مركز خريد فروش قيمت پودر پياز و سير ادويه مركز خريد فروش قيمت پودر پياز و سير ادويه .

مركز خريد فروش قيمت پودر پياز و سير ادويه

لوازم آرايشي با اطمينان تر

آرايشي,آرايشي و بهداشتي,لوازم آرايشي,لوازم آرايشي يا اطمينان تر,كدام لوازم آرايشي با اطمينان ترند؟,لوازم آرايشي مرغوب

لوازم آرايشي با اطمينان تر آرايشي

به دنبال كدام ارگانيك‌ها برويد؟ به نظر مي‌رسد چه در اينجا و چه در خارج از كشور روي كلمه ارگانيك كمي اغراق وجود  دارد و به هرچه كه تا حدودي مواد گياهي و طبيعي در آن وجود دارد، نام ارگانيك مي‌دهند و با قيمت بالاتر به فروش مي‌رسانند در حالي كه به طور استاندارد محصولي ارگانيك دانسته مي‌شود كه بالاي 70 درصد آن از مواد گياهي و بدون هيچ‌گونه تداخل شيميايي باشد. يادتان باشد محصولات ارگانيك (organic) محصولاتي هستند كه در تمام مراحل رشدشان با سيستم طبيعي هماهنگ باشند و در خاكي كه از چند سال قبل هيچ‌گونه سموم دفع آفات گياهي مانند علف هرزكش‌ها، قارچ‌كش‌ها و مواد شيميايي در آن استفاده نشده و فقط با مواد طبيعي مانند كمپوست گياهي تقويت شده، رشد كرده باشند. اين محصولات به دليل پروسه توليد گران‌تر از ساير محصولات هستند و اين موجب شده برخي از توليدكنندگان بدون داشتن شرايط لازم از اين نام استفاده كنند پس در خريد محصولات ارگانيك دقت كافي داشته باشيد.

لوازم آرايشي با اطمينان تر آرايشي

 

آيا ميدانيد كدام لوازم آرايشي با اطمينان ترند؟براي آگاهي بيشتر از لوازم آرايشي با ما همراه شويد:

بسياري از ما گمان مي‌ كنيم كه ارگانيك يعني طبيعي و گياهي. درست است كه يكي از اركان ارگانيك وجود مواد طبيعي و گياهي در محصول است اما اين تنها ركن آن نيست با توجه با تعاريف مربوط به ارگانيك بودن حتي آب هم مي‌تواند غيرارگانيك باشد! از طرف ديگر اين روزها ديگر ارگانيك تنها به مواد غذايي اطلاق نمي‌شود بلكه مواد آرايشي بسياري وارد بازار شده كه ادعاي ارگانيك بودن دارند؛ موادي كه قيمتي بسيار بالاتر دارند و عموما هم بي‌رنگ و رويند ولي مي‌گويند بسيار سالم‌ترند! در مواجهه با اين محصولات با چند سوال روبه‌رو مي‌شويم؛ اينكه آيا واقعا ممكن است يك محصول آرايشي ارگانيك باشد و چطور بايد اين ارگانيك بودن را تشخيص داد و همچنين اين محصولات ارگانيك به چه كساني توصيه مي‌شوند .

ارگانيك بودن يعني چه؟
ارگانيك يعني محصول مورد نظر در روندي طبيعي تهيه شده باشد. در محصولات غذايي ارگانيك مثل ميوه يا محصولات كشاورزي، ارگانيك يعني به صورت طبيعي و بدون استفاده از كود يا آفت‌كش‌هاي شيميايي كشت و تهيه شده‌ باشد درست مانند روش‌هاي قديمي كشاورزي كه  از آفت‌كش‌ها و كود‌هاي شيميايي استفاده نمي‌كردند؛ از اين جهت است كه پشت عنوان ارگانيك «تهيه شده به روش كاملا طبيعي» مي‌آيد. در مورد لوازم آرايشي و بهداشتي هم قاعدتا بايد همين معنا و مفهوم وجود داشته ‌باشد ولي از آنجا كه تهيه محصولات آرايشي بدون تداخلات شيميايي بسيار مشكل و هزينه‌بر است به نظر مي‌رسد كه تهيه يك محصول آرايشي- بهداشتي كاملا ارگانيك غيرممكن است و تنها درصد خاصي از مواد درون آن ارگانيك است.

هيچ محصولي صد‌ درصد ارگانيك نيست
دليل ديگر براين مدعا كه در محصولات آرايشي ارگانيك صددرصد نداريم اين است كه اگر قرار باشد اين محصولات كاملا ارگانيك باشند تنوع بسيار كمي پيدا مي‌كنند، همانند گذشته كه براي رنگ مو چند مورد محدود حنا و وسمه و… را داشتيم و نهايتا تركيب آنها مي‌توانست چند رنگ محدود ديگر ايجاد كند و به طور حتم امروز نمي‌توان با همان مواد محدود اين تنوع بي‌حد مواد آرايشي را توليد كرد بنابراين توليدكنندگان ناچار مي‌شوند براي افزايش تنوع افزودني‌هايي را به اين مواد گياهي اضافه كنند.

از طرف ديگر بسياري از چيزها از جمله يك گياه خاص به نظر طبيعي مي‌آيند اما بايد پرسيد آيا واقعا در تهيه و پرورش آنها همه اصول ارگانيك بودن لحاظ شده‌ است، آيا آب آبياري يا كودهاي مصرفي همه استانداردها را داشته‌اند.

به دنبال كدام ارگانيك‌ها برويد؟
به نظر مي‌رسد چه در اينجا و چه در خارج از كشور روي كلمه ارگانيك كمي اغراق وجود  دارد و به هرچه كه تا حدودي مواد گياهي و طبيعي در آن وجود دارد، نام ارگانيك مي‌دهند و با قيمت بالاتر به فروش مي‌رسانند در حالي كه به طور استاندارد محصولي ارگانيك دانسته مي‌شود كه بالاي 70 درصد آن از مواد گياهي و بدون هيچ‌گونه تداخل شيميايي باشد. يادتان باشد محصولات ارگانيك (organic) محصولاتي هستند كه در تمام مراحل رشدشان با سيستم طبيعي هماهنگ باشند و در خاكي كه از چند سال قبل هيچ‌گونه سموم دفع آفات گياهي مانند علف هرزكش‌ها، قارچ‌كش‌ها و مواد شيميايي در آن استفاده نشده و فقط با مواد طبيعي مانند كمپوست گياهي تقويت شده، رشد كرده باشند. اين محصولات به دليل پروسه توليد گران‌تر از ساير محصولات هستند و اين موجب شده برخي از توليدكنندگان بدون داشتن شرايط لازم از اين نام استفاده كنند پس در خريد محصولات ارگانيك دقت كافي داشته باشيد.

چطور ارگانيك بودن را تشخيص دهيد
ادعاي ارگانيك بودن يك محصول آسان است ولي ثابت كردن اينكه محصول تهيه شده كاملا بدون دخالت‌هاي شيميايي و صنعتي به ثمر رسيده ‌است، آسان نيست و تنها شيميدا‌ن‌ها مي‌توانند از عهده آن بربيايند تا جايي كه حتي آبي كه در تهيه محصول از آن استفاده شده‌ آغشته به مواد شيميايي بوده يا خير. به هر حال آب چشمه هم ممكن است در مسير خود با مقداري از مواد شيميايي ناشي از كارخانه‌ها يا… مخلوط شده ‌باشد. بهترين راه اين است كه روي محصول به دنبال برچسب usda  باشيد؛ استانداردي كه تعريف مي‌كند ميزان ارگانيك بودن آن محصول در حد استانداردهاست؛ يعني بالاي 70 درصد موادي كه در آن به كار رفته است ارگانيك بوده‌ ست. يادتان نرود  خيلي بعيد است محصولي صددرصد ارگانيك توليد شود.

ارگانيك‌ها هم باعث حساسيت مي‌شوند؟
ارگانيك بودن به اين معنا نيست كه محصول كاملا بي‌خطر است و هر كسي مي‌تواند از آن استفاده كند. كسي كه پوست حساسي دارد و مدام درگير اگزما و ديگر حساسيت‌هاي پوستي مي‌شود، ممكن است نسبت به محصولات ارگانيك هم حساسيت داشته ‌باشد مثلا اگر آلرژي‌هاي غذايي را در نظر بگيريم، شايع‌ترين موادي كه موجب عود چنين آلرژي‌هايي مي‌شوند همان مواد گياهي مثل توت‌فرنگي،  گوجه‌فرنگي، خربزه، طالبي، آجيل و… هستند. بنابراين نمي‌توان معيار را اين قرار داد كه هرمحصول گياهي و ارگانيك حساسيت نمي‌دهد؛ چرا كه مواد صددرصد گياهي هم مي‌توانند باعث آلرژي شوند پس اشخاص با پوست‌هاي حساس نبايد به صرف ارگانيك ‌بودن اقدام به خريد كنند.

پزشكان چه توصيه‌اي دارند؟
در درمان بيماري‌هاي پوستي، ما پزشكان بيشتر گرايش داريم كه از نسخه‌هاي ساختني استفاده و  از محصولات كارخانه‌اي پرهيز كنيم و كرم‌ها و لوسيون‌هاي ساختني و به اصطلاح جالينوسي را تجويز كنيم؛ چرا كه در داروهاي كارخانه‌اي مواد افزاينده‌اي چون نگهدارنده‌ها، آنتي‌بيوتيك‌ها و مواد قارچ‌كش و… وجود دارد كه ممكن است براي پوست‌هاي حساس مشكل ايجاد كند بنابراين با تجويز داروهاي ساختني از مواد نسبتا گياهي و سالم‌تر مثل اوسرين مي‌توان تا حدي به ارگانيك بودن نزديك شد. بايد يادآورشد اگر بخواهيم در تجويز داروها و كرم‌هاي بهداشتي زياد به ارگانيك بودن متكي باشيم هزينه‌ها سرسام‌آور خواهد شد و امكان درمان براي بعضي‌ها دور از دسترس مي‌شود.

كدام‌يك مرغوب‌ترند؟
به طور حتم لوازم آريشي ارگانيك بر غيرارگانيك ترجيح داده ‌مي‌شود(به شرط آنكه نسبت به ارگانيك بودن مطمئن باشيم)اما همان‌طور كه گفتيم نكته مهم استفاده معقول از لوازم آرايشي است نه ارگانيك بودن يا نبودن. در بين انواع لوازم آرايشي اگر بخواهيم براي بعضي‌ از آنها هزينه بيشتري كنيم و برخي را ارگانيك بگيريم بايد لوازم آرايشي را كه به مخاط نزديك‌تر هستند، مرغوب‌تر تهيه كنيم مثلا رژلب يا لوازم آرايشي چشم بايد بهتر باشند چرا كه به‌راحتي از طريق مخاط وارد بدن ما مي‌شوند ولي كرم‌پودر از مخاط دور است و تنها با پوست در تماس است و در نتيجه ضرر كمتري براي سلامت خواهد داشت.

عارضه هم دارند؟
يكي از مواردي كه درباره استفاده از لوازم آرايشي مطرح است اين است كه استفاده مداوم از چنين محصولاتي مي‌تواند برخي از بيماري‌هاي پوستي مثل آكنه يا جوش‌ها را تشديد كند زيرا يكي از مواد ارگانيكي كه از پشم گوسفند به وجود مي‌آيد اوسرين است كه در بسياري از كرم‌هاي آرايشي و بهداشتي وجود دارد. در اين صورت اگر افراد مستعد جوش از كرم‌هاي ارگانيك حاوي اين ماده استفاده كنند به احتمال زياد آكنه‌هاي‌شان شديدتر مي‌شود بنابراين تنها انتخاب محصول ارگانيك براي سلامت پوست كافي نيست بلكه بايد شرايط پوست هم در نظر گرفته شود. يادتان باشد صرف ارگانيك بودن به معناي بي‌ضرر بودن نيست بلكه چون در تهيه اين محصولات از آفت‌كش‌ها و مواد شيميايي استفاده كمتري شده‌ است، ضرر اين سموم شيميايي براي پوست كمتر است، بنابراين تنها مي‌توان آنها را كم‌ضررتر دانست.

كدام محصول را بخريم؟
نظر شخصي بنده اين است كه اگر لوازم آرايشي استاندارد را انتخاب كنيم حتي اگر ارگانيك هم نباشند مشكل چنداني ايجاد نمي‌كنند؛ آنها هم كه پوست‌شان حساس است ممكن است ارگانيك‌ها هم براي‌شان حساسيت‌زا باشد، نكته مهم در انتخاب لوازم آرايشي تنها اين است كه تقلبي نباشد و بتوان با توجه به برند آن از مواد سازنده‌اش آگاهي حاصل كرد و نسبت به سمي نبودن آنها اطمينان يافت. شرط اصلي براي سلامت پوست اين است كه ميزان استفاده از مواد آرايشي كم باشد، هرقدر استفاده كمتر باشد عوارض هم كمتر خواهد بود.

متاسفانه الگوي مصرف لوازم آرايشي در ايران متفاوت از كشورهاي اروپايي و ديگر كشورهاست.  اگر خانم‌هاي آنجا تنها براي مهماني‌ها آرايش مي‌كنند و در فعاليت‌هاي روزمره و محل كار مواد آرايشي به كار نمي‌برند در ايران خانم‌ها به طور روزانه از مواد آرايشي استفاده مي‌كنند و حتي در محل كار هم بدون آرايش ظاهر نمي‌شوند و همين استفاده زياد چه ارگانيك باشد و چه نباشد، مشكلاتي را به همراه خواهد آورد.

ارگانيك‌ها مسموميت زا هستند؟
در محصولات آرايشي قديمي و رنگ‌‌موها سرب وجود داشت ولي اين روزها كمتر از اين ماده در محصولات استفاده مي‌كنند حتي در وسمه كه  در قديم به عنوان رنگ موي طبيعي به كار مي‌رفت هم سرب وجود داشت اما گزارشي مبني بر مسموميت با وسمه تا به حال ثبت نشده ‌است.

مسموميت با سرب بيشتر در مصرف آب لوله‌كشي‌هاي فرسوده و كساني كه شغل‌شان نقاشي است يا افرادي كه خانه‌هايي نزديك كارخانه‌هاي باطري‌سازي دارند، مشاهده شده ‌است ولي تا به حال مسموميت سرب ناشي از محصولات آرايشي مثل رنگ مو گزارش نشده‌ مگر اينكه مواد آرايشي تقلبي، ارزان‌قيمت و سمي باشند.

لينك فايل هاي موجود در متن :

آرايشي,آرايشي و بهداشتي,لوازم آرايشي,لوازم آرايشي يا اطمينان تر,كدام لوازم آرايشي با اطمينان ترند؟,لوازم آرايشي مرغوب

منبع : http://www.wikijavan.com/




برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۴۶:۲۹ توسط:123 موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :