مركز خريد فروش قيمت پودر پياز و سير ادويه مركز خريد فروش قيمت پودر پياز و سير ادويه .

مركز خريد فروش قيمت پودر پياز و سير ادويه

طرز تهيه قليه ماهي غذاي لذيذ جنوب

قليه ماهي,آموزش قليه ماهي,طرز تهيه قليه ماهي,غذاي جنوبي,آموزش غذاي جنوبي

طرز تهيه قليه ماهي غذاي لذيذ جنوب طرز تهيه قليه ماهي

گشنيز و شنبليله ‌اي كه براي تهيه قليه ماهي استفاده مي‌شود بايد نسبت ۳ به ۱ داشته باشند وگرنه شنبليله ي زياد خورشت را تلخ مي‌كند. سبزيها را پاك كرده و بشوئيد. وقتي آب آنها كاملاً گرفته شد با چاقو ريز خرد مي‌كنيم. پياز را ريز خرد كرده و با كمي روغن در قابلمه مناسب تفت مي‌دهيم تا طلايي شود ولي نسوزد. سير، زردچوبه و پرك فلفل قرمز را با هم له مي‌كنيم تا خميري شكل شود. پس از سرخ‌ شدن پياز اين خمير را به تابه اضافه مي‌كنيم و با شعله كم، ۱ تا ۲ دقيقه تفت مي‌دهيم، حواستان باشد كه اين تركيب زود مي‌سوزد پس زود سبزي خردشده را به آن اضافه كرده و خوب تفت مي‌دهيم. تمبرهندي را با دو پيمانه آب خيس مي‌دهيم، سپس از صافي عبور مي‌دهيم تا كاملاً تفاله از آب آن جدا شود و سسي صاف و يكدست بدست آيد. برخي افراد ۱ يا ۲ قاشق آرد به سس تمبر هندي اضافه مي‌كنند تا آب خورشت قوام بيشتري به خود بگيرد. وقتي سبزيها خوب سرخ‌ شدند سس تمبر هندي را به قابلمه اضافه مي‌كنيم و خورشت را جوش مي‌آوريم. در اين زمان تكه‌هاي ماهي شير را به قابلمه اضافه مي‌كنيم. به‌ دليل اينكه تمبر هندي اغلب شور است به‌ هيچ‌ وجه تا مرحله آخر به غذا نمك اضافه نمي‌كنيم. شعله را كم كرده و در قابلمه را نيمه باز مي‌گذاريم تا ماهي بپزد و قليه جا بيفتد. اينكه غلظت خورشت چقدر باشد بستگي به ذائقه شما دارد، اگر قليه رقيق‌تر دوست داريد مي‌توانيد همزمان با اضافه كردن سس تمبر هندي يك پيمانه آب نيز به قابلمه اضافه كنيد. وقتي قليه جا افتاد آن‌ را چشيده و به ميزان لازم نمك و فلفل به آن اضافه مي‌كنيم. قليه ماهي سنتي تند و پرفلفل است.

طرز تهيه قليه ماهي غذاي لذيذ جنوب طرز تهيه قليه ماهي

در اين بخش با آموزش يك خورشت خوشمزه و مقوي جنوبي به نام قليه ماهي با شما عزيزان هستيم. اميدواريم از آن لذت ببريد.

مواد لازم :

سير : ۸ حبه
پياز : ۱ عدد
تمبر هندي : ۱ بسته ۲۰۰ گرمي

ماهي شير يا حلوا : ۵۰۰ گرم
گشنيز : ۲۵۰ گرم
شنبليله : ۷۵ گرم
پرك فلفل قرمز : ۱ قاشق چايخوري
زردچوبه : ۱ قاشق چايخوري
روغن زيتون : به ميزان لازم
طرز تهيه قليه ماهي :

گشنيز و شنبليله ‌اي كه براي تهيه قليه ماهي استفاده مي‌شود بايد نسبت ۳ به ۱ داشته باشند وگرنه شنبليله ي زياد خورشت را تلخ مي‌كند.
سبزيها را پاك كرده و بشوئيد. وقتي آب آنها كاملاً گرفته شد با چاقو ريز خرد مي‌كنيم.
پياز را ريز خرد كرده و با كمي روغن در قابلمه مناسب تفت مي‌دهيم تا طلايي شود ولي نسوزد.
سير، زردچوبه و پرك فلفل قرمز را با هم له مي‌كنيم تا خميري شكل شود.
پس از سرخ‌ شدن پياز اين خمير را به تابه اضافه مي‌كنيم و با شعله كم، ۱ تا ۲ دقيقه تفت مي‌دهيم، حواستان باشد كه اين تركيب زود مي‌سوزد پس زود سبزي خردشده را به آن اضافه كرده و خوب تفت مي‌دهيم.
تمبرهندي را با دو پيمانه آب خيس مي‌دهيم، سپس از صافي عبور مي‌دهيم تا كاملاً تفاله از آب آن جدا شود و سسي صاف و يكدست بدست آيد. برخي افراد ۱ يا ۲ قاشق آرد به سس تمبر هندي اضافه مي‌كنند تا آب خورشت قوام بيشتري به خود بگيرد.
وقتي سبزيها خوب سرخ‌ شدند سس تمبر هندي را به قابلمه اضافه مي‌كنيم و خورشت را جوش مي‌آوريم.
در اين زمان تكه‌هاي ماهي شير را به قابلمه اضافه مي‌كنيم. به‌ دليل اينكه تمبر هندي اغلب شور است به‌ هيچ‌ وجه تا مرحله آخر به غذا نمك اضافه نمي‌كنيم.
شعله را كم كرده و در قابلمه را نيمه باز مي‌گذاريم تا ماهي بپزد و قليه جا بيفتد. اينكه غلظت خورشت چقدر باشد بستگي به ذائقه شما دارد، اگر قليه رقيق‌تر دوست داريد مي‌توانيد همزمان با اضافه كردن سس تمبر هندي يك پيمانه آب نيز به قابلمه اضافه كنيد.
وقتي قليه جا افتاد آن‌ را چشيده و به ميزان لازم نمك و فلفل به آن اضافه مي‌كنيم. قليه ماهي سنتي تند و پرفلفل است.

مي توانيد قبل از اينكه ماهي را به خورشت اضافه كنيد ، آن را سرخ كنيد.

نوش جان.

لينك فايل هاي موجود در متن :

قليه ماهي,آموزش قليه ماهي,طرز تهيه قليه ماهي,غذاي جنوبي,آموزش غذاي جنوبي

منبع : http://www.wikijavan.com/




برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۴۶:۲۷ توسط:123 موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :