مركز خريد فروش قيمت پودر پياز و سير ادويه مركز خريد فروش قيمت پودر پياز و سير ادويه .

مركز خريد فروش قيمت پودر پياز و سير ادويه

نشانه ها و علل حمله قلبي را بشناسيد

علايم حمله قلبي,علل حمله قلبي,نشانه هاي حمله قلبي,راه پيشگيري حمله قلبي,علامت حمله قلبي,حمله قلبي

نشانه ها و علل حمله قلبي را بشناسيد علل حمله قلبي

هنگام حمله قلبي چه كاري بايد انجام داد؟ اگر شما يا فردي كه ميشناسيد، علائمي شبيه به حمله قلبي داريد، فورا با اورژانس تماس بگيريد. اگر ظرف ۹۰ دقيقه تحت درمان قرار بگيريد، احتمال نجات خيلي بيشتر است. در حين تماس با اورژانس، فردي كه علائم حمله قلبي دارد بايد آسپرين بجود يا ببلعد تا خطر لخته شدن خون كاهش يابد (مگر اين كه به آن آلرژي داشته باشد). اگر فرد هوشيار نيست، احياي قلبي ريوي تنها با دست ميتواند شانس نجات او را تا دو برابر افزايش دهد.خونسردي خود را حفظ كنيد. اگر مريض به هوش است، با او صحبت كنيد و به او بگوييد كه نيروهاي اورژانس در راه هستند و به زودي خواهند آمد.گر كپسول اكسيژن در دسترس است، از اكسيژن براي تنفس بهتر بيمار استفاده كنيد. اين كار سبب مي شود كه بيماري كه دچار حمله قلبي شده كمتر انرژي مصرف كند تا نفس بكشد.تا زماني كه نيروهاي امدادي از راه برسند، به ارزيابي وضعيت و علايم حياتي بيمار ادامه دهيد. اگر تنفس او قطع شد به او كمك كنيد و در صورت لزوم احياي قلبي ريوي انجام دهيد.

نشانه ها و علل حمله قلبي را بشناسيد علل حمله قلبي

در اين بخش اطلاعات مفيد و جامع درباره ي حمله قلبي، علل آن و از همه مهم تر راه پيشگيري از آن را برايتان گردآوري كرده ايم. اميدواريم اين بخش سودمند واقع شود.

وقتي جريان خون به قلب به صورت ناگهاني كاهش مي يابد يا قطع مي شود، حمله قلبي اتفاق افتاده است. خون اكسيژن را به قلب ميرساند، در حين حمله قلبي، عضله قلب، اكسيژن مورد نياز خود را نميتواند دريافت كند و بدون اكسيژن، عضله قلب ممكن است آسيب ديده يا از بين برود. كليد بهبودي، بازگرداندن سريع جريان خون به قلب است. در صورتي كه فكر ميكنيد علائم حمله قلبي را تجربه ميكنيد، فورا كمك پزشكي درخواست كنيد.

عوامل موثر در حمله قلبي
تجمع كلسترول و مواد چربي كه به آنها پلاك گفته ميشود، در ديواره رگها معمولا منجر به حمله قلبي ميشود. تجمع پلاك در ديواره رگها چندين سال طول ميكشد. بيشتر حمله هاي قلبي زماني اتفاق مي افتند كه پلاك ديواره رگ را پاره ميكند، سپس لخته خون در محل شكل گرفته و رگ را مسدود مينمايد.

نشانه هاي حمله قلبي
مردان و زنان ممكن است علائم مختلفي را تجربه كنند اما در هر دو جنسيت، درد، فشار يا ناراحتي در سينه ممكن است اتفاق بيفتد. علائم ديگر عبارتند از كوتاهي تنفس، تعريق، ضعف و تهوع. ممكن است در گردن، فك يا شانه هاي خود نيز درد احساس كنيد. در مردان احتمال عرق سرد ناگهاني و احساس دردي كه به سمت بازوي چپ حركت ميكند، در حين حمله قلبي محتمل تر است.

علائم حمله قلبي در زنان
سالانه حدود ۴۳۵۰۰۰ زن در امريكا دچار حمله قلبي ميشوند. علائم آن ممكن است به قدري خفيف باشد كه اغلب ناديده گرفته ميشود.  در زنان درد كمر يا گردن، سوزش معده، كوتاهي تنفس، تهوع، استفراغ و سوء هاضمه محتمل تر از مردان است. همچنين ممكن است خستگي شديد، سبكي سر يا سرگيجه را نيز تجربه كنند. علائم شبه آنفلوانزا و مشكلات خواب نيز ممكن است دو هفته پيش از حمله قلبي روي دهد.

 

خلاصه ايي از علايم هاي حمله قلبي:

سوءهاضمه يا حالت تهوع:
اين نشانه يكي از علايمي است كه به آن توجه نمي شود. علايم مي تواند شامل سوءهاضمه خفيف، حالت تهوع شديد، درد و استفراغ باشد. برخي افراد در قسمت بالاي شكم احساس درد مي كنند. زنان و افراد مسن بالاي ۶۰ سال به احتمال زياد اين علايم را تجربه مي كنند بي آن كه بدانند اين علايم با بيماري هاي قلبي مرتبط است. البته اغلب موارد درد شكم و حالت تهوع با حمله قلبي ارتباط ندارد و در صورتي نگران كننده است كه ناگهاني و بدون دليل ظاهر شود.

 

درد فك، گوش، گردن و شانه:
بي حسي در شانه و دست نشانه حمله قلبي است اما بيشتر مردم اين نوع علايم را تجربه نمي كنند. به جاي آن در قسمت گردن يا شانه يا از فك به بالا تا ناحيه گوش درد دارند. برخي نيز از درد بين استخوان كتف شاكي هستند. از آن جا كه اين درد موقتي است اغلب به فراموشي سپرده مي شود.

 

خستگي مفرط:
خستگي مفرط و ادامه دار كه براي چندين روز باقي مي ماند، علامت ديگر حمله قلبي است. طي بررسي ۷۰ درصد زنان داوطلب خستگي مفرط چند هفته و يا چند ماه قبل از حمله را گزارش كردند.
منظور از خستگي مفرط، خستگي است كه مانع از بلند شدن فرد از رختخواب مي شود. اگر فرد فعالي هستيد و ناگهاني دچار خستگي مفرط شده ايد، با پزشك خود مشورت كنيد.

 

تنگي نفس شديد:
اين علامت مي تواند به شكل ناگهاني رخ دهد، در حالي كه شما در حال استراحت هستيد و يا فعاليت بدني كمي داريد. فرد ممكن است براي نفس كشيدن تلاش كند و به سختي بيفتد. تنگي نفس مي تواند قبل و يا همزمان با درد قفسه سينه رخ دهد و يا حتي مي تواند تنها علامت حمله قلبي باشد.

 

عرق سرد:
عرق بيش از حد كه به عرق سرد مشهور است، از علايم حمله قلبي مي باشد. البته در خانم هاي يائسه بايد اين علامت را بيشتر بررسي كرد،  زيرا آنها در يائسگي دچار گرگرفتگي مي شوند.

 

خستگي غيرعادي و شديد:
يكي از علايم حمله قلبي در خانم ها، خستگي ناگهاني و شديد و يا احساس كمبود انرژي در فرد مي باشد كه افراد به راحتي از آن چشم پوشي مي كنند. اين علامت مي تواند به طور ناگهاني و يا به مدت چند روز وجود داشته باشد. بسياري از خانم ها در اثر سابقه حمله قلبي ، تجربه خستگي و ضعف عضلاني را دارند كه مربوط به فعاليت و ورزش كردن نمي باشد.

 

ورم و درد پا:
هنگامي كه عضله قلب درست عمل نمي كند، فضولات از طريق خون از بافت ها حمل نمي شود و در نتيجه باعث ورم مي شود. ورم ابتدا در كف پا و قوزك آغاز مي شود. علاوه بر آن هنگامي كه خون كافي به بافت ها نمي رسد، درد ايجاد مي شود.

 

علايم مشابه آنفلوآنزا:
عرق كردن، احساس سبكي در سر، خستگي مفرط و ضعف علايم آنفلوآنزا نيست بلكه ممكن است علايم يك حمله قلبي باشد. علايم حاد مشابه آنفلوآنزا بدون تب و سرفه حاد ممكن است علايم حمله قلبي باشد.

 

ضربان تند و نامنظم قلب:
در اين مواقع احساسي كه به فرد دست مي دهد، اين است كه گويي با سرعت دويده است. برخي اين حالت را با حمله عصبي اشتباه مي كنند.
اگر بدون آن كه كار سنگيني انجام داده ايد دچار ضربان تند و نامنظم قلب شده ايد، حتما به پزشك مراجعه كنيد.

 

هنگام حمله قلبي چه كاري بايد انجام داد؟
اگر شما يا فردي كه ميشناسيد، علائمي شبيه به حمله قلبي داريد، فورا با اورژانس تماس بگيريد. اگر ظرف ۹۰ دقيقه تحت درمان قرار بگيريد، احتمال نجات خيلي بيشتر است. در حين تماس با اورژانس، فردي كه علائم حمله قلبي دارد بايد آسپرين بجود يا ببلعد تا خطر لخته شدن خون كاهش يابد (مگر اين كه به آن آلرژي داشته باشد). اگر فرد هوشيار نيست، احياي قلبي ريوي تنها با دست ميتواند شانس نجات او را تا دو برابر افزايش دهد.خونسردي خود را حفظ كنيد. اگر مريض به هوش است، با او صحبت كنيد و به او بگوييد كه نيروهاي اورژانس در راه هستند و به زودي خواهند آمد.گر كپسول اكسيژن در دسترس است، از اكسيژن براي تنفس بهتر بيمار استفاده كنيد. اين كار سبب مي شود كه بيماري كه دچار حمله قلبي شده كمتر انرژي مصرف كند تا نفس بكشد.تا زماني كه نيروهاي امدادي از راه برسند، به ارزيابي وضعيت و علايم حياتي بيمار ادامه دهيد. اگر تنفس او قطع شد به او كمك كنيد و در صورت لزوم احياي قلبي ريوي انجام دهيد.

 

احياي قلبي ريوي يا CPR چيست ؟
احياي قلبي ريوي كمك مي كند تا جريان خون و اكسيژن حفظ شود وتا درمان قطعي بيمار ، ممكن است ادامه پيدا كند.
بيشتر زناني كه دچار حمله قلبي مي شوند، نياز بهCPR  ندارند، اما اگر فردي آگاهي اش را از دست بدهد و نبض نداشته باشد و نفس هم نكشد، با انجام احياي قلبي ، تا قبل از آن كه نيروهاي اورژانس برسند، مي توان جان او را نجات داد.

 

چگونگي تشخيص حمله قلبي
يك نوار قلب (EKG) كه فعاليت الكتريكي قلب را بررسي ميكند، ميتواند به پزشك كمك كند تا مشخص كند شما حمله قلبي داريد يا خير. همچنين نشان ميدهد كدام رگ دچار انسداد شده است. همچنين با آزمايش خوني كه پروتئينهاي آزاد شده از سلولهاي عضله قلب هنگام نابودي را نشان ميدهد، پزشك ميتواند حمله قلبي را تشخيص دهد.

درمان حمله قلبي
پزشك به سرعت براي بازگرداندن جريان خون به قلب تلاش ميكند. ممكن است داروهايي كه لخته هاي خون را حل ميكنند در رگهاي شما وارد كنند. همچنين احتمال دارد عملي به نام آنژيوگرافي كرونري بر روي شما انجام شود. در اين روش پزشك لوله نازكي كه حاوي يك بالن در انتها است، در رگ شما وارد ميكند. اين بالن، باد ميشود و رگ شما را باز ميكند. اغلب مواقع پزشكان يك لوله مشبك كوچك به نام استنت (stent) را وارد رگ ميكند تا مطمئن شود رگ باز مي ماند.

عوامل زمينه ساز حمله قلبي
احتمال حمله قلبي در شما با افزايش سن افزايش مي يابد و مردان نيز در خطر بيشتري قرار دارند. سابقه خانوادگي بيماريهاي قلبي نيز خطر آن را افزايش ميدهد.
سيگار كشيدن ميتواند احتمال حمله قلبي را افزايش دهد. فشار خون بالا، كلسترول بالا، ديابت و چاقي نيز از عوامل زمينه ساز مهم در حمله هاي قلبي به شمار مي آيند. از موارد ديگري كه ميتوانند احتمال آن را بيشتر كنند عدم تحرك، افسردگي و استرس را ميتوان نام برد.

پيشگيري از حمله قلبي
اگر سيگار ميكشيد، آن را كنار بگذاريد. ترك سيگار احتمال حمله قلبي را يك سوم كاهش ميدهد.
ورزش كنيد و غذاي مناسب دريافت كنيد. انجمن قلب امريكا توصيه ميكند در هفته ۱۵۰ دقيقه ورزش با شدت متوسط داشته باشيد. مقدار زيادي سبزيجات و ميوه و غلات كامل مصرف كنيد تا سلامت عروق خود را حفظ نماييد. مصرف روزانه آسپرين به برخي افراد كمك ميكند از حمله قلبي پيشگيري كنند. با پزشك صحبت كنيد تا مشخص شود مصرف آن براي شما مناسب است يا نه. راهكارهاي مثبتي براي مديريت استرس پيدا كنيد.

زندگي پس از حمله قلبي
اگر به خاطر حمله قلبي به بيمارستان رفته ايد، ظرف چند روز ممكن است مرخص شويد. ميتوانيد فعاليتهاي معمول خود را چند هفته پس از حمله، از سر بگيريد. بازتواني قلب ممكن است در بهبودي به شما كمك كند. در بازتواني قلب برنامه تناسب اندام دريافت ميكنيد كه مناسب براي شما طراحي شده است و ياد ميگيريد چگونه سبك زندگي سالم براي قلب را حفظ كنيد. اگر دچار افسردگي يا نگران حمله قلبي بعدي هستيد، مشاوره ميتواند برايتان مفيد باشد.

 

تذكر :
بايد اين نكته را به خاطر داشته باشيد افرادي كه با نحوه انجام احياي قلبي ريوي آشنا هستند، مي توانند بيماران دچار حمله قلبي را نجات دهند و كسي كه با اين روش آشنا نيست، قادر به انجام آن نخواهد بود.

لينك فايل هاي موجود در متن :

علايم حمله قلبي,علل حمله قلبي,نشانه هاي حمله قلبي,راه پيشگيري حمله قلبي,علامت حمله قلبي,حمله قلبي

منبع : http://www.wikijavan.com/




برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۴۶:۲۱ توسط:123 موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :