مركز خريد فروش قيمت پودر پياز و سير ادويه مركز خريد فروش قيمت پودر پياز و سير ادويه .

مركز خريد فروش قيمت پودر پياز و سير ادويه

با خواص موز بيشتر آشنا شويد

خواص موز,موز و خواص آن

با خواص موز بيشتر آشنا شويد خواص موز

موز گياهي است علفي مانند درختچه كه برگهاي آن بسيار بزرگ و پهن است و گاهي تا ۲ متر مي رسد . گلهاي آن مجتمع و بصورت سنبله است ميوه آن ابتدا سبز و بعد از رسيدن برنگ زرد در مي آيد . موز از چهار هزار سال قبل در هندوستان كشت مي شده است . در سال ۱۴۸۲ پرتغاليها موز را در سواحل گينه پيدا كردند و به جزائر قناري بردند و سپس بوسيله ميسيونر مذهبي اسپانيولي به نواحي حاره آمريكا برده شد و اكنون موز در تمام مناطق گرمسير دنيا كشت مي شود . موز را هنگاميكه هنوز سبز است از درخت مي چينند و به مناطق مختلف مي فرستند و در آنجا بوسيله گرما دادن آنرا مي رسانند . موز انواع مختلف دارد يك نوع آن بسيار درشت و نوعي از آن هم خيلي ريز است كه مزه شيريني دارد . در كشورهاي استوايي معمولا موز را مي پزند و همراه با برنج و لوبيا مي خورند در كشورهاي آمريكاي لاتين موز را ورقه ورقه كرده و در آفتاب خشك مي كنند. هنگاميكه موز انتخاب مي كنيد بايد پوست آن زرد و سفت و روي آن لكه هاي سياه وجود داشته باشد و اين نشانه موز رسيده است . موز نارس بدليل داشتن نشاسته زياد هضمش سنگين است .

با خواص موز بيشتر آشنا شويد خواص موز

دراين بخش شما را با خواص بي نظير موز آشنا كرده ايم و همچنين دليل اينكه چرا خوردن چند موز كشنده است را برايتان شرح داده ايم. توصيه ميكنيم اين بخش را حتما بخوانيد.

موز گياهي است علفي مانند درختچه كه برگهاي آن بسيار بزرگ و پهن است و گاهي تا ۲ متر مي رسد . گلهاي آن مجتمع و بصورت سنبله است ميوه آن ابتدا سبز و بعد از رسيدن برنگ زرد در مي آيد .
موز از چهار هزار سال قبل در هندوستان كشت مي شده است . در سال ۱۴۸۲ پرتغاليها موز را در سواحل گينه پيدا كردند و به جزائر قناري بردند و سپس بوسيله ميسيونر مذهبي اسپانيولي به نواحي حاره آمريكا برده شد و اكنون موز در تمام مناطق گرمسير دنيا كشت مي شود .
موز را هنگاميكه هنوز سبز است از درخت مي چينند و به مناطق مختلف مي فرستند و در آنجا بوسيله گرما دادن آنرا مي رسانند .
موز انواع مختلف دارد يك نوع آن بسيار درشت و نوعي از آن هم خيلي ريز است كه مزه شيريني دارد .
در كشورهاي استوايي معمولا موز را مي پزند و همراه با برنج و لوبيا مي خورند در كشورهاي آمريكاي لاتين موز را ورقه ورقه كرده و در آفتاب خشك مي كنند.
هنگاميكه موز انتخاب مي كنيد بايد پوست آن زرد و سفت و روي آن لكه هاي سياه وجود داشته باشد و اين نشانه موز رسيده است . موز نارس بدليل داشتن نشاسته زياد هضمش سنگين است .

يكي از كساني كه اين حرف را پخش كرده كارل پيكينگتن (Karl Pilkington)، دوست كمدين مشهور انگليسي ريكي جِروِيس (Ricky Gervais) است. روزي كارل پيش ريكي و همكارش، استيون مرچنت، نشسته بود و گفت: «قبل از اينكه راجع به موز صحبت كنيم… در ذهنم به اين مسئله فكر مي‌كردم كه اگر بيش از شش موز بخوريد، قرباني خواهيد شد. اين يك حقيقت علمي است؛ شوخي نمي‌كنم! اگر شش موز با هم بخوريد، ميزان پتاسيم بدنتان خيلي بالا مي‌رود… من ظرفي را ديدم كه داخل آن شش موز بود؛ فقط شش تا، نه بيشتر. مي‌دانيد چرا شش تا و نه بيشتر؟ جون هفتمين موز براي شما بسيار خطرناك است.»

تركيبات شيميايي موز :

قندي كه در موز وجود دارد بسرعت قابل جذب است.

در صد گرم موز مواد زير موجود است :

انرژي ۱۰۰ كالري

آب ۷۰ گرم

پروتئين ۸ گرم

 

چربي ۲ گرم

قند ۶/۵ گرم

كلسيم ۸ ميلي گرم

فسفر ۲۵ ميلي گرم

آهن ۷ ميلي گرم

سديم ۱ ميلي گرم

پتاسيم ۳۷۰ ميلي گرم

ويتامين A صدونود واحد

ويتامينB1 پنج ميلي گرم

ويتامين B2 شش ميلي گرم

ويتامينB3 هفت ميلي گرم

ويتامين C ده ميلي گرم

در موز چند ماده شيميايي بسيار مهم مانند سروتونين ، نوروپي تفرين ، دوپامين و كاته كولامين وجود دارد .

پتاسيم در موز تا چه اندازه مي‌تواند خطرناك باشد؟
كاترين كالينز، متخصص تغذيه‌ي بيمارستان سنت جرجِ لندن مي‌گويد: «در واقع پتاسيم براي زنده ماندن ما حياتي است و تمام سلول‌هاي بدن به آن احتياج دارند. پتاسيم در حقيقت مانند يك شوك الكتريكي است كه باعث مي‌شود سلول‌هاي بدن به درستي كار كنند. پتاسيم همچنين ضربان قلب و ميزان ترشح انسولين  از لوزالمعده را تنظيم مي‌كند تا بتواند قند خون را كنترل كند. از همه مهم‌تر، پتاسيم مي‌تواند فشار خون را همواره كنترل كند.»
از طرف ديگر اگر ميزان پتاسيم بدن بسيار پايين يا بسيار بالا باشد، مي‌تواند منجر به ضربان قلب غيرعادي، معده درد،  تهوع و اسهال شود. پتاسيم كلرايد يكي از مواد شيميايي موجود در تزريق‌هاي كشنده‌اي است كه در ايالات متحده صورت مي‌گيرد، به شكلي كه دوز بالا پتاسيم كلرايد مي‌تواند موجب ايست قلبي شود.

 

موز از نظر طب قديم ايران معتدل است و خون را غليظ مي كند . موز انرژي زيادي دارد و چون نرم هست غذاي خوبي براي كودكان و اشخاص مسن محسوب مي شود.

۱) بدليل داشتن پتاسيم زياد ضد سرطان بوده و غذاي خوبي براي ماهيچه ها مي باشد.

۲) موز ملين بوده و همچنين و به عنوان درمان اسهال و اسهال خوني كاربرد دارد.

۳) موز خونساز است بنابراين اشخاص لاغر و كم خون حتما بايد موز بخورند.

۴) موز تقويت كننده معده و نيروي جنسي است.

۵) موز درمان زخم معده و روده مي باشد.

۶) گرد موز همچنين داروي خوبي براي پائين آوردن كلسترول است.

۷) شيره گلهاي موز درمان كننده اسهال خوني مي باشد.

۸) جوشانده موز اثر قطع خونريزي دارد.

۹) ضماد برگ درخت موز براي درمان و سوختگي مفيد است.

۱۰) موز نفاخ است و زيادخوردن آن خصوصاً در سرد مزاجان توليد گاز معده مي كند براي رفع اين عارضه بايد پس از موز كمي نمك خورد.

۱۱) موز تاثير خوبي در تامين رشد و تعادل سيستم اعصاب دارد.

۱۲) براي درمان ضعف بدن موز را با عسل بخوريد.

۱۳) موز مدر است.

۱۴) موز بعلت دارا بودن قند زياد براي مبتلايان به مرض قند مضر است و نبايد در خوردن آن افراط كنند .

 

شرايط خوردن موز براي يك آدم سالم چگونه است؟
كالينز مي‌گويد: «تقريبا اوردوز كردن با موز غيرممكن است. در واقع براي آن كار بايد ۴۰۰ موز در روز بخوريد تا سطح پتاسيم به ميزاني برسد كه موجب ايست قلبي شما شود… موز به هيچ وجه ميوه خطرناكي نيست، بلكه خوردن آن بسيار توصيه مي‌شود.»

افراد بالغ به ۳۵۰۰ ميلي‌گرم پتاسيم در روز نياز دارند. يك موز متوسط با وزن ۱۲۵ گرم، حاوي ۴۵۰ ميلي‌گرم پتاسيم است. بنابراين، يك فرد سالم مي‌تواند روزانه حداقل هفت موز و نيم مصرف كند تا به سطح پيشنهادي برسد. البته افرادي كه بيماري‌هاي كليوي دارند بايد مراقب ميزان بالاي پتاسيم باشند.

كالينز در ادامه مي‌گويد: «كساني كه كليه‌شان عملكرد مناسبي ندارد بايد بيشتر مراقب باشد، زيرا ممكن است مواد غذايي مصرف كنند كه سرشار از پتاسيم هستند.» او مي‌گويد كه روزي يكي از بيمارانش به دليل خوردن بيش از حد گوجه فرنگي، ايست قلبي كرد و براي دياليز پيش او آمده بود. كالينز توضيح مي‌دهد كه گوجه فرنگي نيز سرشار از پتاسيم است، در حالي كه كليه آن شخص نمي‌توانست بخش مازاد آن را دفع كند.

مسئله‌ي نگران‌كننده‌اي كه راجع به موزها وجود دارد «پرتوزايي» است. موز مانند بسياري ديگر از مواد غذايي به شكل طبيعي حاوي «ايزوتوپ‌هاي پرتوزا» است. ميزان ايزوتوپ‌هاي پرتوزاي موز به حدي است كه فرودگاه‌هاي ايالات متحده به آن حساس هستند. به عبارت بهتر، حسگرهاي حساس به مواد هسته‌اي قاچاق ايزوتوپ‌هاي پرتوزاي موز را شناسايي مي‌كنند.

يك عدد موز معمولي حاوي ۰٫۱ ميكروسيورت پرتوزايي است. براي اينكه اين ميزان را بهتر درك كنيد، بهتر است مثالي برايتان بزنم: براي يك سيتي اسكن معمولي در بيمارستان از ۱۰ تا ۱۵ ميكروسيورت استفاده مي‌شود.

كالينز مي‌گويد: «البته ميزان پرتوزايي آن قابل چشم‌پوشي است. ميزان پرتوزايي موز در مقايسه با جوز برزيلي بسيار كمتر است و اگر در خوردن آن افراط و تفريط نكنيد هيچ مشكلي پيش نخواهد آمد.»

لينك فايل هاي موجود در متن :

خواص موز,موز و خواص آن

منبع : http://www.wikijavan.com/




برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۴۶:۲۲ توسط:123 موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :