار كوچك و به اندازه گيلاس بودند كه به اين نام مشهور شدند. اين گوجه‌فرنگي‌ها براي تهيه انواع پيش‌غذا و سالاد عالي هستند حتي مي‌توانيد آنها را كبابي كرده و همراه با فلفل قرمز نوش جان كنيد كه در اين صورت از مزاياي آنها براي سلامتي هم بهره‌مند مي‌شويد.

لينك فايل هاي موجود در متن :

گوجه فرنگي,خواص گوجه فرنگي,آشنايي با خواص گوجه فرنگي,گوجه فرنگي خام,انواع سبزيجات

منبع : http://www.wikijavan.com/




برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۴۶:۲۵ توسط:123 موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :